Ga naar inhoud

Goede vervanger voor AVG free virusscanner

Anoniem2

Aanbevolen berichten

Hallo,\r\n\r\nIk ben op zoek naar een goede gratis virusscanner.\r\n\r\nJaren lang, heb ik AVG free gebruikt en was daar zeer te vreden over. En heb het ook bij deverse familie leden en vrienden geinstalleerd en aanbevolen.\r\nEchter moet ik steeds vaker hulp verlenen. Omdat er na een update geadviceerd word om een upgrade te doen naar een nieuwe versie. De meeste mensen hebben dat gedaan. En komen er dan later achter dat ze dan in eens de betaalde versie hebben.\r\nEerst geloofde ik het niet. Maar heb het nu zelf ook ondervonden.\r\n\r\nDus voor mij geen AVG meer.
Link naar reactie
Ik ben over gestapt van free avg naar Microsoft security Essentials om de reden dat AVG problemen gaf met java op mijn W7 pc. \n[url]http://windows.microsoft.com/nl-BE/windows/products/security-essentials[/url]\n\nEn WSec. bevalt me zeer goed. Doet ongestoord zijn/haar werk. Zeurt niet over upgrades of kopen. Je merkt niets van updates.\nAlleen de volledige scan duurt wat lang, maar dat doe ik s\'nachts, als ik slaap.\n\nNiek
Link naar reactie
Microsoft Security Essentials mag dan licht werken een zeer goed scoren in de False Postives tests, maar het is [URL=\"http://www.mrg-effitas.com/current-tests/flash-test-results/\"]erg slecht[/URL] in het detecteren van de nieuwste malware. En laat nu juist die nieuwste malware voor de meeste problemen zorgen... \n\nAls je absoluut een gratis antivirus wilt gebruiken kun je naar mijn mening het beste kiezen voor Avast.
Link naar reactie
[QUOTE=Lampje;624287] Omdat er na een update geadviceerd word om een upgrade te doen naar een nieuwe versie. De meeste mensen hebben dat gedaan. En komen er dan later achter dat ze dan in eens de betaalde versie hebben.\r\nEerst geloofde ik het niet. Maar heb het nu zelf ook ondervonden.\r\n\r\nDus voor mij geen AVG meer.[/QUOTE]\r\n\r\nDan moet jij en al die mensen eens lezen voordat ze ergens op [B]oke[/B] klikken.\r\nMet AVG is helemaal niks mis !
Link naar reactie
[quote]Die zeurt wat minder en je kan excepties toevoegen voor het scannen.[/quote]\r\nAvast zeurt ook niet en je kunt ook excepties aangeven, net als bij Avira overigens.\r\nMaarreh... Eset (en ook Panda die hier iemand noemde) is niet gratis en de vraag was duidelijk om een goede gratis virusscanner.;)\r\n\r\n[quote=Niekie30]AVG problemen gaf met java op mijn W7 pc. [/quote]\r\nMet Java? Zeker op spelpunt ofzo? Doet ie ook wel eens bij XP, in dat geval de linkscanner uitschakelen in AVG en dan is het probleem over.
Link naar reactie
Panda cloud antivirus is gratis. Je moet wel even oppassen dat je niet de pro versie neemt, die kost 30 euro.\n[url]http://www.cloudantivirus.com/en/#!/free-antivirus-download[/url]\n\nEset niet, behalve dan de losse scanner, die wel eens met andere software meegeleverd wordt.\n\nZonealarm antivirus+firewall is er ook in een gratis versie.\n[url]http://www.zonealarm.com/security/en-us/zonealarm-free-antivirus-firewall.htm[/url]
Link naar reactie
[QUOTE=BlackTiger;624355]\r\nMet Java? Zeker op spelpunt ofzo? Doet ie ook wel eens bij XP, in dat geval de linkscanner uitschakelen in AVG en dan is het probleem over.[/QUOTE]\r\n\r\nDie linkscanner heeft nog nooit aangestaan bij mij, toen ik avg gebruikte. Ik hou van heel snel surfen en neem dat risico dan maar. :-) \r\nIk ben er echt weken mee bezig geweest en loste het op, nadat ik AVG er geheel afgemikt had. \r\n\r\nNiek
Link naar reactie
[QUOTE=Animal;624305]Dan moet jij en al die mensen eens lezen voordat ze ergens op [B]oke[/B] klikken.\r\nMet AVG is helemaal niks mis ![/QUOTE]\r\n\r\nIk geloofde het eerst ook niet. En zij ook meteen, je zal wel weer ergens op gedrukt hebben.\r\nMaar het staat er dus echt niet bij, dat het dan om de betaalde versie gaat.
Link naar reactie
De gratis versie heet \"AVG Anti-Virus [B]Free[/B] Edition 2012\r\nBij de betaal versie staat het woordje \"[B]Free[/B] er niet bij.\r\nDus toch gewoon niet opgelet.\r\nAls je zo slecht oplet heb je inmiddels van Realplayer en dat soort prg\'s ook allemaal de betaalde versie ,want daar willen die ook allemaal naar updaten.\r\nAls er van AVG een echte nieuwe versie uitkomt die je moet downloaden heb je altijd echt de keus voor de betaalde en de gratis versie ,,maar de gratis kan minder en lijkt daardoor minder bescherming te bieden ,en daardoor klikt men de verkeerde aan.\r\nZo ook met alle extra taakbalken of versnellers of wat dan ook ,,die moet je tegenwoordig niet aanvinken als je ze wilt hebben ,maar uitvinken als je ze niet wilt hebben.\r\nHet blijft gewoon lezen en opletten.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...