Ga naar inhoud

Nieuwe pc samenstellen

Aanbevolen berichten

Hallo computeridee gebruikers,\r\n\r\nOmdat mijn laptop aan vervanging toe is (Lees [url]http://forum.computeridee.nl/showthread.php?goto=newpost&t=74934[/url]) wil ik graang zelf een nieuwe pc samenstellen.\r\n\r\nIk heb een budget van max €500\r\n\r\nDit wil ik er graag inhebben:\r\n\r\n- grote harde schijf\r\n- Goede videokaart (niet onboard)\r\n- goede koeling\r\n- minimaal 8 gb ram\r\n\r\nKunnen jullie mij helpen?\r\nGroeten,\r\njanyk
Link naar reactie
Wat wordt het gebruiksdoel van de PC?\r\nWil je bijv. een goede videokaart voor het spelen van games?\r\nZo ja, welke games en op wat voor schermresolutie.\r\nEn in die 500 euro, moet er dan ook een monitor bij?\r\nEn ook een Windows licentie?\r\nVoor montage van het systeem ben je ook al ca. 50 euro kwijt.\r\nEn wat versta je onder een grote harde schijf, eentje met een capaciteit van 2TB kost je bijv. al minimaal zo\'n 90 euro.
Link naar reactie
[QUOTE=obi-wan-kenobi;623712]Wat wordt het gebruiksdoel van de PC?\r\nWil je bijv. een goede videokaart voor het spelen van games?\r\nZo ja, welke games en op wat voor schermresolutie.\r\nEn in die 500 euro, moet er dan ook een monitor bij?\r\nEn ook een Windows licentie?\r\nVoor montage van het systeem ben je ook al ca. 50 euro kwijt.\r\nEn wat versta je onder een grote harde schijf, eentje met een capaciteit van 2TB kost je bijv. al minimaal zo\'n 90 euro.[/QUOTE]\r\n\r\nWil je bijv. een goede videokaart voor het spelen van games? > Jup, mijn laptop die ik nu heb kan niet echt soepel games draaien.\r\nEn in die 500 euro, moet er dan ook een monitor bij? > Nope, die heb ik wel\r\nEn ook een Windows licentie? > Zit er meestal bij toch?\r\nEn wat versta je onder een grote harde schijf, eentje met een capaciteit van 2TB kost je bijv. al minimaal zo\'n 90 euro. > 1 tb is genoeg\r\n\r\nAlvast bedankt!
Link naar reactie
Kant-en-klare merk-PC\'s hebben doorgaans wel een Windows licentie erbij zitten, maar wanneer je zelf een PC uit losse onderdelen samenstelt niet. En zelf samenstellen levert een veel betere samenstelling op voor gaming dan wanneer je een kant-en-klare koopt.\r\n\r\nEn 500 euro is dan wel erg weinig. Voor 575-600 euro valt er nog wat van te maken dat voldoet aan de eisen die je er nu aan stelt.
Link naar reactie
[QUOTE=obi-wan-kenobi;623744]Als je wilt kunnen gamen, wel een systeem met fatsoenlijke videokaart aanschaffen. Hier een voorbeeld van een dergelijke samenstelling voor ca. 550 euro, incl. assemblage en Windows 7 licentie:\r\n[url]http://www.4launch.nl/shop/winkelwagen/77561[/url][/QUOTE]\r\n\r\nHardstikke bedankt!\r\nZit in deze ook wifi? Dat zou wel erg makkelijk wezen.\r\n\r\nAlvast bedankt,\r\nJanyk
Link naar reactie
Nee dat zit er niet op. Vaak verval je dan in een wat duurder moederbord. Maar als je in de winkel of online een usb wifi stick koopt voor 15 tot 20 euro, heb je op deze pc ook wifi, en heb je 1 usb poort minder. (Dus 9 USB poorten over).\n\nIk vind wel weer dat Obi een hele mooie configuratie voor je neer heeft gezet!\n\nNiek
Link naar reactie
Ik ben zelf niet zo\'n voorstander van USB WiFi adapters, aangezien er in die apparaatjes weinig ruimte is voor een fatsoenlijke antenne. Voor goede ontvangst dus liever een PCI of PCI-e 1x insteekkaartje.\r\n\r\nBijv. deze:\r\n[url]http://www.4launch.nl/shop/product/117242/tp-link-pci-adapter-tl-wn851n-wlan-300mbit[/url]
Link naar reactie
[QUOTE=obi-wan-kenobi;623828]Ik ben zelf niet zo\'n voorstander van USB WiFi adapters, aangezien er in die apparaatjes weinig ruimte is voor een fatsoenlijke antenne. Voor goede ontvangst dus liever een PCI of PCI-e 1x insteekkaartje.\r\n[/QUOTE]\r\n\r\nHelemaal mee eens.\r\nMaar omdat TS niet zelf gaat bouwen, bedacht ik me dat hij ook niet zelf een pci kaartje erin zou gaan zetten. Maar tegelijk bestellen en in laten bouwen kan natuurlijk ook. :-)\r\n\r\nNiek
Link naar reactie
[QUOTE=Niekie30;623838]Helemaal mee eens.\nMaar omdat TS niet zelf gaat bouwen, bedacht ik me dat hij ook niet zelf een pci kaartje erin zou gaan zetten. Maar tegelijk bestellen en in laten bouwen kan natuurlijk ook. :-)\n\nNiek[/QUOTE]\n\nI̶s̶ ̶z̶e̶l̶f̶ ̶b̶o̶u̶w̶e̶n̶ ̶g̶o̶e̶d̶k̶o̶p̶e̶r̶?̶ (Natuurlijk is het goedkoper Janyk, domdom..) En is het moeilijk?\n\nGroeten Janyk
Link naar reactie
Nee dat betekent het niet:\r\n[url]http://nl.wikipedia.org/wiki/OEM[/url]\r\n\r\n[i]Software is soms ook als OEM-versie te koop. Voorbeelden zijn Microsoft Windows en Microsoft Office. Deze worden over het algemeen alleen verkocht bij een nieuwe computer of als los product. Het prijsverschil kan aanzienlijk zijn, maar de bijgeleverde documentatie is over het algemeen zeer beknopt.[/i]\r\n\r\nHet is dus een Windows licentie die je voordeliger kunt krijgen in die OEM-variant omdat je een nieuwe computer koopt.
Link naar reactie
Ik krijg net het volgende bericht van een maat van me binnen\n[QUOTE]Ik zou minimaal voor een core i3 processor gaan als je deze games wilt spelen.[/QUOTE]\n\nWelke is dat? Heeft iemand een link via 4launch.nl. En werkt die met [URL=\"http://www.4launch.nl/shop/winkelwagen/77561\"]de configuratie van Obi[/URL]\n\nAlvast bedankt!
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...