Ga naar inhoud

Computer Crashed

Aanbevolen berichten

Goedendag,\r\n\r\nDit is mijn eerste post hier. Maar ik zit met een probleem.\r\n\r\nIk heb samen met mijn vrouw een computer aangeschaft, 2 identieke systemen. \r\n.\r\nDe volgende onderdelen zitten hierin:\r\n\r\nMoederbord: Asus M5 A78L-M LX3 \r\nProssesor: AMD FX 8120 EightCore (Octa) 3.10GHz. \r\nGeheugen: 2x 4GB Corsair (8GB totaal)\r\nVideokaart: Sapphire HD 7750\r\nVoeding: 550Watt\r\nHardeschijf: Samsung SSD 830 Series ATA 119GB\r\n\r\n\r\n\r\nNu heb ik met een van de 2 computers een probleem. Deze valt op onverwachte momenten uit. Dit kan zijn na 10 seconden, tijdens het opstarten, na 5 uur gamen, maar eigenlijk zonder vindbare reden. Het kan ook dagenlang gaan zonder uitvallen. \r\n\r\nIk heb van alles geprobeerd, van Hardware uitwisselen, tot compleet nieuwe hardware er instoppen, nieuwe installatie van Windows etc etc. \r\n\r\nHet vreemde is dat de computer na uitvallen aangeeft niet legitiem te zijn. (Wij draaien met legitieme Windows7) \r\nDe temperatuur is niet hoog\r\nWat het verhaal nog vreemder maakt is dat wanneer de computer van haar uitvalt, mijn internet niet meer werkt en pas na een keer opstarten weer in de lucht is. (Beide bekabeld systeem) \r\n\r\nKunnen jullie mij hier mee helpen? Ik ben ten einde raad, en weet niet meer wat ik er mee aanmoet... Ik heb ook geen idee waar ik moet kijken dus als jullie dat weten zet het neer, mochten jullie meer informatie ergens over weten hoor ik dat ook graag!\r\n\r\n\r\nGroet,\r\nRanora
Link naar reactie
[QUOTE=Jeroentje94;624726]Probeer eens een ander stopcontact. Misschien zitten er te veel apparaten op één groep.[/QUOTE]\r\n\r\nGoede tip. Ik zal dat eens na kijken, al zou een stopcontact 2 pc\'s op 550watt toch wel moeten kunnen draaien?\r\n\r\n\r\n[B]*aanvulling op eerste post*[/B]\r\n\r\nDe bios lijkt ook gereset te zijn na opstarten. Dit moederbord ondersteund niet standaard de 8-core processor, maar moet je de core-unlocker gebruiken. Dit moet dan iedere keer opnieuw.
Link naar reactie
[QUOTE=Ranora;624727]\r\n\r\n[B]*aanvulling op eerste post*[/B]\r\n\r\nDe bios lijkt ook gereset te zijn na opstarten. Dit moederbord ondersteund niet standaard de 8-core processor, maar moet je de core-unlocker gebruiken. Dit moet dan iedere keer opnieuw.[/QUOTE]\r\n\r\nIs de BIOS batterij wel vol? Kun je die eens doormeten? Laat hem er ook eventjes voor 5 minuten uit. Dan wordt je BIOS sowieso gereset. Maak daarna je aanpassingen en \'save to CMOS\'.
Link naar reactie
Merk en type voeding: Cooler Master GX 550WATT \nVoeding vervangen: Check\nMemtest gedraaid: Check\nGeheugen vervangen: Check\nIs de BIOS batterij wel vol? Nieuwe moederbord. (plus dat deze ook verwisseld is, en ik ben mijn data niet kwijt na een normale uitzetten/opstart actie.)\n\n\n\n[QUOTE=Lange Pier;624729]Randaarde groepen kunnen 3680Watt/16Amp aan, is wel per groep dan hè.\n\nEn 550W afgegeven vermogen zegt niet zo veel aan de primaire kant, zie je aan de gebruikte afzekering.[/QUOTE]\n\nKlopt, ik heb hier 2 pc\'s draaien op een stopcontact = een groep.\nEven een rekensom, ongeveer:\n\n\n2x 550 watt (is niet continu het volle vermogen, maar voor de zekerheid) = 1100 watt\n1x beeldscherm van LG (LED) 36 watt\n1x beeldscherm van acer 45 watt\n\nDe rest in de huiskamer: \nAquarium met momenteel 1 x 300watt verwarming \nPomp/filter 30 watt\nverlichting 7 watt\n\nAquarium met nogmaals 300 watt verwarming\nPompje (kleinere gok ik op ongeveer 20watt hooguit)\n\nTV: 160 watt\n\n\nKom ik op bijna 2000 watt uit. \nDe keuken staat los van deze groepen.\nDan zou ik in principe bijna nogmaals dit een keer kunnen neerzetten, heb zeker nog 1000 watt spelling.
