Anoniem2 Geplaatst: 3 november 2012 Delen Geplaatst: 3 november 2012 Als ik in het Metro scherm de store op probeer te starten, doet hij niks. Help...? Ik heb Windows 8 Pro. (Geupgrade van Windows 7) Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 4 november 2012 Auteur Delen Geplaatst: 4 november 2012 Je hebt wel een Microsoft account? Dat is nodig als je gebruik wilt maken van de Microsoft store. Let er bij he aanmelden op je pc of laptop ook op dat je jezelf aanmeldt met je Microsoft account en niet met een local account.. Succes. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 4 november 2012 Auteur Delen Geplaatst: 4 november 2012 Ik heb een gmail-account omgezet naar een Microsoft account. Ik ben op mijn PC ook aangemeld op dat account, maar als ik op de store klik, gebeurt er totaal niks. Hij start niet op, hij laat alleen de animatie zien van als je klikt op een tegel. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 4 november 2012 Auteur Delen Geplaatst: 4 november 2012 [URL=\"http://answers.microsoft.com/en-us/windows/forum/windows_8-windows_store/windows-8-news-app-does-not-load/401ff292-eced-42a7-b3cd-a3e6101b1990\"]Hier[/URL] heb ik het volgende gevonden:\r\n\r\n[quote]\r\n1. Were there any recent changes made to the computer prior to the issue?\r\n\r\nFor Metro apps problems, check the following:\r\n\r\n[LIST]\r\n[*]1024x768 is the minimum screen resolution needed for Metro apps; they will not start when your resolution is lower.\r\n[*]Check if UAC (User Account Control) is enabled. UAC must be enabled for Metro apps to work. To check, simply type UAC from the home screen and it will appear on the Settings search result.\r\n[*]Try using a local account instead of a Microsoft account (Live ID) and check if the issue persists.\r\n[/LIST]\r\n\r\nMethod 1: I would suggest you to change the screen resolution and check if it helps.\r\n\r\n[LIST=1]\r\n[*]Open Screen Resolution by pressing Windows key + W and then type “Control Panel” without quotes and press ENTER, and then, under Appearance and Personalization, clicking Adjust screen resolution.\r\n[*]Make sure the resolution is set to 1024 X 768.\r\n[/LIST]\r\n\r\nMethod 2: If the issue persists then I would suggest you to create a new local user account and check if the same issue occurs.\r\nRefer the following steps on how to create a new user account.\r\n[LIST=1]\r\n[*]Press the ‘Windows + F’ key to bring up the search interface.\r\n[*]Type in ‘User account’ and click on ‘Settings’ for the search result.\r\n[*]Click on ‘User Account’ and click on ‘Add User’.\r\n[*]Once the ‘User Account’ has been created, login to the new user account\r\n[/LIST]\r\n[/quote]\r\nMisschien helpt dat bij jou ook, het is blijkbaar een bekend maar niet zo veel voorkomend probleem na de officiële release. Ik heb ook wel gehoord van problemen met New UI apps die niet lekker draaien op een wat oudere pc of laptop. Het is ook mogelijk dat (onderdelen van) je pc wat ouder is en dat het daarom niet altijd lekker loopt. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 6 november 2012 Auteur Delen Geplaatst: 6 november 2012 Ik kan het wel proberen met een lokaal account. Mijn computer is écht niet verouderd, hij is pas 2 jaar oud en toen was het (en is het nog steeds) een prima Gaming PC. Resolutie staat op 1920x1080 (hd) Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen