Anoniem2 Geplaatst: 9 oktober 2012 Delen Geplaatst: 9 oktober 2012 Hallo,\r\n\r\nAfgelopen weekend de computer aanlaten staan en bij terugkomst staat er bij mij op het beeldscherm \"Disk boot failure, insert system disk and press enter\". Ik heb de systeem disk er in gestopt win 7 home en op enter gedrukt, maar er gebeurde niks en ik kreeg dezelfde melding weer.\r\n\r\nDaarna ben ik in de bios gegaan en daar zag ik dat de sata helemaal geen schijven meer herkend. De HD wordt niet meer herkend, de DVD brander wordt niet meer herkend.\r\nIk heb vervolgens andere sata kabels en voedingskabel geprobeerd en op verschillende sata poorten aangesloten maar nergens herkenning.\r\n\r\nOpstarten vanaf een CD werkt dus ook niet. De bios batterij heb ik er ook uit gehad en vervangen maar ook dit helpt niet. In de bios heb ik ondertussen ook alles weer terug gezet op fabrieksinstellingen, maar ook geen resultaat.\r\n\r\nhet lijkt er op of de sata op het moederbord gewoon niks meer herkend. \r\n\r\nWie heeft nog optie\'s of ideeen.\r\n\r\nmet vriendelijke groet,\r\n\r\nHarjan Goren Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 9 oktober 2012 Auteur Delen Geplaatst: 9 oktober 2012 Haal even de stroomkabel van je moederbord zelf eruit voor 5 min. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 10 oktober 2012 Auteur Delen Geplaatst: 10 oktober 2012 Merk, type en leeftijd moederbord?\nIs de pc in eerste instantie met Windows XP uit gerust geweest?\nHeb je, toen je de dvd plaatste, wel in het bios de opstart volgorde nog op de de dvd kunnen zetten?\n\nNiek Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 10 oktober 2012 Auteur Delen Geplaatst: 10 oktober 2012 Het betreft een (uit het hoofd) Asus m3n ht deluxe met een AMD phenom processor van ca 2 jaar oud, met 4 GB geheugen. De PC heb ik toen gebouwd en er is direct windows 7 home opgekomen.\r\nDestijds zag het BIOS alles gewoon staan, zonder ook maar iets in te hoeven stellen in het bios.\r\nVerder zit er een samsung HD 1TB in type weet ik zo niet en sata dvd brander.\r\nPC draait altijd, tot afgelopen zaterdag toen ik even weg was is er schijnbaar iets gebeurd.\r\n\r\nHeb op dit moment de voeding van het moederbord afgehaald, dus kan van middag even weer proberen of dat helpt. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 10 oktober 2012 Auteur Delen Geplaatst: 10 oktober 2012 Helaas helpt de voeding eraf halen ook niet, ik heb ondertussen de harde schijf in een ander systeem \"er bij in gehangen\" en daar werkt de harde schijf tot nu toe prima en wordt hij ook door het bios gelezen. Hij wordt dan niet als boot disk gebruikt. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 10 oktober 2012 Auteur Delen Geplaatst: 10 oktober 2012 Kan je de bios batterij eens 5 minuten los halen en herplaatsen. Dit doen, als de pc, niet op 220 in aangesloten.\nDaarna opstarten en in het bios kijken of je de dvd als first boot kan zetten.\nWindows 7 dvd erin en kijken of je opstart herstel kunt doen, als hij weer devices ziet.\nAnders ga ik vrezen voor je moederbord.\n\nNiek Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen