Ga naar inhoud

Draadloos streamen in netwerk

Anoniem2

Aanbevolen berichten

Beste allemaal,\r\n\r\nThuis wil ik films vanaf mijn pc op de 1rste etage films streamen naar de samsung tv beneden. \r\n\r\nHet streamen zelf gaat goed qua verbinding naar de tv toe. Het probleem is echter, dat de films die ik stream, of niet goed lopen, of dat de films na enkele seconden weer opnieuw gebuffert moeten worden.\r\n\r\nIk heb de volgende mogelijke problemen al nagelopen:\r\n\r\n- PC waar vanaf gestreamd wordt: Deze pc is pas helemaal geupgrade en supersnel (8 proccessoren en de nieuwste videokaart. Tevens bevat de HDD waar de films op staan genoeg ruimte)\r\n- Router (ik heb een ziggo modem waarop ik een Netgear router heb aangesloten met dual band, speciaal om films te streamen ook HD)\r\nTV: Samsung; Deze is gewoon ondersteunend aan het streamen van Films en muziek etc. \r\n\r\nNetwerk: 2 pc\'s, 1 draadloze printer, 4 telefoons (wifi), TV.\r\n\r\nHet programma wat ik gebruik om te streamen is : PS3 media server.\r\nSnelheid internet volgens pc: 130 Mbit/s\r\n\r\nKan iemand mij helpen?
Link naar reactie
Een kabel leggen kan op beide manieren, maar als je van de pc naar de tv zou gaan trekken zou dat vrijwel zeker een crossover moeten gaan worden.\r\nNormaliter kun je in dat geval het beste een kabel van zowel pc naar router alsook van router naar pc leggen.\r\n\r\nPersoonlijk weet ik geen goede oplossingen voor het streamen over wifi te verbeteren, maar misschien dat Niek of iemand anders daar nog goede tips over heeft.
Link naar reactie
Ja ik keek zoals gewoonlijk over de naam van het topic heem. Sorry.\n\nTest ook uit, of het wel goed gaat, als niemand in huis verder gebruik maakt van de router (intern noch extern) \n\nIk zou eerst zo mogelijk even testen of het met gewone utp wel goed gaat. Nu klets ik makkelijk want ik heb hier altijd wel een meter of 40 liggen maar goed.\n\nHet netwerk zal ten alle tijde zo langzaam zijn, als het apparaat met de traagste verbinding. \nDus controleer die wifi snelheid van de kaart in de pc, de snelheid van de wifi router en de snelheid van de wifi kaart van je tv.\n\nAls je router de bottleneck is, zou ik die in de eerste plaats vervangen.\nOok omdat deze, zoals je zegt het al druk zou kunnen hebben, met ander netwerk verkeer. \n\nIs de pc de bottleneck, dan kan je beginnen met UTP tussen de pc en de router.\nLost dat het probleem niet op, dan blijft ook UTP van router naar TV over. \nVergeet in alle gevallen niet dat met het vermeerderen van de afstand tussen 2 draadloze accespoints de snelheid van het signaal ook snel afneemt. \nMocht je erachter komen dat de afstand er inderdaad debet aan is (door pc/tv tijdelijk dichter bij de router te plaatsen, dan kan je nog overwegen om een extender aan te schaffen. Maar echt snelle extenders heb ik nog niet veel gezien. Ik verwacht van dat laatste dan ook weinig verbetering i.c.m. streamen. \n\nVerder zijn er nog Homeplugs te koop, die het signaal via het lichtnet verder brengen. Ook daar zal je de snelste van moeten hebben.\nHier wat testen van die dingen: [url]http://nl.hardware.info/productgroep/44/powerline-adapters[/url]\n\n \nIk heb testen gelezen van routers die de g/n/ac standaarden aan konden, waarbij ac de snelste is. Zie hier bijvoorbeeld: \n[url]http://nl.hardware.info/productgroep/9/routers[/url]\n\nDit lijkt me hele goede: [url]http://nl.hardware.info/reviews/3189/asus-rt-ac66u-review-rt-n66u-aan-de-doping[/url] Maar daar hangt een behoorlijk prijskaartje aan.\n\nNiek\n\nps: waarom eigenlijk \"crossover\" BT? Een enkele UTP op een Gigabit poort moet dat gemakkelijk aankunnen denk ik.
Link naar reactie
[quote]waarom eigenlijk \"crossover\" BT? Een enkele UTP op een Gigabit poort moet dat gemakkelijk aankunnen denk ik.[/quote]\r\nIk opperde alleen het idee van een crossover als de pc rechtstreeks op de TV zou worden aangesloten middels een kabel. Dat is hetzelfde als dat je twee pc\'s koppelt met een kabel en dat kan alleen maar middels een crossover, anders werkt de verbinding niet.\r\nNetwerkkaarten zijn in tegenstelling tot routers niet \"auto sensing\", behalve v.w.b. de snelheid.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...