Ga naar inhoud

usb to ps2 werkt niet

Aanbevolen berichten

ik heb voor 50 euro een andere desktop over genomen, alleen had mijn toetsenbord geen usb aansluiting, ik dacht simpel verloopstekkertje kopen. Bij Mycom voor 19 euro !!!!! zo\'n usb to ps/2 cable gekocht, want ik ben heel blij met mijn oude toetsenbord kb-01-08 van chicony. Stekkertje usb lampje brandt wel, maar computer herkent niets. muis en toetsenbord doen niets. Heb geprobeerd driver te downloaden van het toetsenbord, maar helpt niet.\nIn forum en las het volgende:\n\n\nCitaat:\nOorspronkelijk geplaatst door jawsper \ndat passieve plugje is 9/10 keer nutteloos. \nom dat te laten werken moet het toetsenbord dit ingebouwd hebben in de hard- en software die erin zit. \ndit is vooral bij ps/2 apparaten vrijwel nooit het geval. \nwat je vaker ziet is dat er al een usb-stekker aanzit en een usb->ps/2 plugje word meegeleverd.\nje hebt in dit geval echt de actieve plug nodig anders gaat het nooit werken. einde citaat\n\n\nheb ik dan nu een passieve plug gekocht. als ik kijk bij de twee linken, zou ik juist wel de goede actieve hebben. \nMet mijn lekenbrein zeg ik wel dat ze geen stroom lijken te krijgen. Wie kan me verder helpen?\nals ik plaatjes kijk bij usb to ps/2 cable zie ik dat er ook zijn met een adapter in het snoertje? is dat het verschil?\n\nik lees verder; citaat: Inmiddels de betreffende adapter gekocht bij de Handyman (7,95 euro; beter dan de 14,95 euro van MyCom) en het WERKT! Probleem opgelost. Allen bedankt voor het helpen\" einde citaat\n\nis dit dan de oplossing en wat is de verklaring?
Link naar reactie
[QUOTE=Niekie30;624450]En dan geef je voor bijna 25 euro uit, terwijl je voor dat bedrag al een nieuwe muis en TB kan kopen? \nIk heb hier het zelfde probleem wel eens mee gemaakt en adviseer dan de mensen gewoon een passend bordje aan te schaffen.\n\nNiek[/QUOTE]\n\nIs een optie, maar je weet niet wat hij nu heeft liggen. Als ik mijn tobo + muis niet op mijn nieuwe systeem zou kunnen aansluiten, dan zou zo\'n adaptertje toch echt de eerste keus zijn, want een Logitech G19 + G9 heb je niet voor drie tientjes...\nGranted, die zijn allebei al voorzien van USB, maar toch...
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...