Ga naar inhoud

Camera live streamen

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,\n\nIk heb thuis een camera die ik wil gebruiken om live video te streamen via Youtube. Aan de camera zit zowel een AV aansluiting als een HDMI aansluiting. Ik wil deze camera inzetten als live-camera voor Youtube uitzendingen.\n\nIk heb op internet gezien een mogelijkheid om de AV-aansluting te vervormen naar USB. Bij [URL=\"http://www.conrad.nl/ce/nl/product/956297?WT.mc_id=gshop\"]deze[/URL] website. Weet iemand of mijn computer de camera dan herkent als zijnde een camera? Zodat ik live beelden vanuit de camera kan ontvangen en kan streamen?\n\nAlvast bedankt voor reacties :)
Link naar reactie
Voor de AV-aansluiting heb je een video-capture kaart in je computer nodig. Gaat zeker werken, maar het heeft niet de voorkeur: je gaat namelijk van digitaal naar analoog en dan weer terug naar digitaal. Van eventuele HD-kwaliteit blijft dan niets meer over.\n\nVoor de HDMI aansluiting zou je een \"HDMI capature kaart\" moeten hebben. Die zijn veelal erg duur, zie bijvoorbeeld [url]http://www.dvscene.nl/encoderen/hdmi-capturekaart.html[/url] voor meer uitleg.\n\nVoor USB moet de camera de mogelijkheid hebben om zich onder Windows als webcam aan te dienen. Raadpleeg hiervoor de handleiding van de camera of het instellingen-menu ervan.\n\nDus USB heeft de voorkeur. Als dat niet werkt en kwaliteit maakt niets uit, ga dan voor de analoge weg (zo\'n USB-geval wat je linkt gaat hier prima mee werken, maar controleer wel of je daarmee kunt live-streamen).\nWil je kwaliteit behouden en USB is niet mogelijk, dan is HDMI de enige oplossing.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Populaire leden

Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

• Leden

Geen leden om te tonen

• Nieuwe aanmaken...