Anoniem2 Geplaatst: 5 oktober 2012 Delen Geplaatst: 5 oktober 2012 Hallo,\r\n\r\nHeb zojuist een dik uur met een oom aan de telefoon gehangen.\r\nDit is de configuratie.\r\n\r\nModem ziggo met daarachter een pc die vast is aangesloten op een externe router van Eminent. Daarvan is de gateway 192.168.8.1. Wanneer ik dit intoets op de pc krijg ik geen toegang meer tot de router. Hij zegt dat een monteur laatst daar geweest is en een nieuwe stroomstekker aan modem heeft gezet en verder niets gedaan heeft.\r\n\r\nDe vaste pc doet het nu wel maar krijgt geen adres van de router maar een adres van het modem ondanks dat pc volgens mijn oom wel op router is aangesloten. Het aderes gaat dus via de router om dit heb ik even op afstand bekeken en de gateway is dan 94.211.130.1 en het adres van pc is 94.211.130.xx dit is dus geen aders wat afkomstig is van de router. \r\n\r\nHoe kan het verder wanneer ik hem de router alleen laat aansluiten via lan 1 op de pc, er toch geen toegang naar de router is?\r\n\r\n\r\nWie kan mij helpen? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 5 oktober 2012 Auteur Delen Geplaatst: 5 oktober 2012 Er is geen toegang tot de router omdat je pc geen intern ip adres heeft. Dit is een bijzondere situatie en kan misshcien opgelost worden, het kan ook zijn dat je router stuk is of de bekabeling verkeerd zit aangesloten dan krijg je dat ook.\r\n\r\nLaat je oom de volgende methode en volgorde eens proberen.\r\n1.) Zet alle apparatuur uit, dus modem, router en pc.\r\n2.) Controleer of de UTP kabel van het modem naar de WAN/Internet poort van de Eminent router gaat en dus NIET nar een van de 4 lan poorten. De WAN/Internet poort zit iets apart.\r\n3.) Zorg dat er een kabel van een van de 4 lan poorten naar de netwerkkaart van de pc gaat.\r\n4.) Zet nu eerst het Ziggo modem weer aan, dus geef die stroom. Wacht rustig tot die uitgeknipperd is en doet wat hij doen moet, duurt ongeveer een minuut of 3.\r\n5.) Zet nu de router aan en laat deze ook even rustig een minuutje op gang komen.\r\n6.) Zet de pc aan en laat deze opstarten.\r\n7.) Controleer nu het ip adres wat de pc gekregen heeft, is dit nu een intern adres (192.168.x.x) of heeft deze wer dat 94.x.x.x ip adres? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 5 oktober 2012 Auteur Delen Geplaatst: 5 oktober 2012 Ik zou stap 2+3 als eerste uitvoeren, kan je tenminste aan de ledjes zien of de kabel aangesloten zit. Dat werkt niet goed als de stroom eraf is :) Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 5 oktober 2012 Auteur Delen Geplaatst: 5 oktober 2012 Ik ga er zo snel mogelijk weer mee aan de slag... probeer eerst op afstand nog wat te helpen. Ik zelf dacht ook aan de kabels maar oom zegt dat dit zo is zoals je bij punt 7 omschrijft. Van het modem naar de WAN van router en op een van de andere 4 de pc.\r\n\r\nZelf dacht ik ook aan een defecte router. \r\n\r\n\r\nIk meld me weer zodra ik meer weet. Alvast bedankt. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 5 oktober 2012 Auteur Delen Geplaatst: 5 oktober 2012 mocht het zo wezen dat je kabel van je modem al in je wan aansluiting zit, dan is om de een of andere reden je router in bridge mode gekomen. als deze niet te bereiken is via je browser, kan per merk verschillen hoe je dat doet, dan helpt alleen een hard reset van je router.daarna opnieuw instellen en hij zou weer moeten werken. succes Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 6 oktober 2012 Auteur Delen Geplaatst: 6 oktober 2012 [quote]Zelf dacht ik ook aan een defecte router.[/quote]\r\nHet hoeft niet perse hoor. Vandaar ook dat ik adviseer om het zo te doen met die volgorde.\r\nBij een kennis van me was laatst hetzelfde probleem, die kreeg ook een extern ip adres ondanks dat hij achter een router zat.\r\nWaarom precies weet ik niet maar nadat er gezorgd was dat de pc \"ip vrij\" was om het zo maar te noemen en de router als eerste een ip kreeg (extern ip adus), werkte het opeens allemaal weer.\r\n\r\nFeitelijk mag een router geen extern ip doorlaten, tenzij hij inderdaad in bridgemode staat zoals Yomel aangeeft. Hij heeft daar ook al de oplossing voor gegeven dus dat is ook nog iets wat je kunt proberen. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 7 oktober 2012 Auteur Delen Geplaatst: 7 oktober 2012 Op afstand kon ik ook niet veel meer betekenen voor mijn oom. Ben er naartoe gegaan en heb wat zaken uitgesloten. Had zelf ook wat UTP kabels meegenomen en heb ook de pc rechtstreeks op het modem aangesloten. Dit ging goed. De volgende stap was weer de router ertussen, daarna alles uitgeschakeld zoals ook eerder in dit topic was aangegeven. \r\n\r\nOp een gegeven moment heb ik kort een ip adres gekregen wat afkomstig was van de router maar na opstart pc was het toch weer een adres beginnend met 94.x.x.x\r\nWeer terug naar alleen modem en dit bleef goed. Conclusie dus toch de router wat defect is. Maar er komt waarschijnlijk een nieuw modem met ingebouwde router, dus heb gezegd, dit eerst even af te wachten alvoren over te gaan op aanschaf nieuwe router.\r\n\r\nIk wou dit toch nog even delen hier met de mensen die me geholpen hebben tot zover. \r\n\r\nBedankt nog allemaal. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 7 oktober 2012 Auteur Delen Geplaatst: 7 oktober 2012 Je hebt in elk geval een goede procedure gevolgt om andere oorzaken te kunnen uitsluiten.\r\nLijkt inderdaad op de router.\r\n\r\nV.w.b. de hulp graag gedaan, en jij bedankt voor de terugkoppeling!(Y) Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 7 oktober 2012 Auteur Delen Geplaatst: 7 oktober 2012 ik vermoed dat hij de adsl aansluiting heeft gebruikt die ziet er bijna het zelfde uit als de utp aansluiting Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 8 oktober 2012 Auteur Delen Geplaatst: 8 oktober 2012 [QUOTE=p-a-n-g;623678]ik vermoed dat hij de adsl aansluiting heeft gebruikt die ziet er bijna het zelfde uit als de utp aansluiting[/QUOTE]\n\nZiggo levert volgens mij alleen via de kabel pang\nEn een utp kabel past natuurlijk niet in een ADSL gaatje.\n\nNiek Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 8 oktober 2012 Auteur Delen Geplaatst: 8 oktober 2012 @Pang: De Eminent is een router, geen modem/router. Heeft dus ook geen adsl aansluiting. Even los van het feit dat een UTP inderdaad niet in een adsl aansluiting past inderdaad. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 8 oktober 2012 Auteur Delen Geplaatst: 8 oktober 2012 Sorry, ik reageerde in mijn gedachten op een ander topic dat hier veel op lijkt, dus beschouw mijn, in dit geval, waardeloze bijdrage maar als niet geschreven. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 8 oktober 2012 Auteur Delen Geplaatst: 8 oktober 2012 Vergissen is menselijk hoor. Ik had al het vermoeden dat dit bij een ander topic hoorde (van omfg20 denkelijk). Dus beschouw je bijdrage niet te snel als waardeloos.\r\nElke bijdrage is meegenomen en fijn dat weer iemand participeert en voor hetzelfde geld had je het wel goed gehad.;)\r\nHet is ook niet de bedoeling je af te schrikken maar alleen om uit te leggen waarom je oplossing in dit geval niet klopte. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 8 oktober 2012 Auteur Delen Geplaatst: 8 oktober 2012 Nou ik zet ook wel snel neer, dat het niet past. \nNou kom ik in deze omgeving niet zo gek veel ADSL of ISDN aansluitingen tegen, maar ik las wel deze elders op het forum en stond er toch van te kijken, dat zowel ISDN als Netwerk RJ45 gebruiken.\n[url]http://en.wikipedia.org/wiki/RJ45[/url]\nDus misschien was die opmerking (ook al stond hij in het verkeerde topic) zo gek nog niet. :-)\n\nNiek Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 9 oktober 2012 Auteur Delen Geplaatst: 9 oktober 2012 Mij was wel bekend dat ISDN een RJ45 plug heeft. Maar die kom je vrijwel alleen op Fritzbox modems tegen. Voor bijna alle andere andere ISDN modems is het normaliter zo dat er een RJ11 op zit en je er een verloopstekkertje bij krijgt. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 9 oktober 2012 Auteur Delen Geplaatst: 9 oktober 2012 hierna kan je ook het probleem hebben dat een isdn kabel anders geaderd is dan een utp kabel\r\n\r\nben er zelf een paar keer ingelopen (wel direct opgemerkt) Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 9 oktober 2012 Auteur Delen Geplaatst: 9 oktober 2012 Toen ik dat berichtje postte zat ik heel toevallig tegen de zijkant van een ouwe HP laptop aan te kijken waar mn dochter mee aan het chatten was, en toen viel het me op dat die gaten precies gelijk waren vandaar de posting alleen in het verkeerde topic maar dat gebeurede in de haast om de melding te doen. Eigenlijk ging het me net als in dat liedje van Mooi Wark\n\" Ik ben vannacht met \'t goeie been uut \'t verkeerde berre stapt\". Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 10 oktober 2012 Auteur Delen Geplaatst: 10 oktober 2012 nt-1 kastjes die worden gebruikt voor isdn hebben net als pc\'s een rj45 aansluiting. om precies te zijn twee stuks. van deze aansluitingen wordt alleen de middelste twee draden, dus blauw en blauw/wit gebruikt. ook op diverse telefooncentrales is het gebruik van rj45 aansluitingen niet vreemd. daarom worden bij rj45 stekkers de paren oranje-oranje/wit en groen-groen/wit voor data gebruikt en blauw-blauw/wit voor telefonie. het bruin-bruin/witte paar wordt voornamelijk gebruikt voor power over ethernet of bij abitana systemen ook voor tv signalen (speciaal extra afgeschermd met een zilverfolie) Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen