Ga naar inhoud
  • 0

Lichte gratis virusscanner

Anoniem2

Vraag

9 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

• 0
Avast is iets zwaarder dan AVG, wel ook iets beter. Avira is ook een goede lichte.\r\nNadelen van AVG en Avira: Popups, nja... regelmatig reklame en in elk geval elke dag bij het updaten.\r\nBij Avast heb je daar nog geen last van, echter die heeft als nadeel dat ie iets zwaarder is. Voor zover je dat als nadeel kunt zien, het valt reuze mee.
Link naar reactie
  • 0
[QUOTE=BlackTiger;625751]Nadelen van AVG en Avira: Popups, nja... regelmatig reklame en in elk geval elke dag bij het updaten.[/QUOTE]\r\nBij Avira was dat de reden dat ik \'m de deur uit heb gedaan. Bij AVG heb ik nog geen popup gezien. Wellicht hebben ze dat er uit gehaald in de nieuwe 2013 versie die ik hier draai.\r\n\r\nAvast heb ik ook geprobeerd. Heeft naar mijn smaak veel te veel instelmogelijkheden. Zeker als je weinig verstand hebt van dat soort zaken lijkt me dat je daar niet wijs uit gaat worden. Voor geavanceerde gebruikers die overal controle over willen is het echter wel prima.
Link naar reactie
  • 0
[quote]Zeker als je weinig verstand hebt van dat soort zaken lijkt me dat je daar niet wijs uit gaat worden.[/quote]\r\nAls je er geen verstand van hebt is het ook zaak dat je er af blijft. Je hoeft er geen wijs uit te komen, normaliter gaat een leek niet in instellingen kijken, ook niet als er minder instellingen zijn.\r\nDe instellingen staan in principe bijna allemaal goed. AVG kan problemen geven met bepaalde online games, dan moet je ook de link scanner uitzetten dus hier en daar een instellinkje wijzigen is wel eens nodig bij een scanner, ook bij Avast.\r\nHet zou inderdaad kunnen dat de nieuwe AVG geen schermpjes meer heeft, heb hem wel ergens bij iemand geinstalleerd maar verder niet meer naar gekeken. Als ze dat verandert hebben zou dat mooi zijn.\r\n\r\n\r\nMalwarebytes is inderdaad een gewone scanner. Het is wel handig om deze eens 1x per maand te laten draaien. Het is niet altijd dat je iets opgelopen hebt, soms heb je wel iets aanwezig, wat iets gevaarlijkers makkelijker laat binnenkomen. En dan kan Malware Bytes dat fijn weghalen, dus ook een beetje voorkomen. Het is derhalve verstandig deze naast een virusscanner zeker aanwezig te hebben.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Antwoord op deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Populaire leden

Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

• Leden

Geen leden om te tonen

• Nieuwe aanmaken...