Ga naar inhoud

Cpu-Z overclocking

Aanbevolen berichten

weer een vraag...\nik wil me wat meer verdiepen in oc\'en, dus wou ik mijn fx 6100 overclocken...(het is niet een BE versie dus kan ik alleen fsb aanpassen.) Nu heb ik twee programmas, de overclocking tool van ashrock(aXtu) en cpu-z... Nu geeft cpu-z totaal andere waardes aan dan aXtu... \nbijvoorbeeld... ik zet de fsb op 220mhz met een multiplier van 16.5, normaal zou dat ongeveer 3600mhz zijn toch? en zover ik weet, kan de multiplier niet hoger dan 16.5. Maar cpu-z springt telkens van multiplier 16.5 naar 18 en weer terug zodat ik niet zeker weet op welke waardes ik kan vertrouwen... (ik gebruik ook stock cooler... en nu niet meteen zeggen van koop een betere cooler. Ik weet het, maar ik heb een test gedaan met fsb 220 en multiplier 16.5 (dus son 3.6 ghz) en temp kwam niet over 36 C, zou ook niet moeten volgens mijn want de 6200 versie draait op 3.6 ghz... maarja)\nAl vast bedankt\n\nEdit:\nIk zag in hardware monitor van aXtu dat hij multiplier 18 gebruikt terwijl ik toch duidelijk 16.5 had ingesteld...???
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Populaire leden

Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

• Leden

Geen leden om te tonen

• Nieuwe aanmaken...