Ga naar inhoud

Bios

Anoniem2

Aanbevolen berichten

Ik vind mijn BIOS traag bij het opstarten.\r\nOngeveeer 20 a 25 seconde\r\nWindows 7 daarna binnen 20 seconde\r\nTotaal 40 a 45 seconde\r\n\r\nMSI moederbord.\r\nMSI P6NGM-L DDR2 GeForce7050 PCI-E m-ATX\r\nFebruari 2008 gekocht.\r\nGrafiswche kaart EVGA GeForce 9600GT 512MB PCI-E\r\nSSD 128 GB\r\n4 GB\r\nE8500 processor\r\n2 HD op moederbord 1 GB en 2 GB\r\nExtra PCIe kaart met een 3 GB HD\r\n\r\nKan ik de BIOS versnellen?
Link naar reactie
Niet, is de bios niet maar de initialisatie wat er voor hardware achterhangt wat kan vertragen.\r\nDe detectie van de harde schijven kun je soms versnellen als daar een optie voor is in de bios.\r\n\r\nOverigens is het voor het logo van windows komt bezig met het laden van die windows.\r\n\r\nSSD schijf aanschaffen kan helpen.
Link naar reactie
Die PCIe kaart kan wel eens de vertrager zijn. Haal die er eens uit en kijk wat \'t dan doet.\n\nIk begrijp dat je geen mogelijkheden meer hebt om die laatste schijf direct op het moederbord aan te sluiten? Als die PCIe kaart inderdaad de boosdoener is en je die schijf voor backups of iets dergelijks gebruikt, kun je overwegen om daar een (externe) USB schijf van te maken.
Link naar reactie
[QUOTE=FooBar;625714]Die PCIe kaart kan wel eens de vertrager zijn. Haal die er eens uit en kijk wat \'t dan doet.\n\nIk begrijp dat je geen mogelijkheden meer hebt om die laatste schijf direct op het moederbord aan te sluiten? Als die PCIe kaart inderdaad de boosdoener is en je die schijf voor backups of iets dergelijks gebruikt, kun je overwegen om daar een (externe) USB schijf van te maken.[/QUOTE]\n\nIk verwacht van niet - het is immers een 3 TB schijf. De meeste wat oudere BIOS-moederborden kunnen daar niet mee overweg. Mijn al wat oudere Gigabyte bordje lust ook geen 3 TB schijven - de maximale grootte is 2,2 TB, en vreemd genoeg ziet mijn systeem alleen het deel van de schijf dat boven de 2,2 TB zit - totaal dus 800 GB.\n\nIk het sterk het vermoeden dat dat hier ook aan de hand is en dat, om daar omheen te werken, een losse RAID controller ingezet wordt. Het aantal SATA poorten zal in ieder geval niet het probleem zijn - dat bordje heeft er vier aan boord.
Link naar reactie
Om een en ander uit te testen:\nKoppel alle extra HD\'s af en kijk of dat wel goed gaat.\nZo ja. Sluit er weer 1 extra aan, net zolang tot de vertraging weer optreedt.\nDan weet je welke hd het is. \nJe noemt hd\'s van 3GB, maar ik ga er vanuit dat de 3TB bedoelt. \nAls de 3 TB schijf inderdaad voor het probleem zorgt zou dat best aan de grootte kunnen liggen, zoals hierboven omschreven. \n\nNiek
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Populaire leden

Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

• Leden

Geen leden om te tonen

• Nieuwe aanmaken...