Anoniem2 Geplaatst: 5 oktober 2012 Delen Geplaatst: 5 oktober 2012 Hallo allemaal,\r\nMijn oude laptop heeft het begeven, dus een nieuwe gekocht. Ik wil graag gegevens van de kapotte laptop HD overbrengen naar de nieuwe laptop, dus heb ik de HD eruitgehaald en in een externe disk behuizing gezet. Maar nu komt het probleem. Op de nieuwe laptop is de hd te zien, maar ik zie niet de oude vertrouwede mappen, alleen tig mappen met backup gegevens. Mijn oude laptop draaide op Vista, de nieuwe op Win7. Ik neem aan dat ik instellingen moet veranderen, maar ik weet niet hoe. Wat moet ik doen om alle mappen van de oude schijf gewoon te zien, zodat ik alle gewenste documenten gewoon kan kopieren? Ik zou het fijn vinden als jullie de antwoorden niet al te technisch maken, want ik wil het wel graag blijven volgen.\r\nAlvast iedereen bedankt die me helpen wil.\r\nhellunzelluf Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 5 oktober 2012 Auteur Delen Geplaatst: 5 oktober 2012 Kan het zijn dat je naar de verkeerde partitie kijkt ? Zo\'n laptop heeft meestal een herstelpartitie om het systeem terug te zetten naar fabriekssituatie.\nKijk dus in Windows schijfbeheer of er nog meer te vinden is.\n\nKijk anders met testdisk of er nog een partitie verloren is geraakt, en of het programma dat kan herstellen. Het is wel Engelstalig.\n\n[url=http://www.cgsecurity.org/wiki/TestDisk_Download][U]Testdisk[/U][/url]\n[url=http://www.cgsecurity.org/wiki/TestDisk_Step_By_Step][U]Uitleg Testdisk[/U][/url]\n\nOh, niet al te technisch bedoel je...\nEen schijf kan verdeeld zijn in verschillende partities (elk een eigen stationsletter), welke door een besturingssysteem als verschillende volumes gezien worden.\nDus in schijfbeheer kijken of er meerdere partities op die schijf gezien worden. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 5 oktober 2012 Auteur Delen Geplaatst: 5 oktober 2012 Hoi Erik,\r\nIn ieder geval zit je, denk ik, op het goede spoor. De hd van mijn oude laptop was inderdaad verdeeld in twee partities en als ik me goed herinner, werden de backups op een partitie gezet. Ik ga in ieder geval die twee linkjes van je even uitproberen. Engels is geen probleem. Ik hou je op de hoogte. Alvast bedankt voor je snelle reaktie.\r\nhellunzelluf. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 5 oktober 2012 Auteur Delen Geplaatst: 5 oktober 2012 Vaak is zo\'n herstelpartitie niet zo maar zichtbaar in Windows, en als jij een partitie had waarop ook nog backups werden gezet, dan is er kans dat er drie waren ? Misschien niet, misschien wel, hou er rekening mee. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 5 oktober 2012 Auteur Delen Geplaatst: 5 oktober 2012 Normaal staan de gebruikers bestanden op C:/gebruikers/ \"naam gebruiker\". \nAls je die al niet kunt vinden is er echt iets mis met de harde schijf en denk ik aan recoveren.\n\nZijn de mappen van de gebruikers leeg, dan kan je bij de mapeigenschappen, kijken of ze soms \" verborgen\" staan en ze door een vinkje te verwijderen weer zichtbaar maken.\n\nNiek Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 6 oktober 2012 Auteur Delen Geplaatst: 6 oktober 2012 Hoi Erik en Niekie,\r\nHartelijk dank voor jullie hulp. Erik, Testdisk was precies wat ik nodig had. In no time waren alle partities van de schijf weer zichtbaar en kan ik weer bij alle belangrijke data. \r\nIk ben heel erg blij met mensen zoals jullie die welwillend al hun kennis delen op het net. Dat maakt het leven heel wat vriendelijker!!!! Mijn complimenten.\r\nHellunzelluf Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 6 oktober 2012 Auteur Delen Geplaatst: 6 oktober 2012 Dank je, zulke snelle oplossingen zijn nooit weg (Y) Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen