Ga naar inhoud

Msi laptop webcam werkt niet

Aanbevolen berichten

Hallo, \r\n\r\nWie kan dit probleem helpen oplossen?\r\n\r\nDe ingebouwde webcam van m\'n MSI laptop werkt niet. Hij staat zeker aan, en in apparaatbeheer staat aangegeven dat de camera (usb 2.0 camera) correct werkt. Ik krijg echter geen beeld. Enkel een zwart venster en een draaiend cirkeltje. Ook het lampje naast de webcam gaat niet aan.\r\nBen in dit forum al op zoek gegaan, maar het probleem is nog niet eerder weergegeven.\r\n\r\nIemand een idee?\r\n\r\nBedankt!
Link naar reactie
Dag Stroke33, \n\nIk heb het probleem vastgesteld met Skype. Als ik daar naar beeldinstellingen ga, zie ik een zwart scherm en dat vervloekte draaiend cirkeltje dat aangeeft dat hij \'aan het denken\' is. Het cirkeltje blijft draaien, en ik krijg geen beeld. Idem bij andere programma\'s die de webcam gebruiken. Bij hardwarebeheer zie ik wel de camera staan (USB 2.0 camera), en bij eigenschappen staat dat de hardware correct werkt. Niet dus. En twee dagen geleden werkte hij duidelijk wel nog... Ik blijf erbij dat het een instelling moet zijn, maar ik kan ze niet vinden...
Link naar reactie
dat \'werkt correct\' moet jhe met een korrel zout nemen. het betekent niets meer of minder dan dat windows constateert dat er drivers voor zijn geïnstalleerd. of die het nog goed doen is geen punt van beoordeling.\r\nmij lijkt het een driverkwestie. de truc daarvoor is het apparaat opnieuw in windows installeren, en dat doe je aldus: ga configuratiescherm-apparaatbeheer, klik rechts op je webcam en kies: installatie ongedaan maken cq (vista en hoger) verwijderen. sluit apparaatbeheer en laat de pc opnieuw opstarten.\r\nbij de opstart zal windows de camera opnieuw maagdelijk installeren.
Link naar reactie
Allemaal geprobeerd: systeemherstel, apparaatbeheer, ...\n\nIs het trouwens normaal dat er bij apparaatbeheer geen merknaam van de camera staat? Er staat alleen \'usb 2.0 camera\'...\n\nIn de winkel raden ze me aan om een volledige herinstallatie van windows te doen, maar dat zie ik voorlopig niet zitten. Iemand een beter idee?
Link naar reactie
Ja dat kan zomaar de naam van een extern apparaat komt niet altijd in beeld,\r\n\r\nAls hij in Apparaatbeheer zichtbaar is , en er staat geen vraagteken bij ? dan ziet de Computer hem wel.\r\nDus het probleem kan toch ergens anders zitten.\r\n\r\nGeen eens het juiste type laptop op mischien is er toch nog iets te vinden.\r\n\r\nEn welke versie van Windows Vista .. Windows 7 32 of 64 bits
Link naar reactie
Het is een USB apparaat, en daarbij wil het wel eens helpen om de PC of laptop helemaal stroomloos te zetten (stekker er uit en bij een laptop ook de accu) en dan een paar maal op de aan/uit schakelaar drukken, al weet ik niet of dat bij een laptop ook lukt.\nNiek (forumlid) heeft wel eens resultaat door een laptop een nacht lang stroomloos te laten.
Link naar reactie
Denkelijk een mechanisch probleem, driver werkt dus geen uitroepteken aldaar, als er een camera applicatie wordt geopend wordt de camera gezocht, zelfde gebeurde bij de paar Acers waar de camera het niet van deed, je zoekt je een ongeluk, de eerste keer.\r\n\r\nEven die voorrand demonteren is zo gebeurt, de boel qua stekkertjes enzo demonteren en weer monteren aldaar.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...