Link naar reactie
Nee, die 550Watt is het afgegeven vermogen, aan de secundaire kant dus, kan veel meer zijn aan de primaire kant maar zal ook alleen worden gehaald bij volledige belasting en dan nog is er wel voldoende sap.\r\n\r\nMaare, is het gewoon uitvallen rebooten of een freeze?\r\nJe kunt het opnieuw opstarten uitschakelen in systeem en via F8 in het geavanceerde opstartmenu, krijg je een bsod met het sys bestand wat de fout veroorzaakt en een foutcode zoiets als 0x00000000\r\n\r\nJe zou de logboeken via uitvoeren en eventvwr bij systeem kunnen bekijken of je er iets over kunt vinden en via msinfo32 ook of er conflicten ergens zijn.
Link naar reactie
[QUOTE=Desperado;624736]Nieuwe moederbord\r\n\r\nDan kan Windows protesteren andere hardware , en blijft de melding komen .\r\n\r\n Dan wel even de Computer opnieuw aanmelden , bij Microsoft\r\n\r\n Via Eigenschappen van Computer \r\n\r\n[ATTACH]17173[/ATTACH][/QUOTE]\r\n\r\n\r\n\r\nSorry, ik begrijp geen moer van wat je zegt. \r\n\r\nHet is een nieuw moederbord. 2x zelfs al nu.
Link naar reactie
[QUOTE=Ranora;624742]Sorry, ik begrijp geen moer van wat je zegt. \r\n\r\nHet is een nieuw moederbord. 2x zelfs al nu.[/QUOTE]\r\n.................\r\n\r\nAls de hardware sterk veranderd is , kun je de melding krijgen dat je Windows illegaal is\r\n\r\ndus dan moet je heractiveren.\r\n\r\nAls er precies hetzelfde moederbord is geplaatst mischien niet,;)\r\n\r\nVerder staat de datum en tijd wel goed ??
Link naar reactie
[QUOTE=Desperado;624744].................\r\n\r\nAls de hardware sterk veranderd is , kun je de melding krijgen dat je Windows illegaal is\r\n\r\ndus dan moet je heractiveren.\r\n\r\nAls er precies hetzelfde moederbord is geplaatst mischien niet,;)\r\n\r\nVerder staat de datum en tijd wel goed ??[/QUOTE]\r\n\r\n\r\nZo bedoel je. \r\n\r\nHet moederbord is het zelfde, het enige wat ander zou kunnen zijn is het nummer/id.\r\nDatum/tijd staan nog wel goed.
Link naar reactie
[QUOTE=stroke33;624780]Verwissel eens van computer met je vrouw en doe je ding en je vrouw haar ding.\r\nKrijg je nu dezelfde problemen.\r\nAls je vrouw alleen maar op internet zit en patience speelt en jij soms 10 uur games speelt dan zou je op een identiek systeem het probleem wat jij nu ervaart ook op de andere PC kunnen ervaren.[/QUOTE]\r\n\r\n\r\n\r\nWe gamen beide (anders had ik een iets wat mindere pc voor haar gekocht, ik denk dat zij af en toe zelfs meer gamed dan ik dat doe.\r\n\r\nNu we de pc hebben gewisseld lijkt het goed te gaan... Maar dat zegt niets. Kan ook zomaar weer uitvallen.
Link naar reactie
Het zou maar zo aan de Games kunnen liggen die jij en je vrouw spelen het zijn beide toch niet dezelfde games die jullie spelen??\n\nZorg in elk geval voor een virusscanner en [URL=\"http://www.malwarebytes.org/\"]Mbam[/URL] + een [URL=\"http://housecall.trendmicro.com/\"]online virusscanner[/URL] een besmettingkje is zo opgelopen met bijvoorbeeld Runescape bijvoorbeeld.\nOok zijn er online games maar ook gekochte Games op DVD die na een bepaald aantal uren maar zo kunnen zorgen dat de boel vast loopt.\n\nNatuurlijk heb je al je drivers op orde en ook de CD/DVD die bij het moederbord zat geïnstalleerd neem ik aan.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...