Anoniem2 Geplaatst: 16 oktober 2012 Delen Geplaatst: 16 oktober 2012 Hallo mensen,\r\n\r\nZou iemand met onderstaande gegevens een computer kunnen samenstellen als diegene hier tijd en zin in heeft? Heb zelf weinig verstand van samenstellen van computers en kan eigenlijk alleen goed overweg met software. De laptop die ik nu heb is enkele jaren oud maar eigenlijk na een aantal maanden kwamen de eerste kuren al en de prestaties zijn alleen maar slechter geworden met de tijd.\r\nNu dacht ik dat de laptop de geest zou geven afgelopen jaar maar desondanks draait deze gelukkig nog wel... Heb al diverse malen een schone installatie gedaan en tal van keren de computer na laten kijken maar denk dat de dagen er een beetje op zitten...\r\n\r\nDe laptop die ik momenteel gebruik is, wat nog een soort van te lezen is op de sticker:\r\nAcer Aspire 7730G\r\nIntel Core 2 duo processor T6400\r\n2.0 GHz, 800MHz FSB, 2 MB L2 Cache\r\n1000 GB HDD (2x500GB)\r\nOS: Vista Home premium 32\r\n\r\nHeeft vele functies waar ik nog minder dan 20% van gebruik. Alleen de brander gebruikte ik veel maar is kapot, usb openingen maar gebruik er maar 1 gezien ik een hub heb en de HDMI port gebruik ik om het laptop beeld naar het tv scherm te begeleiden met films.\r\n\r\n-----\r\n\r\nFuncties die ik graag in een nieuw systeem terug zou zien:\r\nDVD-brander, HDMI en USB opening(en), Wi-Fi\r\nGebruik een externe HDD van 500GB dus een grote harddisk is overbodig.\r\n\r\nSoftware die ik veel gebruik maar momenteel vaak niet meer goed te draaien zijn:\r\nAVG antivirus..................................(Loopt regelmatig vast)\r\nAVG Tune up..................................(loopt regelmatig vast)\r\nIobit systemcare.............................(Loopt regelmatig vast)\r\nMicrosoft office...............................(Loopt regematig vast)\r\nTorrent/newsserver..........................(Gaat prima)\r\nWorld of Warcraft online..................(momenteel op Low en loopt regelmatig vast)\r\nLord of the Rings online..................(momenteel op Medium)\r\nMaak gebruik van Google Chrome...(Gaat prima)\r\nNero 8...........................................(Geen nut door defecte disc lade)\r\n\r\nDe prijs die ik in gedachte heb is tot 600 euro, liefst er onder.\r\nIk hoop dat iemand wat met deze informatie kan. :)\r\n\r\nMet vriendelijke groet,\r\nEMeurs86 Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 16 oktober 2012 Auteur Delen Geplaatst: 16 oktober 2012 Wat ga je precies moet de computer doen? Met name zware toepasingen dan, zoals gamen of videobwerken. Heb je ook randapparatuur nodig (monitor, toetsenbord, muis, speakers)? Moet windows erbij? Kun je zelf een pc in elkaar zetten? Als dat alles erbij moet, heeft zelf samenstellen niet zoveel zin, en kun je beter een standaard apparaat van bijvoorbeeld dell of medion bestellen. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 16 oktober 2012 Auteur Delen Geplaatst: 16 oktober 2012 600 euro is wel erg weinig geld voor een laptop vervanging door desktop, als er ook een Windows licentie, assemblage en randapparatuur zoals monitor, toetsenbord, muis en/of speakerset bij moet.\r\n\r\nWaarom geen nieuwe laptop, bijv. deze met AMD A10 4600M Quad-Core (2.30GHz) processor en AMD Radeon HD7660G graphics:\r\n[url]http://www.4launch.nl/shop/product/127750/samsung-notebook-355v5c-a01-15-6---4600m--750gb[/url]\r\n\r\nPrima allround laptop waarmee je ook WoW behoorlijk kunt spelen. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen