Anoniem2 Geplaatst: 26 oktober 2012 Delen Geplaatst: 26 oktober 2012 Hoi, ik denk er over na om mijn sapphire hd 7850 2gb in crossfire te zetten met een sapphire hd 7850 1GB, is dat mogelijk? want ik hoorde ooit dat de kaarten indentiek aan elkaar moeten zijn. Maar de 1 GB is 30 euro goedkoper dan de 2GB versie, vandaar, ook is het mogelijk om een niet factory OC\'ed kaart met een factory oc\'ed kaart in crossfire te laten werken? (ik weet wat oc is).\r\n\r\nRest van systeem specs:\r\nAMD FX 6100\r\n8 GB kingston value ram\r\n500 GB seagate nog wat nog wat...\r\nCorsair 600 cs (600 watt)(lukt dat met deze voeding?)\r\nAshrock extreme4 970 (crossfire kan hierop, zitten 3 pci 2.0 16x slot op volgens mij, in iedergeval een 16x pci slot\r\n\r\nAl vast bedankt Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 26 oktober 2012 Auteur Delen Geplaatst: 26 oktober 2012 Bij crossfire is het bij mijn weten sowieso aan te raden, de versie te nemen met het meeste geheugen. Het lijkt mij onverstandig in jouw geval de 1GB versie te kopen. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 26 oktober 2012 Auteur Delen Geplaatst: 26 oktober 2012 [QUOTE=couch_potato;625173]Bij crossfire is het bij mijn weten sowieso aan te raden, de versie te nemen met het meeste geheugen. Het lijkt mij onverstandig in jouw geval de 1GB versie te kopen.[/QUOTE]\n\nBedankt voor je reactie, is het zo dat ik dus geen crossfire kan doen? of is het alleen onhandig vanwege weinig geheugen, dat zal niet zon probleem zijn, ik heb dus al een 2gb versie. ik denk dat je aan 3gb meer dan genoeg hebt...(als dat zo werkt) Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 26 oktober 2012 Auteur Delen Geplaatst: 26 oktober 2012 Ik vermoed dat er van de 2GB kaart maar 1GB gebruikt wordt. Dit terwijl crossfire per kaart eigenlijk meer geheugen nodig heeft, dan een opstelling met een enkele kaart. Het is niet zo dat je 3 of 4GB videogeheugen ter beschikking hebt, de kaarten werken in parallel, niet als één grote kaart. Overklokt of niet is geen probleem, aangezien je dat in de driver wel gelijk kunt instellen. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 26 oktober 2012 Auteur Delen Geplaatst: 26 oktober 2012 [QUOTE=Eldizen;625174]Bedankt voor je reactie, is het zo dat ik dus geen crossfire kan doen? of is het alleen onhandig vanwege weinig geheugen, dat zal niet zon probleem zijn, ik heb dus al een 2gb versie. ik denk dat je aan 3gb meer dan genoeg hebt...(als dat zo werkt)[/QUOTE]\n\nDat werkt zo niet. Bij crossfire wordt het geheugen niet bij elkaar opgeteld, omdat elke kaart dezelfde data nodig heeft om zijn werk te doen. Effectief wordt het geheugen zelfs gehalveerd - als je twee kaarten met elk 1 GB in crossfire zet, dan heb je effectief maar 1 GB vRAM, niet 1+1 GB.\n\nIn jouw geval kun je een 1 GB plus een 2 GB kaart wel samen laten werken, maar effectief heb je nog steeds maar 1 GB vRAM. Omdat je op de ene kaart maximaal maar 1 GB kan gebruiken, zal van de andere ook maar 1 Gb worden gebruikt, en omdat op beide kaarten dezelfde data staat blijft dat dus effectief nog steeds 1 GB.\n\nAls je dus de volle geheugencapaciteit wilt gebruiken, dan zul je toch voor een tweede 2 GB kaart moeten gaan. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 26 oktober 2012 Auteur Delen Geplaatst: 26 oktober 2012 [QUOTE=JohnL;625185]Dat werkt zo niet. Bij crossfire wordt het geheugen niet bij elkaar opgeteld, omdat elke kaart dezelfde data nodig heeft om zijn werk te doen. Effectief wordt het geheugen zelfs gehalveerd - als je twee kaarten met elk 1 GB in crossfire zet, dan heb je effectief maar 1 GB vRAM, niet 1+1 GB.\r\n\r\nIn jouw geval kun je een 1 GB plus een 2 GB kaart wel samen laten werken, maar effectief heb je nog steeds maar 1 GB vRAM. Omdat je op de ene kaart maximaal maar 1 GB kan gebruiken, zal van de andere ook maar 1 Gb worden gebruikt, en omdat op beide kaarten dezelfde data staat blijft dat dus effectief nog steeds 1 GB.\r\n\r\nAls je dus de volle geheugencapaciteit wilt gebruiken, dan zul je toch voor een tweede 2 GB kaart moeten gaan.[/QUOTE]\r\nOk bedankt voor de reactie... ik zal dan maar effe doorsparen, nadat ik mijn ouders heb overgehaald^^ Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen