Anoniem2 Geplaatst: 10 oktober 2012 Delen Geplaatst: 10 oktober 2012 Sinds enkele dagen kan mijn laptop geen verbinding meer maken met een willekeurig draadloos netwerk. Het netwerk wordt wel gevonden en de signaalsterkte is uitstekend, maar als ik probeer verbinding te maken en het wachtwoord invoer krijg ik de boodschap dat de verbinding niet tot stand kan worden gebracht. Heb meerdere locaties en routers geprobeerd, en kan bijvoorbeeld wel gebruik maken van mijn thuisnetwerk met mijn mobieltje. Het probleem lijkt dus bij mijn laptop te liggen. Als ik de netwerkkabel direct in mijn laptop prik doet internet het wel. Wat ik al heb geprobeerd:\r\n\r\n- Firewall en antivirus uitgezet;\r\n- Alle Windows updates geïnstalleerd;\r\n- Drivers wifi adapter opnieuw geïnstalleerd;\r\n- Update van drivers wifi adapter naar nieuwste versie; \r\n- Virus/spyware scan met NOD32 en Spybot. \r\n\r\nLaptop draait op Windows 7 64bit, draadloze netwerkadapter is een Intel WiFi Link 5100 AGN. Geen van mijn pogingen tot een oplossing werken tot nu toe, kunnen jullie me verder helpen? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 10 oktober 2012 Auteur Delen Geplaatst: 10 oktober 2012 Ga via het configiratiescherm naar het netwerk centrum.\nKies daar aan de linkerzijde: Draadloze netwerken beheren.\nVerwijder daar alle aanwezige netwerken en zeker dat/die van jezelf.\n\nStart daarna opnieuw op en probeer weer verbinding te maken met je netwerk.\nAls het lukt horen we dat graag. Als het niet lukt, doen we volgende stappen.\n\nNiek Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 10 oktober 2012 Auteur Delen Geplaatst: 10 oktober 2012 Bedankt voor je snelle reactie.\r\n\r\nDeze had ik allemaal al verwijderd en dit lost het probleem helaas niet op! Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 10 oktober 2012 Auteur Delen Geplaatst: 10 oktober 2012 Kan je systeem herstel doen, naar een datum, dat het nog wel werkte?\nEr schijnt een update van Windows in omloop te zijn, die dit kan veroorzaken.\n\nNiek Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 10 oktober 2012 Auteur Delen Geplaatst: 10 oktober 2012 De opties voor systeemherstel gaan bij mij maar twee dagen terug, het probleem begon vier a vijf dagen geleden. \r\n\r\nDat het aan een update zou liggen leek me wel een reële mogelijkheid, maar in het overzicht van updates zie ik dat ik - afgezien van een groot aantal updates die ik toevallig vandaag heb geinstalleerd - verder geen updates in de periode dat het probleem zich voor het eerst voordeed. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 10 oktober 2012 Auteur Delen Geplaatst: 10 oktober 2012 Iemand in huis heeft toch niet Mac controle aangezet in de wifi router?\n\nNiek Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 11 oktober 2012 Auteur Delen Geplaatst: 11 oktober 2012 er is een verschil tussen drivers opnieuw installeren en een apparaat opnieuw installeren.....\r\nal geprobeerd: in apparaatbeheer rechtsklik op de draadloze adapter en kies voor installatie ongedaan maken cq verwijderen. herstart daarna de pc, en bij de herstart zal windows het apparaat (pas) opnieuw installeren. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 11 oktober 2012 Auteur Delen Geplaatst: 11 oktober 2012 Ik zou zeker ook een keer je modem/router een minuut uitzetten en opnieuw opstarten. Eerst alle gebruikers uitschakelen. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 13 oktober 2012 Auteur Delen Geplaatst: 13 oktober 2012 [QUOTE=Niekie30;623953]Iemand in huis heeft toch niet Mac controle aangezet in de wifi router?\r\n\r\nNiek[/QUOTE]\r\n\r\nNee dit staat uit, bovendien heb ik het op meerdere locaties / routers geprobeerd en het lukt me nergens verbinding te maken.\r\n\r\n[QUOTE=falstring;623982]er is een verschil tussen drivers opnieuw installeren en een apparaat opnieuw installeren.....\r\nal geprobeerd: in apparaatbeheer rechtsklik op de draadloze adapter en kies voor installatie ongedaan maken cq verwijderen. herstart daarna de pc, en bij de herstart zal windows het apparaat (pas) opnieuw installeren.[/QUOTE]\r\nJa dit heb ik heb al eens gedaan, heeft het probleem helaas niet opgelost. \r\n\r\n[QUOTE=erikdenhouter;624031]Ik zou zeker ook een keer je modem/router een minuut uitzetten en opnieuw opstarten. Eerst alle gebruikers uitschakelen.[/QUOTE]\r\nOok dit heeft geen effect, zoals ik al eerder aangaf is de router waarschijnlijk ook niet het probleem, omdat ik op geen enkele locatie / met geen enkele router verbinding kan maken. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 13 oktober 2012 Auteur Delen Geplaatst: 13 oktober 2012 Ik ga twijfelen aan de staat van je netwerk kaartje. Aan de onderzijde van de laptop, zitten diverse klepjes die je los kunt schroeven. Achter 1 van die klepjes zit het netwerkkaartje. Afmetingen 2,5 x 4 cm (ongeveer) en er zitten 2 draadjes aan, die met een soort drukker sluiting vast geklikt zitten.\nHet is een insteek kaartje en gemakkelijk te vervangen.(vaak 1 of 2 schroefjes)\nAnders blijft een wifi usb adapter of een utp kabel over om online te komen.\n\nNiek Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 13 oktober 2012 Auteur Delen Geplaatst: 13 oktober 2012 Dat vermoeden had en heb ik ook. Ik ga de draadloze netwerkkaart vervangen en laat weten of dit het probleem heeft opgelost. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 18 oktober 2012 Auteur Delen Geplaatst: 18 oktober 2012 Heb een gebruikte netwerkkaart gekocht voor 1,70 euro van Ebay en deze geïnstalleerd. Hij doet het weer perfect! Bedankt voor jullie hulp :) Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 18 oktober 2012 Auteur Delen Geplaatst: 18 oktober 2012 Da\'s mooi. Thnx voor het terug melden!\n\nNiek Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen