Anoniem2 Geplaatst: 15 oktober 2012 Delen Geplaatst: 15 oktober 2012 Hee allemaal,\r\n\r\nIk ben al enige tijd bezig thuis mijn netwerk een beetje in te stellen zoals ik het wil. Ik heb net al heel google afgezocht en een hele hoop geprobeerd, maar ik krijg het gewoon niet werkend. Het wil maar niet lukken, dus bij deze wil ik dan toch wat hulp inschakelen.\r\n\r\nIk heb een ziggo ubee router die staat ingesteld op 192.168.178.1\r\nDaarop zit een netgear switch aangesloten\r\nOp die switch zit wederom een router (konig electronic) aangesloten en die staat ingesteld op 192.168.0.1\r\n\r\nOp alle 3 de apparaten zitten los computers aangekoppeld (dus op de ziggo router, de netgear switch en de konig router) \r\n\r\nHet probleem is dat op dit moment beide routers een dhcp functie hebben en die wil ik dus uit hebben. Zodat ik bestanden kan delen van computers die op de ziggo router aangesloten is met een computer die op de konig router is aangesloten.\r\n\r\nDe ziggo router functioneert ook als draadloze router. Op de konig router is de wifi uitgeschakeld\r\n\r\nIk heb al geprobeerd de routers in dezelfde range te zetten en dhcp uit te schakelen bij de tweede router, maar steeds werkt dan een van de routers niet naar behoren.\r\n\r\nAlle kabels liggen al weggewerkt, dus vandaar dit ik dit zo MOET aansluiten.\r\n\r\nIk hoop dat iemand mij kan helpen! Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 15 oktober 2012 Auteur Delen Geplaatst: 15 oktober 2012 Volgens mij het je een ziggo ubee [B]modem[/B] omdat ik eigtenlijk niets over een ziggo ubee router kan vinden.\n\nAls je de switch van plaats verwissel met de Konig router en je zet alles standaard, dan moet je netwerk werken. \nEen switch achter een modem werkt in principe niet.\n\nNiek\n\nEdit: Sorry na even zoeken. Er bestaat wel een Ziggo Ubee router/modem.\nDan wordt het verhaal dus anders. Zie het verhaal van Pang hieronder.\n\nNiek Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 15 oktober 2012 Auteur Delen Geplaatst: 15 oktober 2012 Je zult die andere beide een ip moeten geven die buiten de reeks van de Ubee ligt maar binnen de range van die Ubee, dus, 192.168.187.xxx stel dat de range tussen 192.168.178.30 en 192.168.178.62 ligt, dan moeten de andere beiden een ip hebben van bv 192.168.178.200 en 192.168.178.201, van beide zet je de DHCP uit.\r\nVerder geef je alle 3 dezelfde SSID, netwerksleuten, zelfde kanaal, zelfde versleuteling (TKIPof AES) en zelfde beveiligingtype bv WPA2 Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 15 oktober 2012 Auteur Delen Geplaatst: 15 oktober 2012 beter is om de wifi van de ziggo modem/router uit te schakelen en aan de ziggo modem / router alleen de 2e router van lan naar wan in te doen\r\n\r\nde 2e router is dan je hoofd router/ switch voor je thuis netwerk hierop komt dus je switch en andere computers\r\n\r\nmoet je specifiek poorten openzetten op je ziggo modem / router dan even een losse computer eraan\r\n\r\ndhcp van ziggo modem/ router aan, wifi uit, geen computers of randapparatuur\r\ndhcp van konig aan, wifi aan\r\n\r\nalle thuis apparaten aan de konig of switch, welke ook aan de konig zit Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 15 oktober 2012 Auteur Delen Geplaatst: 15 oktober 2012 als aanvulling op sjouwer zijn tip, als je op alle apparaten een computer hebt aangesloten, kan je de konig router als bridged zetten, dit doe je in het menu van konig, kan dit niet, dan je router niet op de wan aansluiting verbinden met de ubee maar via een van je lan poorten Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 15 oktober 2012 Auteur Delen Geplaatst: 15 oktober 2012 yomel\r\n\r\nwat jij voorstelt wil die doen alleen heeft hij dan last van 2 ip series\r\n\r\ndoor alleen de konig aan de modem router van ziggo te zetten omzeilt hij de dubbele ip serie\r\n\r\nop mijn manier draait al jaren een configuratie bij mij thuis\r\n\r\nmodem (eventueel modem router) naar router wan poort naar netwerk via lan poort\r\n\r\nmoet alleen uitkijken als de modem router dezelfde ip range heeft Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 15 oktober 2012 Auteur Delen Geplaatst: 15 oktober 2012 [quote=Niekie30]Volgens mij het je een ziggo ubee modem omdat ik eigtenlijk niets over een ziggo ubee router kan vinden.[/quote]\r\nOok geen modem maar een modem/router. De Ubee EVM3200 is een modem en de EVW 3200 is een modem/router met wifi.;)\r\n\r\n@Sjouwer: Met wat jij voorstelt heeft hij ook 2 ip ranges:\r\n[quote]beter is om de wifi van de ziggo modem/router uit te schakelen en aan de ziggo modem / router alleen de 2e router van lan naar wan in te doen[/quote]\r\nWil je in dezelfde range blijven moet je niet de WAN poort van je router gaan gebruiken anders krijg je dus ook met 2 ip ranges te maken.\r\n\r\nEenvoudigste oplossing.\r\n1.) Zet wifi op je Ubee uit, die heeft sowieso een slecht bereik.\r\n2.) Sluit eerst een pc (los) aan op die Konig router, laat dan het WAN ip van die router vrij of om te voorkomen dat ie blijft zoeken, zet dat bijv. op 10.0.0.1 met subnetmasker 255.0.0.0 en gateway 10.0.0.2 ofzo.\r\n3.) Zet DHCP op de Konig [b]UIT[/b], alleen die van de Ubee blijft aan.\r\n4.) Stel je LAN ip van de Konig in op een ip adres binnen de range van de Ubee, maar liefst buiten diens DHCP bereik, bijv. 192.168.178.2 (want volgens mij begint de Ubee met 192.168.178.10 in zijn dhcp).\r\n5.) Sluit nu de kabel van een van de 4 LAN poorten van je Ubeem modem/router aan op 1 van de 4 LAN porten van je Koning router.\r\n\r\nHerstart evt. je pc, nu zou alles moeten werken.\r\nOm je wifi te configureren gebruik je 192.168.178.2 want zo bereik je dan je Konig. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 16 oktober 2012 Auteur Delen Geplaatst: 16 oktober 2012 bt\r\ndoor dat bij mij de hoofd router alles doet heb ik geen last van de modem router van de provider en geen instellingen (buiten de beveiliging van wifi) in de hoofd router\r\n\r\nheb nu alleen een modem eraan van xms. bij ziggo en wanadoo (toen geen eigendom van ziggo) kon ik het modem zo veranderen zonder dat het intern netwerk weer opnieuw ingestelt moest worden\r\n\r\nde een had ip range van 192.168.0.??? de ander had 192.168.1.???. nu heb ik aan mijn router direct een extern nummer Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 16 oktober 2012 Auteur Delen Geplaatst: 16 oktober 2012 Ja zoiets kan nog steeds. Als je een modem/router hebt van Ziggo (zo\'n Ubee EVW of een Cisco) dan kun je hun ook vragen de zaak in bridgemode te zeggen en krijg je het externe ip adres op de router die je er achter hebt hangen.\r\nMaar sommigen willen graag die poorten van de modem/router ook gebruiken.\r\n\r\nHet werkt soms ook met verschillende interne ranges, maar niet bij alle routers, vandaar mijn tip om alles netjes in dezelfde range te zetten.\r\nDe huidige modems van Ziggo (Cisco 3925 en Ubee 3200\'s) werken standaard in de 192.168.178.x range. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 16 oktober 2012 Auteur Delen Geplaatst: 16 oktober 2012 Ik heb een ziggo ubee router die staat ingesteld op 192.168.178.1\nDaarop zit een netgear switch aangesloten\nOp die switch zit wederom een router (konig electronic) aangesloten en die staat ingesteld op 192.168.0.1\n\nOp alle 3 de apparaten zitten los computers aangekoppeld (dus op de ziggo router, de netgear switch en de konig router) \n\n\naangezien TS deze configuratie thuis heeft, opper ik de mogelijkheid die ik beschreef. de ubee gaat dus als dhcp server dienen en de konig geeft die door, maar deelt zelf niet uit. door hem bridged te zetten of door de wan poort niet te gebruiken maar een lan poort, wat black-tiger ook oppert, krijg je geen ip conflicten en blijkt alles functioneren als 1 netwerk.ik zou alleen de konig en switch omdraaien, het draadloze deel van de ubee ook graag uit en het draadloze van de konig gebruiken. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen