Anoniem2 Geplaatst: 14 oktober 2012 Delen Geplaatst: 14 oktober 2012 Hallo,\r\n\r\nIk heb een probleem met FTP. Mijn broer heeft een FTP server en ik probeer daar een verbinding mee te maken zodat ik data van hem direct kan downloaden. \r\nIk krijg echter iedere keer een foutmelding: 425 Security: Bad IP connecting.\r\nIk krijg wel verbinding en heb zelfs al een paar files kunnen downloaden, maar meestal lukt het niet. Heb al geprobeerd met Active en Passive, maar geen verschil. \r\nOok toen het me lukte files te downloaden, lukte me niet om een hele folder in een keer te doen, maar ik moest de files 1 voor 1 doen. \r\nIk gebruik Filezilla, Windows 7. Heb geen hardwarematige firewall en heb ook al de Windows Firewall uitgezet...\r\n\r\nSuggesties? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 15 oktober 2012 Auteur Delen Geplaatst: 15 oktober 2012 Welke FTP server software gebruikt je broer?\r\n\r\nNormaliter wil de genoemde melding zeggen dat je ip adres geblokkeerd is.\r\nAls je broer achter een NAT router zit, zul je normailter PASV moeten gebruiken, maar dat zal niet helpen als je broer dat op de server niet aan heeft staan en ook de bijbehorende poorten geforward heeft in zijn router.\r\nIk heb dus eerder het idee dat het probleem bij je broer ligt en niet bij jou. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 15 oktober 2012 Auteur Delen Geplaatst: 15 oktober 2012 Mijn broer heeft een Mac. Ik moet hem vragen welke FTP server software hij gebruikt....\n\nIk had ook eerder het vermoeden dat het probleem bij hem ligt. Hij heeft overigens ook glasvezel. Weet niet of deze informatie helpt. \nIn zijn FTP server software zou een optie moeten zijn om PASV aan te zetten dan? En porten geforward moeten dan 20 en 21 gewoon zijn? \n\nGekke blijft dat ik er vanavond dus wel tijdelijk op kwam... Ik heb het nu gelijk nog maar even geprobeerd en na drie pogingen kwam ik op zijn server. Kon ook de files zien, maar downloaden (tien keer of zo geprobeerd) lukt niet... Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 15 oktober 2012 Auteur Delen Geplaatst: 15 oktober 2012 Waarschijnlijk kan je rechten instellen op het ftp programma. Zou een stuk makkelijker zijn als wij weten welk programma je broer draait. Wel raar dat je er maar 1 keer op kan, misschien staat er iets in zijn log van zijn ftp server. Een ban of iets dergelijks zou zomaar kunnen aangezien je er 1 keer in kwam en daarna niet meer. Zonder meer informatie kan ik je dan ook niet helpen Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 23 oktober 2012 Auteur Delen Geplaatst: 23 oktober 2012 Gewoon even Fizilla Downloaden werkt Super (bij mijn dan wel)\n\n\nGr, Jaimy Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 23 oktober 2012 Auteur Delen Geplaatst: 23 oktober 2012 [quote]In zijn FTP server software zou een optie moeten zijn om PASV aan te zetten dan? En porten geforward moeten dan 20 en 21 gewoon zijn? [/quote]\r\nSorry, ik had je antwoord niet gemist, daarom had ik geen reply geschreven. Bij deze alsnog.\r\n\r\nJa, in de FTP server software de PASV aanzetten zou een optie moeten zijn, vaak is dat nodig om een FTP server achter een NAT router te kunnen gebruiken en dat heb je als thuisgebruiker wel.\r\n\r\nPoort 20 hoef je nooit te forwarden, dat is een datapoort die FTP zelf open zet. Dat wordt normaal ook automatisch door firewalls en routers geregeld.\r\nForwards moeten er wel zijn voor zowel poort 21 alsook voor de PASV poorten. Stel op de server voor PASV bijvoorbeeld poort 2500-2550 in, het maakt niet zoveel uit welke je neemt als het maar een poortrange boven de 1024 is. Deze range moet je ook in de router forwarden.\r\n\r\n@Jaimyluft: Als je achter een goede router zit werkt Filezilla ftp server ook niet zonder PASV.;) Soms moet je gewoon de juiste instellingen doen. Filezilla FTP server heeft niet voor niets ook een PASV instelling. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 23 oktober 2012 Auteur Delen Geplaatst: 23 oktober 2012 Mijn update: mijn broer had in eerste instantie een ftp server die direct op zijn cisco mediahub stond. Inmiddels heeft hij Rumpus FTP server geinstalleerd. Dat werkte op zich wel, maar het duurde en nog steeds duurt het vaak een aantal keer voordat ik een LISTING kreeg/krijg. Het werkt nu dus wel, maar niet perfect. Overigens is inmiddels ook de snelheid lager geworden. Waar ik eerst met zo\'n 2 MB/s kon downloaden van hem is het de laatste dagen 600KB/s. \nEcht snappen doe ik het niet. Maar goed... Het werkt (ongeveer).\n\nN.B. Filezilla Server bestaat niet voor MAC. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 24 oktober 2012 Auteur Delen Geplaatst: 24 oktober 2012 Die listing heeft ook te maken met het feit dat alles door die firewall heen moet. In sommige gevallen kan het wel werken op port 21 achter een NAT router.\r\nMaar ik denk toch dat het een stuk soepeler zal werken als er ook PASV op die server wordt geactiveerd met bijbehorende forwardings.\r\nDe snelheid is afhankelijk van de upstream van je broer, instellingen in de ftp server etc. etc. Kan vanalles zijn. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 25 oktober 2012 Auteur Delen Geplaatst: 25 oktober 2012 PASV lijkt automatisch goed te gaan. Dat wil zeggen mijn client geeft het comman PASV en gaat dan verder. Ik heb nu ook port 2500-2508 geforward bij mijn broer. Rumpus FTP server gaf automatisch 2508 aan en dat kon ik niet wijzigen. Snelheid veranderde niet. Maar het lijkt er nu op dat \'s avonds en \'s nachts de snelheid omhoog gaat. Begon vanmiddag op 500 KB/s en zit nu weer op bijna 2MB/s. Mijn broer heeft 100Mbps upload, dus dat kan geen probleem zijn... Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 26 oktober 2012 Auteur Delen Geplaatst: 26 oktober 2012 [quote]Rumpus FTP server gaf automatisch 2508 aan en dat kon ik niet wijzigen.[/quote]\r\nHuh? Da\'s vreemd want PASV gebruikt altijd een portrange, niet slechts 1 poort.\r\nMisschien heb je niet ver genoeg gekeken? Ik lees het volgende:\r\n[quote][noparse]For example, to support the default maximum number of simultaneous connections (which is 8), the port range to be forwarded is 3000 through 3008. Note that this range is the Rumpus default passive mode port range, but can be changed if needed. See the \"Advanced Options\" section of the \"FTP Settings\" help page in the Rumpus control application for details.[/noparse][/quote]\r\nOftewel... de standaard ragen is zelfs 3000 tot 3008 en niet 2500-2508 in elk geval zeker niet 1 poort. Als je er slechts 1 poort heb moet je sowieso het maximaal aantal simultanuous connections op bijv. 5 of 8 zetten. Alhoewel ik gezien je verdere berichtgeving niet de indruk heb dat dit nog echt tot verbetering zal leiden.\r\n\r\nDe snelheid mag geen probleem zijn. Het is dus de vraag waarom die \'s middags in elkaar zakt. Zelfs als er meerdere computers in huis gebruikt zouden worden zou dat niet mogen gebeuren.\r\nWat dat betreft kan hij het best zijn provider eens bellen lijkt me.\r\n\r\nDe snelheid veranderde dus niet, maar de listing van de directory, ging dat nu wel soepeler? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 27 oktober 2012 Auteur Delen Geplaatst: 27 oktober 2012 Er stond standaard idd 3000-3008. Ik heb toen bewust het veranderd in 2500 (omdat je dat voorstelde) en toen kwam automatisch 2508 (dus 2500-2508). Aantal simultaneous connections kan ik nergens vinden. Misschien doet ie dat automatisch?\n\nDe snelheid zakt in elkaar alleen maar de FTP, speedtests geven aan dat de snelheid van zijn verbinding ok blijft.\n\nHet verbinden met de FTP server blijft moeilijk, ook de listing, maar op zich gaat het wel. Ik moet het gewoon een aantal keer proberen. Lastigste is dat vaak de verbinding zo langzaam wordt, dat de files verplaatst worden naar \"failed transfers\". Nou ja, eigenlijk weet ik dat ook niet goed of dat aan de snelheid ligt, soms lukt het gewoon slecht de verbinding te behouden. Maar dat weet ik niet zeker. Ik heb dan een deel al gedownload van de file en dan staat de file ineens daar. Maar goed, dan verplaats ik de file weer naar de normale queue en dan gaat ie ook weer verder waar hij gebleven was. \nMisschien moet ik het maar accepteren dat het niet lekker gaat? Het duurt allemaal wat langer, maar uiteindelijk krijg ik het wel binnen... Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 27 oktober 2012 Auteur Delen Geplaatst: 27 oktober 2012 Volgens de handleiding zou het aantal simultanuous connections bij de geavanceerde opties moeten staan ergens.\r\nIk kan het zo vlug niet terugvinden, maar welk client FTP programma gebruik je? En heb je ook al eens een ander geprobeerd?\r\n\r\nHet is inderdaad niet leuk om te doen als je die problemen tegen komt waar jij nu steeds tegenaan loopt. Toch is het misschien handig om te onderzoeken of het aan de client of aan de server kant ligt om wellicht zo beter inzicht te krijgen in waar het aan kan liggen.\r\n\r\nIk weet niet of jullie daar iets voor voelen anders wil ik wel testen hoe het bij mij gaat. In dat geval zou je broer wellicht tijdelijk een testaccountje voor me kunnen opzetten en een paar bestandjes klaarzetten, misschien een 100mb.bin of wat freeware tools en/of een iso, maakt allemaal niet uit want ik wis het nadien toch weer.\r\nEens zien of de verbinding van bij mij uit ook zo bagger verloopt. Het testaccount en benodigde gegevens kun je me dan via pm mededelen.\r\n\r\nHoeft natuurlijk niet, het is gewoon een voorstel om te helpen. Ik ben nogal veel met FTP en andere servers bezig en het wekt mijn technische nieuwsgierigheid om te onderzoeken wat er aan de hand kan zijn. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 6 november 2012 Auteur Delen Geplaatst: 6 november 2012 Black Tiger, bedankt voor je suggesties. Helaas was de FTP server die mijn broer gebruikte (Rumpus) slechts een trial versie tot 1 november. Ik heb alles voor die tijd binnen kunnen krijgen, maar het ging niet makkelijk. \nNogmaals bedankt.\n\nTheCatcher Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 6 november 2012 Auteur Delen Geplaatst: 6 november 2012 V.w.b. de suggesties graag gedaan. Jammer dat ze niet geholpen hebben.\r\nMaar in elk geval goed dat je wel alles tijdig binnen hebt kunnen halen, zij het met wat strubbelingen.\r\nGraag gedaan en bedankt voor de terugkoppeling!(Y) Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen