Anoniem2 Geplaatst: 13 oktober 2012 Delen Geplaatst: 13 oktober 2012 Hallo allen,\r\n\r\nHet volgende is er aan de hand: mijn pc van een kleine 2 jaar oud bleek bij het opstarten beide monitoren niet meer aabgestuurd te worden. Totaal geen beeld dus. Even rondgebeld, ook met de servicedesk van het bedrijf waar ik de pc vandaan had en ook zij dachten aan een defecte videokaart. Maar ik had nog garantie, dus een \'leenkaart\' mee kunnen nemen. Na installatie van deze leenkaart werkte alles (eerst even nieuwe geinstalleerd) weer stonden mijn beeldschermconfiguratie weer helemaal goed. \r\nMaar nu... na 15 minuten vielen wederom beide schermen uit. PC uitgezet, opnieuw aangezet en alles werkte weer. Voor zo\'n 5 minuten... Bij de 3e poging bleef alles direct op zwart.\r\nVRAAG: wat zou dit kunnen betekenen? (Bij opstarten worden geen piepsignalen afgeven, alles werkt ook verder en de processorcooler doet het ook nog)\r\n\r\nAlvast bedankt voor het meedenken! Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 13 oktober 2012 Auteur Delen Geplaatst: 13 oktober 2012 Spuit of zuig de contactjes van je PCI-e lanes even uit. Als dit probleem aanhoud, heb je een serieus probleem. Je kan vast beginnen met in de minidump folder te kijken naar BSOD\'s die niet worden weergeven (kan als je scherm uitvalt). Controleer ook je geheugen op fouten met Memtest86+. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 13 oktober 2012 Auteur Delen Geplaatst: 13 oktober 2012 Als je nog garantie hebt en het als geheel hebt gekocht is het makkelijker het ding in zijn geheel terug te sturen. Zijn gaan die tests toch opnieuw doen. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 13 oktober 2012 Auteur Delen Geplaatst: 13 oktober 2012 Ik zit te denken aan de voeding eigenlijk.\nOf hebben de kaarten geen eigen voeding?\nOmdat ze er beiden tegelijk mee stoppen.\n\nNiek Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 14 oktober 2012 Auteur Delen Geplaatst: 14 oktober 2012 zou ook haast denken aan de voeding. eerst die even nakijken. heb je nog garantie, dit zeker benutten en ook gelijk aangeven dat het de voeding kan zijn. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 14 oktober 2012 Auteur Delen Geplaatst: 14 oktober 2012 Bedankt voor jullie meedenken. De voeding is ok, de leenkaart heeft geen aparte voeding trouwens. Gelet op het feit dat er nog garantie opzit ga ik maar gewoon terug naar de winkel. Dat is m.i. nu het wijste, gelet op de mogelijke oorzaken. Wellicht dat het snel op te lossen was, vandaar mijn post. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen