Ga naar inhoud

Geen internet - Atheros AR5B93 problemen

Anoniem2

Aanbevolen berichten

Hallo Computeridee gebruikers!\n\nIk heb een probleem met mijn Atheros AR5B93 in mijn Acer Aspire 5542G.\nHij vind namelijk geen 1 accespoint meer. (Zie plaatje 1)\n\nIn het netwerkcentrum zegt hij wel Dit apparaat werkt correct, maar het lampje op mijn toetsenbord geeft ook geen activiteit.\n\n\nDrivers opnieuw installeren heb ik al geprobeerd (Heb deze gebruikt: WiFi(HB93-HB95)_Atheros_8.0.0.225_W7x64_Aspire 5542 van de Acer website) maar helaas nogsteeds geen activiteit.\n\nWat moet ik doen?!\n\nGroeten,\njanyk\n\n==EDIT==\nHet probleem gebeurde toen ik een wijziging in de instellingen van de wifikaart maakte (Power saving uitgezet). Toen crashte het instellingenschermpje en heb ik de computer opnieuw opgestart\n\n\n\nPlaatjes\n\n1: \n[IMG]http://i.imgur.com/DIUc7.png[/IMG]
Link naar reactie
  • Reacties 59
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Heb je bij de \'[I]Eigenschappen - tab Energiebeheer[/I]\' van de adapter soms het vinkje weggehaald bij \"[I]De computer mag dit apparaat uitschakelen om energie te besparen[/I]\" ?\n\nProbeer het volgende, al is dat een verre gooi:\nLaptop echt uitzetten, stekker er uit, accu er uit, en een aantal keer de aan/uit schakelaar drukken. Dan aansluiten en opstarten.\n\nHet crashen van zo\'n schermpje kan je voortaan beter via Taakbeheer oplossen, dan via een reset of herstart.\n\nZijn die accesspoints van jezelf ? Zijn die al eens herstart ?
Link naar reactie
[QUOTE=erikdenhouter;623619]Heb je bij de \'[I]Eigenschappen - tab Energiebeheer[/I]\' van de adapter soms het vinkje weggehaald bij \"[I]De computer mag dit apparaat uitschakelen om energie te besparen[/I]\" ?\r\n\r\nProbeer het volgende, al is dat een verre gooi:\r\nLaptop echt uitzetten, stekker er uit, accu er uit, en een aantal keer de aan/uit schakelaar drukken. Dan aansluiten en opstarten.\r\n\r\nHet crashen van zo\'n schermpje kan je voortaan beter via Taakbeheer oplossen, dan via een reset of herstart.[/QUOTE]\r\n\r\nNee bij Geavanceerd stond Power Saving mode.\r\n\r\nIk ga het eens proberen. Tot zo :)
Link naar reactie
[QUOTE=erikdenhouter;623619]\nProbeer het volgende, al is dat een verre gooi:\nLaptop echt uitzetten, stekker er uit, accu er uit, en een aantal keer de aan/uit schakelaar drukken. Dan aansluiten en opstarten\n\nZijn die accesspoints van jezelf ? Zijn die al eens herstart ?[/QUOTE]\n\nHelaas, dit heeft het probleem niet opgelost\n\n[QUOTE=erikdenhouter;623619] Zijn die accesspoints van jezelf ? Zijn die al eens herstart ?[/QUOTE]\nHij vind ook de accespoints van de buren niet, zie screenshot 1e post.
Link naar reactie
[QUOTE=janykste;623627]Kan dit zonder dat ik problemen krijg?[/QUOTE]\nAls je zorgt dat de laptop niet kan uitvallen (voldoende accu capaciteit dus) is dat geen probleem.\nDuurt hooguit een minuut of wat.\nHet is geen speelgoed, maar wel juist bedoeld om je in dit soort gevallen te helpen.\n\nAfdeling Systeemherstel:\nrechtsklik \'[I]Deze computer[/I]\', en kies \'[I]Eigenschappen - tab Systeemherstel[/I]\'.\nUiteraard een punt nemen waarvan je zeker bent dat het toen nog werkte.
Link naar reactie
Dan eerst een schijfcontrole uitvoeren.\n\nRechtsklik C:, en kies \'[I]Eigenschappen - Extra - Dit volume op fouten controleren[/I]\'. Zet in het vervolgvenster[I] twee[/I] vinkjes, zeg OK tot je er uit bent, en herstart de laptop.\nZal een uurtje of iets meer duren.\n\nJe kan die link in dat venster denk net zo goed gebruiken.
Link naar reactie
[QUOTE=erikdenhouter;623631]Dan eerst een schijfcontrole uitvoeren.\r\n\r\nRechtsklik C:, en kies \'[I]Eigenschappen - Extra - Dit volume op fouten controleren[/I]\'. Zet in het vervolgvenster[I] twee[/I] vinkjes, zeg OK tot je er uit bent, en herstart de laptop.\r\nZal een uurtje of iets meer duren.\r\n\r\nJe kan die link in dat venster denk net zo goed gebruiken.[/QUOTE]\r\n\r\nHij staat al een half uur op 23% gaat niet echt snel\r\n[img]http://i.imgur.com/ax0LG.jpg[/img]
Link naar reactie
[QUOTE=erikdenhouter;623653]Gewoon laten gaan, kan soms langzaam, soms ineens snel gaan.\r\nAls het langer als een uur op 23%, dan even op je **** krabben, en langzaam gaan twijfelen.\r\nZie je nog wel het harddisk ledje branden ?[/QUOTE]\r\n\r\nHij is nu eindelijk op 24% :D\r\nJa het lampje brand nog, ik hou hem in de gaten
Link naar reactie
Ik zou hem aan laten staan. Vermoedelijk is je harde schijf probleem ook de oorzaak van het euvel, tenzij je per ongeluk je wifi kaart via een schakelaar of functieknopje hebt uitgedrukt maar dat lijkt me niet.\r\n\r\nAls het echt zo lang duurt, dan heeft dat weinig met de grootte van de harddisk te maken maar daadwerkelijk met het feit dat er ook echt op meerdere plaatsen of in elk geval een groter probleem met de harddisk is.\r\nOok al is de schijf 2 TB, als er niets mee aan de hand is fietst ie er relatief snel overheen. Geen 10 minuten, maar zeker ook geen uren.\r\n\r\nDus hopelijk wordt de schijf na de controle nog hersteld en blijft het dan ook goed gaan, maar ik zou als hij klaar is beginnen met een backup te maken van alles waar je een backup van wilt hebben.\r\nHet kan namelijk evengoed zijn dat hij een tweede keer niet meer start.\r\n\r\nHet kan ook zijn dat hij goed blijft lopen maar ik zou het risico niet lopen en een backup (met name van bijv. documenten en foto\'s) is nooit weggegooid.\r\nPersoonlijk heb ik het gevoel dat je binnenkort de harddisk komt te vervangen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...