Anoniem2 Geplaatst: 14 oktober 2012 Delen Geplaatst: 14 oktober 2012 Goedeavond allen,\n\nik zal me even voorstellen : Mijn naam is Martijn ik woon in de omgeving van Rotterdam, ben 25 jaar,\n\n\nIk heb een vraag ik heb een HP 2107ED met i3 3.30Ghz (sandy Brigde 2de Generatie) en 4 GB geheugen met 300 watt,\nik heb hier nog een oude Acer Aspire M5201 liggen met een voeding van 400 watt, kan ik die voeding in me HP monteren zonder problemen of is dat niet aan te raden.\n\n\nHet merk van de voeding is : FSP Group Inc. Model nr : FSP400-60THA(1PF). \n\nMerk Moederbord Foxconn 2ABF Intel H61 (van de HP)\n\nde voeding komt uit een AMD maakt dat wat ofniet\n\n\nik heb eens de voedingen naast elkaar gehouden:\n\nDe 300 watt voeding (HP)\n\n+12V a 12A\n+12V b 16A\n+5.08V 13A\n+3.3V 12A\n+5.08Vsb 2A\n-12V 0.3A\n\n--------------------------------\nDe 400 watt voeding (Acer)\n\n+12V1 14A\n+12V2 15A\n+5V 28A\n+3.3V 30A\n+5Vsb 2A\n-12V 0.5A\n\nkan ik de voedingen verwissellen zonder dat er iets kapot gaat aan het moederbord of dergelijke.\n\n\nvoor zover ik kan zien past de voeding van 400 watt makkelijk in mijn HP (ik ben natuurlijk geen expert)\n\n\nIk hoor het graag,\n\nMvG, \n\nMartijn Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 14 oktober 2012 Auteur Delen Geplaatst: 14 oktober 2012 [url]http://www.nationaalcomputerforum.nl/showthread.php?t=97905&highlight=past+deze+voeding[/url]\r\nWaar staat de vraag nog meer? stonden er geen goede antwoorden bij? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 15 oktober 2012 Auteur Delen Geplaatst: 15 oktober 2012 Het zal allicht passen, maar je hebt er weinig meerwaarde van. Die Acer voeding ziet eruit als een oudje, want hij levert 28 A op de 5 V rail en 30 A op de 3 V rail. Oude computers haalden inderdaad het grootste deel van hun energie van die rails, maar tegenwoordig worden die bijna niet meer gebruikt, de bulk komt van de 12 V rail en wordt door het moederbord omgezet.\nDat zie je ook in de specs - die HP voeding levert vrijwel net zoveel stroom op 12 V als de Acer. Dat houdt ook in dat je van die 400 W voeding effectief niks extra hebt - die 3 en 5 V rails worden nauwelijks gebruikt. Ze zitten er echter wel in en verbruiken dus stroom (zelfs als je ze niet belast) waardoor de efficiëntie omlaag gaat.\n\nJe hebt overigens wel eens kans dat die Acer voeding nog een 20-pins stekker heeft om aan het moederbord te koppelen. Dat betekent dat je dus 4 pint tekort komt. Ook dat past wel, maar het betekent dat je wellicht niet genoeg stroom kan leveren om alles goed te laten draaien.\nAls je van plan was om na de voeding-swap een zwaardere videokaart te gaan monteren, dan zou ik een hele nieuwe voeding kopen, want met deze gaat dat ook niet werken. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen