Ga naar inhoud

Netplug 85 Mb LEA

Aanbevolen berichten

Ons draadloos internet haalt het niet overal in huis.\r\nIk heb van een vriendin een netplug te testen gekregen en dat werkt gelukkig.\r\nVoor wat voor bedrag kan ik dit overkopen, ik bedoel: wat is zoiets waard , want het is dacht ik een vrij oude.\r\nOf kan ik beter een nieuwe aanschaffen (sneller?)\r\n\r\nen zijn ze er ook met 2 ontvangers , zodat de pc van de kids ook zo\'n netplug kan gebruiken?\r\n\r\nGrtn Linda
Link naar reactie
  • Reacties 42
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Wat bedoel je met een \"netplug\" ? \n\nJe hebt Home pluggen : [url]http://nl.wikipedia.org/wiki/HomePlug[/url]. Met zo\'n ding leg je vanuit je modem/router 1 lijntje naar een 220 stopcontact en elders kan je dan een Homeplug in een stopcontact prikken, waaraan weer een utp kabeltje gaat voor de verbinding. Die laatste heb je ook al met een draadloos signaal\n\nEn je hebt Range extenders die in een stopcontact kunnen, om het draadloze signaal te versterken.\nOp die laatste kunnen gewoon 64 draadloze apparaten \"mee luisteren\" als ze dicht genoeg bij zijn.\n\nNiek
Link naar reactie
Hier een ideetje van wat dergelijke setjes kosten: [url=http://tweakers.net/pricewatch/cat/791/powerline.html]Powerline in de Pricewatch[/url]\r\n\r\nLet er wel op dat wanneer je meer dan 1 verbinding legt, de doorvoersnelheid steeds gehalveerd wordt. Dan dus liever kiezen voor setjes met minimaal 200mbps doorvoersnelheid (dus geen 85mbps nemen).
Link naar reactie
stekkertje meer of minder maakt me niet uit maar ik wil wel graag een goed verbinding en hij valt nu regelmatig even uit...dat is erg lastig.\r\nRange extender lijkt me dus het beste, dan ga ik die maar kopen.\r\nbedankt!\r\n\r\n\r\nen ja ik dacht dat zon ding netplug heette, maar het is dus een homeplug. Weer wat geleerd
Link naar reactie
we hebben hier erg traag internet (4-6 Mb) en het is nu ik die homeplug gebruik zeker niet sneller geworden.....en hij valt regelmatig even uit.\n\nVerder staan er boven nog 2 computers en een PS die ook internet gebruiken.....dan begrijp ik dat Range extender dat beter aan kan? Homeplug help je dus maar 1 computer mee en de andere niet.\n\nDie Range E versterkt toch het draadloze signaal, dan moet dat toch beter worden overal??
Link naar reactie
Ik googlede op \" test Range Extender hardware.info \" \nDan kom ik diverse testen tegen van die dingen. \nO.a. deze [url]http://nl.hardware.info/nieuws/30605/western-digital-range-extender-voor-een-groter-draadloos-bereik[/url] .\nNiet goedkoop (90 euro) maar je kunt hem zelfs met een utp kabel aansluiten op een lokatie, omdat je daar het draadloze signaal nodig hebt, als ik het goed las. \n\nNiek
Link naar reactie
[QUOTE=LindaMvC;624457]Goedemorgen,\r\nHoe krijg ik dan wel een beter signaal?\r\nEn een betere reikwijdte?\r\nOns internet is al erg traag en boven bijna geen bereik.\r\n\r\nGrtn Linda[/QUOTE]\r\n\r\nInternet is zo snel als de langzaamste schakel in het hele systeem. Als je basis signaal vlak bij het wifi station nu al matig is, wordt de reikwijdte daarvan wel groter, maar de verbinding wordt niet sneller. \r\nLaat eens weten wie je provider is, welk abonnement, merk en type modem (en router) dan zouden we kunnen bekijken hoe we dat misschien kunnen verbeteren.\r\nWaar staat het station nu, waar het signaal vandaan komt en hoe groot is de afstand naar de pc\'s die een slechte verbinding hebben? \r\nZitten daar betonnen vloeren tussen met veel staal erin? \r\n\r\nNiek\r\n\r\nNiek
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...