Ga naar inhoud

Geen internet meer na windows 7 installatie

Anoniem2

Aanbevolen berichten

Geachte forumgenoten van Computer Idee,\r\n\r\nIk weet me helemaal geen raad meer met dit probleem en hoop dat jullie mij hiermee kunnen helpen. Ik zal zo goed mogelijk proberen uit te leggen wat er precies aan de hand is.\r\n\r\nIk ben vanochtend begonnen met een opschoonactie voor mn pc, alle bestanden die ik wil bewaren op een andere harde schijf gezet en mijn primaire schijf totaal gewist (killdisk) en Windows 7 opnieuw geinstalleerd. So far so good. Nu doet mijn internet het echter niet meer. Het lukt mijn netwerkkaart niet om mijn ziggo modem te vinden.\r\n\r\nIk maak verbinding met deze modem m.b.v. 2 powerline adapters van D-Link (AV 500) die via mijn stroomnet het internetsignaal doorgeven. De adapters herkennen elkaar en herkennen ook gewoon dat ze verbinding maken met de modem en mijn computer. Mijn netwerkkaart geeft ook aan dat er een kabel aangesloten is, maar deze kan geen verbinding met internet maken. Als ik de adapter op een andere computer aansluit heeft deze wel gewoon internet. Het probleem lijkt dus niet in deze stroomnet verbinding te zitten.\r\n\r\nIk heb de nieuwste drivers al gedownload en geinstalleerd maar dit lijkt ook niet te helpen. Er komt geen schot in de zaak. Weten jullie misschien wat er aan de hand kan zijn? Als meer informatie benodigd is kan ik dat neerzetten.
Link naar reactie
via start naar configuratiescherm, netwerk en internet,netwerkcentrum,in het linker blauwe vak adapterinstellingen wijzigen. wat staat daar? klik je adapter aan en in het venster wat dan opent even kijken bij eigenschappen, internet protocol versie 4 dubbelklikken met links, wat staat daar? als dat automatisch ip adres laten toewijzen dan even naar start en in de zoekbalk cmd intypen, en in het zwarte venster ipconfig intypen, wat zijn de getallen?
Link naar reactie
Beste Yomel,\r\n\r\nIk heb gedaan zoals je hebt gezegd, dit zijn de bevindingen:\r\nadapterinstellingen wijzigen: Local Area Connection (via mijn mobiel, zo ben ik nu aan het internetten) en Local Area Connection 2 (Nvidia nForce 10/100/1000 Mbps Ethernet), dit is dus mijn netwerkkaart. Daarnaast nog een wireless network connection die er nu niet toe doet omdat ik hier te ver weg zit om draadloos te ontvangen (vandaar dat ik ook via stroomnet LAN connectie heb).\r\n\r\nVervolgens staat er bij de eigenschappen en dan internet protocol versie 4 dat automatisch ip adres laten toewijzen, dus doe ik de ipconfig zoals gevraagd en dat toont het volgende:\r\n\r\n[B]Wireless LAN adapter Wireless Network Connection[/B]:\r\nMedia State: Media disconnected\r\nConnection-specific DNS suffix:\r\n\r\n[B]Ethernet adapter Local Area Connection 2[/B]:\r\nConnection-specific DNS suffix:\r\nLink-local IPv6 Address: fe80::d03e:9134:7c57:492b%14\r\nAutoconfiguration IPv4 Address: 169.254.73.43\r\nSubnet Mask: 255.255.0.0\r\nDefault Gateway:\r\n\r\nEthernet adapter Local Area Connection:\r\nConnection-specific DNS suffix:\r\nLink-local IPv6 Address: fe80::3d58:6aa6:3f4:60da%12\r\nAutoconfiguration IPv4 Address:192.168.42.238\r\nSubnet Mask:255.255.255.0\r\nDefault: Gateway:192.168.42.129\r\n\r\nDan staan er nog 4 tunnel adapters ofzo die allemaal media disconnected zijn, net als mijn W-LAN kaart.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Populaire leden

Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

• Leden

Geen leden om te tonen

• Nieuwe aanmaken...