Ga naar inhoud

nieuwe Acer PC combineert niet met DELL 30inc

Aanbevolen berichten

Beste,\r\n\r\nIk heb vanochtend een nieuwe desktop PC gekocht: een ACER Veriton M4610G\r\n\r\nIk heb een monitor van Dell: een 30 inch: DELL U3011 (max2500x1600 pix)\r\n\r\nEenmaal alles geinstalleerd en al krijg ik de resolutie van mijn Dell scherm niet hoger dan de aanbevolen 1600x1200.\r\n\r\nAls test heb ik een 2e scherm aangesloten (Samsung 24inch) op de Acer en die krijg ik gelijk wel op zijn maximale resolutie van 1920x 1080.\r\n\r\nMijn oude desktop was een Acer Aspire M3641 en die gaf wel de maximale resolutie van mijn Dell weer.\r\n\r\nHoe nu verder??\r\n\r\nIk denk eraan om morgen terug te gaan naar de winkel (correct) en mijn Dell mee te nemen om te kijken of ze hem daar wel aan de praat krijgen.\r\n\r\nBedankt\r\n\r\nGr
Link naar reactie
@JohnL.\r\n\r\nIk heb zojuist contact opgenomen met de winkel en de heer aan de lijn zei dat ik drivers moest downloaden van de website dell wat jij ook aangaf en of mijn monitor wel de Dell U3011 aangaf als monitor (dat doet die indd).\r\n\r\nAls ik een driver download, heb er zojuist 2 gedaan hoe dan verder. Ik krijg dan een aantal files?\r\n\r\nHet heeft iig niks met de computer zelf te maken dat die voorlopig alleen nog maar 1600x1200 weergeeft maar mijn 24 inch Samsung wel gelijk 1920x1080 weergeeft??.\r\n\r\nGr
Link naar reactie
[QUOTE=Speedty87;625479]@JohnL.\r\n\r\nIk heb zojuist contact opgenomen met de winkel en de heer aan de lijn zei dat ik drivers moest downloaden van de website dell wat jij ook aangaf en of mijn monitor wel de Dell U3011 aangaf als monitor (dat doet die indd).\r\n\r\nAls ik een driver download, heb er zojuist 2 gedaan hoe dan verder. Ik krijg dan een aantal files?\r\n\r\nHet heeft iig niks met de computer zelf te maken dat die voorlopig alleen nog maar 1600x1200 weergeeft maar mijn 24 inch Samsung wel gelijk 1920x1080 weergeeft??.\r\n\r\nGr[/QUOTE]\r\n\r\n\r\nSimpel toch? Lijkt me een gevalletje niet aangesloten op Dual link DVI... Dan ondersteund hij de hoge resolutie niet.
Link naar reactie
Simpel toch? Lijkt me een gevalletje niet aangesloten op Dual link DVI... Dan ondersteund hij de hoge resolutie niet.\r\n\r\n\r\nWat bedoel je precies.\r\n\r\nMijn snoer vanuit mijn monitor naar desktop bevat wel een DUAL link DVI cable en zit er gewoon goed in.\r\n\r\nWat kan ik precies doen dan nu. Drivers geprobeerd (google op Dell U3011 driver) maar niks heeft geholpen of ik moet registeren/betalen.\r\n\r\nZoals het er nu uitziet breng ik hem terug en koop ik een andere die het wel ondersteunt (gelijk), maar raar blijft dat die 2e monitor van mij wel 1920x1080 weergeeft en de Dell maar niet hoger komt dan de aanbevolen 1600x1200.
Link naar reactie
[QUOTE=Speedty87;625479]@\r\nAls ik een driver download, heb er zojuist 2 gedaan hoe dan verder. Ik krijg dan een aantal files?\r\n[/QUOTE]\r\n\r\nNormaal zit er bij die drivers een \"setup.exe\" bij. Daar klik je dubbel op.\r\nHet kan ook zijn dat je een \" zip\" bestand hebt. Dat moet je eerst uitpakken, door na een rechtsklik de juiste keuze te maken \"Hier uitpakken\".\r\nSoms kan je op die bestandjes rechtsklikken en \"install\" kiezen. Daarna opnieuw opstarten.\r\n\r\nHet kan ook zijn dat je bij de monitor in apparaatbeheer op rechts moet klikken en kiezen voor \"stuurprogramma\'s bijwerken\". Dt kies je, dan blader je naar de map en de (uitgepakte) zojuist bij Dell opgehaalde bestanden en laat hem daar zoeken.\r\n\r\nNiek\r\n\r\n\r\nNiek
Link naar reactie
[QUOTE=hostler;625481]Simpel toch? Lijkt me een gevalletje niet aangesloten op Dual link DVI... Dan ondersteund hij de hoge resolutie niet.[/QUOTE]\n\nMaximale resolutie op een single-link DVI is 1920x1200 dus dat zal \'m niet zijn, want dan zou hij niet op 1600x1200 blijven steken. En 1920x1200 is geen exoot - mijn Dell U2412M draait ook op die resolutie.\n\n[QUOTE=Desperado;625491]Dat is niet raar\n\nAls de grafische chip die andere resolutie niet aan kan , werkt het nooit\n\nDan moet je een grafische insteekkaart met meer mogelijkheden kopen.[/QUOTE]\n\nDe grafische chip in dit geval zit gewoon in de processor zelf, en die zou die resolutie aan moeten kunnen:\n[url]http://software.intel.com/en-us/articles/quick-reference-guide-to-intel-processor-graphics/[/url]
Link naar reactie
@desperado\r\n\r\nVoldoet de videokaart dus niet aan de eisen die ik op mijn beeldscherm wil hebben. De maximale resolutie.\r\n\r\nAls dat zo is hoef ik niet het hele web af te surfen op zoek naar drivers die ik al gevonden heb en geprobeerd alleen zonder succes en kan ik twee dingen doen: deze acer veriton terugbrengen en opzoek naar een andere met dus een betere videokaart of een videokaart erin stoppen ofzo.\r\n\r\nIig bedankt voor alle reacties tot dusver.
Link naar reactie
Het ding heeft geen videokaart. De grafics worden verzorgt door de i5 zoals Desp. al opmerkte en dan heb je 1 DVI.\nDe specs: [url]http://nl.hardware.info/productinfo/122374/acer-veriton-m4610g-psvc4e3018#tab:specificaties[/url]\n\n\n Type videokaart Intel HD Graphics 2000 \n D-Sub uitgang 1 \n DVI-uitgang 1 \n HDMI-uitgang Nee \n DisplayPort-uitgang 1 \n\nNiek
Link naar reactie
Als ik het goed heb zitten er 3 aansluitingen op de [URL=\"http://nl.hardware.info/nieuws/27387/nvidia-komt-met-geforce-gt-630-gt-640-en-gt-645-voor-oems\"]GeForce GT 630[/URL] die er volgens de [URL=\"http://www.packardbell.nl/pb/nl/NL/content/model/DT.U76MH.005\"]spec\'s[/URL] in zou zitten, je zou er voor de DVI een kaart bij kunnen plaatsen, ik twijfel namelijk of HDMI uitgang een hogere resolutie kan leveren dan de standaard HD 1920 X 1080, zowel dan kun je 1 monitor op HDMI en 1 op DVI uitgang plaatsen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...