Ga naar inhoud

Wifi hotspot met Vista

Anoniem2

Aanbevolen berichten

Ik wil mijn vista-laptop graag gebruiken om mijn internet verbinding te delen me wat android apparaten.\r\nEnige tijd geleden werd in CI connectify besproken en nu zag ik het opnieuw op de site langs komen.\r\nWaar het de vorige keer mislukte heb ik nu een nieuwe poging ondernomen, maar helaas met de gratis versie krijg ik het weer niet voor elkaar om de instellingen zo te krijgen dat het werkt.\r\nWeet iemand een oplossing voor vista of is er wellicht nog een ander programma dat deze functionaliteit (gratis ;-) biedt?\r\n\r\nHet zou in W7 wel moeten werken, dus in W8 verwacht ik dat ook. Is het dan mogelijk een alternatief om een upgrade naar W8 te doen of is er een hardware-beperking voor gedeelde wifi-functionaliteit?
Link naar reactie
Hoe het met wi-fi werkt weet ik niet, maar met bekabelde netwerkverbindingen is het zo dat Windows weliswaar de verbinding kan delen, maar daarvoor minimaal twee netwerkaansluitingen nodig heeft. Wellicht dat dat met wi-fi ook zo werkt.\n\nOverigens, het nut hiervan ontgaat me een beetje. Je zit met je laptop al draadloos op het internet, en nu wil je met je smartphone ook draadloos op datzelfde internet? Waarom dan die laptop ertussen?
Link naar reactie
Ter verduidelijking, het nut is niet telkens wisselen van verbinding bij een campingaansluiting.\r\nJe krijgt op campings vaak toegang via een eigen code maar die werkt maar voor één device.\r\nDat betekent dat wanneer mijn vrouw op haar telefoon iets bekeken heeft ik op mijn laptop de verbinding weer kwijt ben. Dat wordt met twee telefoons een tablet en en laptop soms erg irritant. Natuurlijk kan ik meerdere internettoegangen kopen maar ik blijf een zuinige nederlander en de campingprijzen voor internet zijn sowieso al vaak absurd hoog.\r\nVandaar dus.
Link naar reactie
Ik denk dat het inderdaad niet onwaarschijnlijk is, dat je geen twee verbindingen kunt opzetten met één netwerkkaart. Je zou eens kunnen proberen met een wifi usb stick. Die zijn niet zo duur, en er zijn ook wel compacte, die nauwelijks uitsteken.\n\nBijvoorbeeld: [url]http://tweakers.net/pricewatch/316639/tp-link-tl-wn725n.html[/url]
Link naar reactie
Ik weet wat TS zoekt en weet ook dat ze kant en klaar te koop zijn. Een soort router in een usb stick. Ik heb er zelfs reviews over gelezen op hardware.info.\n\nHier denk ik er één gevonden te hebben: [url]http://www.conrad.nl/ce/nl/product/972223/Conrad-WLAN-router-USB-stick[/url]\n\nHier legt iemand uit hoe je dat kunt doen met een Linksys WRT54G router bereikt kan worden met Linux software: [url]http://prutserblog.tweakblogs.net/blog/7879/maak-van-je-router-een-universal-wireless-repeater.html[/url]\n\nNiek
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...