Anoniem2 Geplaatst: 19 oktober 2012 Delen Geplaatst: 19 oktober 2012 Gisteren heb ik mijn computer in de koopstand gebracht en als ik nu op mijn synology nas 212j inlog zie ik op het filestation mijn c schijf niet meer staan. Ik heb al van alles geprobeerd maar het lukt mij niet. Hoe zorg ik dat mijn nas mijn harde schijf weer zichtbaar maakt. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 19 oktober 2012 Auteur Delen Geplaatst: 19 oktober 2012 De nas maakt je harde schijf niet zichtbaar, dat moet je zelf doen.\r\nAls je wilt dat je nas de C schijf van je pc moet zien, dan zul je de C schijf moeten gaan delen. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 19 oktober 2012 Auteur Delen Geplaatst: 19 oktober 2012 Dat heb ik gedaan maar toch zie ik mijn schijf niet staan op het filestation. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 19 oktober 2012 Auteur Delen Geplaatst: 19 oktober 2012 Ik neem aan dat je een netwerkje hebt/had. Is de pc weer lid van dezelfde thuisgroep als voorheen?\n\nNiek Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 19 oktober 2012 Auteur Delen Geplaatst: 19 oktober 2012 dat ga ik even nakijken....... Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 19 oktober 2012 Auteur Delen Geplaatst: 19 oktober 2012 ja nog steeds workgroup, dat is hetzelfde gebleven Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 19 oktober 2012 Auteur Delen Geplaatst: 19 oktober 2012 Het gekke is dat als ik ben ingelogd op mijn nas dan stonden alle schijven die ik heb op het filestation. Alleen mijn filestation is zichtbaar. Voorheen zag ik mijn C schijf maar ook mijn twee externe schijven op het filestation. Nu niets meer. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 19 oktober 2012 Auteur Delen Geplaatst: 19 oktober 2012 ik stuur een printscreen mee zodat het probleem duidelijker wordt. Voorheen kon ik mijn harde schijven hier zien. Nu niet meer. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 19 oktober 2012 Auteur Delen Geplaatst: 19 oktober 2012 En heb je na de herinstallatie van de pc, ook de cd van de nas weer geïnstalleerd? \n\nNiek Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 20 oktober 2012 Auteur Delen Geplaatst: 20 oktober 2012 ja ook dat heb ik gedaan. Ik kan wel via mijn mediaplayer op de tv in mijn nas komen, dus ik kan wel afspelen. En in principe kan ik ook mijn gedownloade films via verkenner slepen naar mijn Z-schijf (op mijn nas). Maar ik vind het zo vreemd dat de c-schijf niet meer zichtbaar is. Alles werkt alleen dat niet. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 20 oktober 2012 Auteur Delen Geplaatst: 20 oktober 2012 De printscreen is helaas te klein. Heb je windows 7 op je pc?\r\nZoja, heb je netwerkdetectie ook ingeschakeld en de andere benodigde opties?\r\nKijk anders even naar [url=http://www.pcwebplus.nl/tsoft/w7netwerkinstellingen.htm]deze[/url] (klik) link, daar staat het mooi uitgelegd wat er allemaal aangevinkt moet staan. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 20 oktober 2012 Auteur Delen Geplaatst: 20 oktober 2012 nee ik werk nog steeds met vista (32). Sorry maar die link gaat voor mij niet op. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 21 oktober 2012 Auteur Delen Geplaatst: 21 oktober 2012 Dan heb je toch niet goed gekeken volgens mij. Want de genoemde opties zijn in Windows Vista ook gewoon aanwezig.;)\r\nDat kun je in [url=http://www.vistacursus.com/show/86/20/Thuisnetwerk-instellen.html]deze[/url] link ook zien. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 24 oktober 2012 Auteur Delen Geplaatst: 24 oktober 2012 ik heb gezien dat mijn netwerk op openbaar stond in plaats van particulier. Dit heb ik aangepast en volgens de link staat nu alles zoals vermeld staat in die link. Maar nog steeds geen C-schijf op mijn filestation. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 25 oktober 2012 Auteur Delen Geplaatst: 25 oktober 2012 NAS en pc\'s al even opnieuw opgestart?\n\nNiek Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 28 oktober 2012 Auteur Delen Geplaatst: 28 oktober 2012 De NAS heb ik nog niet opnieuw opgestart. Mijn pc natuurlijk wel. Ga ik ook maar eens proberen. Je hoort het nog. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 28 oktober 2012 Auteur Delen Geplaatst: 28 oktober 2012 Nee ik heb mijn NAS opnieuw opgestart maar geen C-schijf. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 28 oktober 2012 Auteur Delen Geplaatst: 28 oktober 2012 Ik heb de oplossing gevonden. Na veel googlen en lezen in de handleiding ben ik erachter gekomen dat java geupdate moest worden. Omdat ik mijn computer in de koopstand had gezet was niet de juiste java geïnstalleerd. Na de installatie is alles weer zichtbaar op mijn NAS. Niet alleen mijn C-schijf maar ook mijn twee externe schijven zijn weer te zien en kan ik slepen en verplaatsen in het filestation van mijn NAS.\nBedankt voor alle hulp en ik ben blij dat ik de oplossing heb gevonden. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 28 oktober 2012 Auteur Delen Geplaatst: 28 oktober 2012 Ook Vista [o.a servicepacks [ en andere programma\'s na koopstand helemaal bijwerken Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 28 oktober 2012 Auteur Delen Geplaatst: 28 oktober 2012 Bedankt voor de terugkoppeling van de oplossing, dan weten wij (en anderen) dat ook weer!(Y)\r\n\r\nWel bijzonder jammer dat java hiervoor noodzakelijk is, want met de beveiligingslekken die Java tegenwoordig heeft kan men Java voorlopig even beter niet meer op de pc hebben staan.\r\nIk heb ook een NAS maar hier wordt dat allemaal fijn via netbios geregeld zoals dat hoort. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen