Ga naar inhoud

Excel: Urenregistratie

Anoniem2

Aanbevolen berichten

Hallo,\r\n\r\nIk ben bezig voor iemand een spreadsheet te maken voor haar urenregistratie. Zij werkt op afroepbasis en heeft drie tarieven. Normaal, na 20.00u en weekend. \r\n\r\nIk werk overigens met Windows 7 en 8 en OpenOffice Calc, alles in het Engels.\r\n\r\nIk heb de volgende kolommen gemaakt:\r\n\r\nDay Of The Week | Date | Start Time | End Time | Normal Hours | Hours After 8pm | Weekend Hours | \r\n\r\nIk wil eigenlijk slechts de Start Time en End Time invullen. Dat gaat heel redelijk. Ik heb het zo gemaakt dat de kolom Weekend Hours kijkt naar de kolom Day Of The Week en als daar Saturday of Sunday staat, dan komen de uren in die kolom. De kolom Normal Hours heeft als formule dit: =(LEFT(D2;2)-LEFT(C2;2))-F2-G2.\r\nDe kolom Weekend Hours heeft dit: =IF(OR(A2=\"Saturday\";A2=\"Sunday\");(LEFT(D2;2)-LEFT(C2;2));0)\r\nMijn grootste probleem is nu de kolom Hours After 8pm. Ik kan niks echt bedenken dan handmatig invoeren. \r\nIk zat al te denken om te kijken of ik een IF regel kon maken waarbij gekeken wordt naar de eerste twee getallen en als die dan 20, 21, 22 of 23 zijn, dan zouden het automatisch uren na 20.00u zijn. Echter, het gebeurt ook dat ze om 18.00u begint en tot 22.00u werkt. Dan gaat die regel dus niet goed.\r\n\r\nIk ben erg benieuwd naar tips en/of oplossingen.\r\n\r\nAlvast bedankt!\r\n\r\nTheCatcher
Link naar reactie
Waarom ga je Time-writer niet installeren, die is gratis, daar kun je verschillende klanten, tarieven, werkzaamheden in geven en alles word keurig in een lijst bijgehouden. Ik werk daar al een paar jaar mee tot volle tevredenheid.\n[URL=\"http://www.timewriter.nl/download/timewriter-freeware/\"] dat kun je hier downloaden[/URL]
Link naar reactie
Kijk in plaats van =LEFT eens naar de functie =HOUR om het uur te vinden.\n\nVoor normal hours:\n=IF(END_TIME<20:00:00; END_TIME-START_TIME; 20:00:00-START_TIME)\nVoor hours after 8pm\n=IF(END_TIME<20:00:00; \"\"; END_TIME-20:00:00)\n\n20:00:00 zul je even moeten schrijven als de numerieke waarde voor 20 uur. START_TIME en END_TIME uiteraard even vervangen door de respectievelijke cel-verwijzigen. En naar smaak nog even het zaterdag/zondag verhaal toevoegen. En dan moet het goed gaan, mits er niet over middernacht heen gewerkt wordt.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Populaire leden

Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

• Leden

Geen leden om te tonen

• Nieuwe aanmaken...