Anoniem2 Geplaatst: 23 oktober 2012 Geplaatst: 23 oktober 2012 Als ik op een dag de pc weer aanzet moet ik telkens de router eerst van de spanning halen, de pc opent de pagina`s dan ontzettend langzaan. De pc waar het om gaat is gewoon vast op de router aangesloten en maakt geen gebruik van de wifi.\r\n\r\nHet gaat om een D - Link dir-615 met de laatste firmware. \r\nOp google heb ik er wel wat zaken over gelezen maar met veel uieenlopende meningen. Zelf denk ik niet dat de router defect is.... het voorval is duidelijk geworden nadat ik een laptop had aangesloten via wifi op deze router. Laptop is verwijderd maar het probleem blijft.\r\n\r\nIk moet nu wel zo`n 10 keer per dag of meer de router van de spanning halen... dan gaat het weer even goed. \r\n\r\nWeet iemand wat het kan zijn, router is pas nog helemaal gereset. Quote
Anoniem2 Geplaatst: 23 oktober 2012 Auteur Geplaatst: 23 oktober 2012 Blijft hij via de WIFI wel werken? Quote
Anoniem2 Geplaatst: 23 oktober 2012 Auteur Geplaatst: 23 oktober 2012 De wifi doet het dan ook niet goed. Maar op moment dat het fout gaat heb ik bedraad ook al bijna geen download meer over... als ik bij speedtest kijk blijft er dan zelfs op dat moment nog maar een beetje over wat download betreft. Dit totdat ik de spanning er weer afhaal en erop zet. \r\n\r\nDus op moment dat het vast niet meer goed gaat en ik probeer dan toch nog via wifi met een laptop blijft dit hetzelfde probleem. Quote
Anoniem2 Geplaatst: 23 oktober 2012 Auteur Geplaatst: 23 oktober 2012 Heb je de router al een keer terug gezet naar fabrieks instellingen, door het reset knopje 10? sec. ingedrukt te houden, als deze aan staat. (zie manual voor het aantal seconden).\nDaarna moet je wel het wifi netwerk, weer beveiligen.\n\nNiek Quote
Anoniem2 Geplaatst: 23 oktober 2012 Auteur Geplaatst: 23 oktober 2012 ja Niekie dat had ik al eens gedaan. Quote
Anoniem2 Geplaatst: 23 oktober 2012 Auteur Geplaatst: 23 oktober 2012 Hang je pc eens een paar dagen rechtstreeks aan het modem (dan maar even geen wifi) en kijk of je dan hetzelfde probleem hebt.\nAls dat wel goed gaat, zou ik de router terug brengen, of een nieuwe kopen.\n\nModem en router hebben elk een ip adres. \nAls die elkaar \"uit het oog verliezen\" kan een herstart van de router zoiets oplossen.\n\nAlleen is dan die terug lopende verbinding snelheid nog niet te verklaren.\n\nNiek Quote
Anoniem2 Geplaatst: 23 oktober 2012 Auteur Geplaatst: 23 oktober 2012 Ook dat had ik al geprobeerd, dit gaat gewoon goed geen probleem.\r\n\r\nIk heb wel 2 netwerken wil zeggen dat de 1ste router via dhcp een adres toewijst aan de 2de router.\r\nDit zou normaal gesproken wel problemen kunnen veroorzaken maar tot nu heeft dit gewoon altijd gewerkt.\r\n\r\nHet adres wat toegewezen wordt aan de 2de router heb ik in de eerste een static lease gegeven. Het blijft dus een vast adres voor deze router. Quote
Anoniem2 Geplaatst: 23 oktober 2012 Auteur Geplaatst: 23 oktober 2012 Lees deze even door: [url]http://forum.computeridee.nl/showthread.php?p=624945#post624945[/url]\n\nNiek Quote
Anoniem2 Geplaatst: 24 oktober 2012 Auteur Geplaatst: 24 oktober 2012 ok heb het gelezen.. wat me verwart is nog het volgende.\r\n\r\n\r\nb.v. router 1 heeft als dhcp een range die ligt tussen 192.168.178.10 en 192.168.178.80\r\n\r\nkan ik dan een LAN adres geven aan router 2 wat ligt op b.v. 192.168.178.200 ... waar kan ik zien of dat binnen die range valt?\r\n\r\n\r\ninlog adres voor router 1 is b.v. 192.168.178.1 Quote
Anoniem2 Geplaatst: 24 oktober 2012 Auteur Geplaatst: 24 oktober 2012 Bij DHCP instellingen kun je dat zien. Daar staat bijv. start adres 192.168.178.10 en aantal 50. Dan weet je dat de range tot 192.168.178.60 loopt.\r\nAls hij op 192.168.178.10 begint, geef je de tweede router gewoon als LAN ip 192.168.178.2 dat is lekker makkelijk om te onthouden. Router 1 op 1 en router 2 op 2.\r\n\r\nOm dat te bereiken moet je van router 2 wel eerst het WAN ip leeg maken of wijzigen, zie mijn post in je andere thread daar heb ik dat uitvoerig uitgelegd. Kwestie van lezen.;) Quote
Anoniem2 Geplaatst: 30 oktober 2012 Auteur Geplaatst: 30 oktober 2012 Wil nog even vragen wat ik tegen het volgende kan doen. Heb de tweede router nu via LAN aangesloten. Toch wanneer ik nu op de router wil inloggen dan gaat dat vaak moeizaam. De dhcp op de 2de router staat uit en het lan adres ligt niet binnen de dhcp range van de 1ste.\r\n\r\n\r\nWanneer ik de stroom nu toch ook weer van de 2de router haal dan gaat het weer een tijdje goed. Verder werkt wel alles gewoon. \r\n\r\nWat zou ik hieraan nog kunnen doen? Quote
Anoniem2 Geplaatst: 30 oktober 2012 Auteur Geplaatst: 30 oktober 2012 ligt dat vaste ip adres van de 2de router binnen de range maar buiten de reeks van de 1ste router? Is de DHCP niet stiekem weer [U]aan[/U] gefloept? want dan krijgen ze op enig moment toch weer een probleem Quote
Anoniem2 Geplaatst: 30 oktober 2012 Auteur Geplaatst: 30 oktober 2012 Ja ligt binnen de reeks van de eerste pc dat zit wel goed \r\n1ste is 192.x.x.1\r\n2de is 192.x.x..2\r\n\r\nwaarvan de x.x. bij beide gelijk is. \r\n\r\n\r\nDhcp van 2de router is niet aan. Quote
Anoniem2 Geplaatst: 30 oktober 2012 Auteur Geplaatst: 30 oktober 2012 binnen de reeks van de pc of van de router? Quote
Anoniem2 Geplaatst: 30 oktober 2012 Auteur Geplaatst: 30 oktober 2012 Heeft router 2 wel dezelfde versleuteling als router 1 ?( AES of TKIP) en beveiligingstype ook beide gelijk? ( WPA, WPA2,WEP)\nAl die zaken moeten nl exact gelijk aan elkaar zijn Quote
Anoniem2 Geplaatst: 30 oktober 2012 Auteur Geplaatst: 30 oktober 2012 dat is ook hetzelfde, maar heeft dit wel te maken met inlog op de router zelf?\r\n\r\nDit is toche een gegeven voor de draadloze verbinding... wat ik bedoel is dat ik soms moeizaam in de router zelf kom. Stroom eraf en het gaat weer een tijd goed. Quote
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen