Anoniem2 Geplaatst: 18 oktober 2012 Delen Geplaatst: 18 oktober 2012 Hallo iedereen,\r\n\r\nIk heb een laptop een een desktop in mijn netwerk. Mijn desktop zit met een ethernetkabel aan de router/modem. En mijn laptop ook. Als ik het ip van mijn laptop typ in de desktop en ping, dan ziet hij mijn laptop niet. Op mijn laptop zie ik dan het volgende. Wel internettoegang maar geen netwerktoegang. Als ik op mijn laptop naar de Desktop ping dat ziet hij dan weer wel. Wat gaat er fout in het netwerk?\r\n\r\nmvg Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 19 oktober 2012 Auteur Delen Geplaatst: 19 oktober 2012 Graag even vermelden welke Windows op elk van de apparaten staat en wel beschermings programma.\nVista kan lastig zijn met netwerken soms.\nMaar ook bijv. Norton internet security kan dwarsliggen. \nMaar belangrijk is dat je beide app. in elk geval lid maakt van dezelfde werkgroep (XP of Thuisgroep (Windows 7) \n\nNiek Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 19 oktober 2012 Auteur Delen Geplaatst: 19 oktober 2012 Hallo Niek\r\n\r\nDe desktop werkt op een XP systeem. De laptop werkt op een Windows 7. Ze zijn met behulp met ethernetkabel aan een zyxel router/modem gekoppeld. Ik maak gebruik van Kaspersky Internet Security 2011. Maar tijdens het koppelen schakel ik de bescherming uit. Heeft iemand een suggestie\r\n\r\nmvg\r\n\r\n[QUOTE=Niekie30;624634]Graag even vermelden welke Windows op elk van de apparaten staat en wel beschermings programma.\r\nVista kan lastig zijn met netwerken soms.\r\nMaar ook bijv. Norton internet security kan dwarsliggen. \r\nMaar belangrijk is dat je beide app. in elk geval lid maakt van dezelfde werkgroep (XP of Thuisgroep (Windows 7) \r\n\r\nNiek[/QUOTE] Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 19 oktober 2012 Auteur Delen Geplaatst: 19 oktober 2012 heb je de naam van de werkgroepen goed ingesteld? Vista werk met workgroup, W7 met thuisgroep, en XP met thuisnetwerk ofzo. Die werkgroepen moeten allemaal de zelfde naam hebben. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 19 oktober 2012 Auteur Delen Geplaatst: 19 oktober 2012 Hallo allemaal,\r\n\r\nDe desktop werkt op XP. De laptop werkt op windows 7. Ze zijn beide met een ethernetkabel gekoppeld aan een zyxl modem/router. Ik maak gebruik van het anti-virus systeem genaamd kaspersky internet security. Maar die schakel ik uit als ik ze probeer te koppelen. Maar hoe stel je dan die werkgroepen in. Bij xp kan je toch niets instellen. En bij Win 7 kies ik voor thuisgroepen.\r\n\r\n\r\nIemand een suggestie Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 19 oktober 2012 Auteur Delen Geplaatst: 19 oktober 2012 Bij xp weet ik het niet uit m\'n hoofd meer. \nMaar hier staat die: [url]http://windows.microsoft.com/nl-NL/windows-vista/Join-or-create-a-workgroup[/url]\n\nIn W7 ga je via het configuratiescherm naar het netwerkcentrum.\nDaar kan je het wachtwoord zien van je thuisgroep en instellen wat je wilt delen.\nDat wachtwoord schrijf je even op. \nHet maakt verder niet uit, of de pc\'s met kabel of via wifi aan die router hangen. Het moet gewoon kunnen werken.\n\nVergeet niet om na alle instellingen goed te hebben gezet, opnieuw op te starten.\n\nNiek Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 22 oktober 2012 Auteur Delen Geplaatst: 22 oktober 2012 Het klinkt alsof de firewall op jouw laptop aanstaat. Ik vermoed een Windows Vista of 7 installatie, want die blokkeren inderdaad standaard ICMP (ping).\r\n\r\nJe kunt voor lokale netwerken de firewall uitzetten, of je kunt per protocol aangeven wat je wil toestaan. ICMP, HTTP, HTTPS eventueel SMB en FTP. Programma specifieke protocollen moet je zelf even uitvogelen. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen