Ga naar inhoud
  • 0

Drm op ebooks

Anoniem2

Vraag

Kort geleden heb ik een ebook gekocht waarop een drm beveiliging zit Nu wil ik dat book (wat ik gekocht heb) ook op een ander apparaat lezen maar dat lukt niet. Ik mag toch zelf weten wat ik met mijn gekochte ebooks wil doen voor eigen gebruik. dat mag immers met een \"normaal\"boek ook.\r\n\r\nIs er ook een programma die dat, in mijn ogen het zeer klant onvriendelijke DRM beveiliging er af kan halen? Ik ben heus niet van plan om die boeken door te verkopen of wat dan ook
Link naar reactie

Aanbevolen berichten

• 0
@ rebo106,\r\n\r\neen link met nuttige informatie over drm\r\n[url]http://www.ereaders.nl/over_epub[/url]\r\n[QUOTE]Wanneer je een ebook met Adobe DRM aanschaft, krijg je een downloadlink van de online boekwinkel. Het bestand dat je vervolgens downloadt heeft een .acsm-formaat. Dit bestand kun je alleen lezen wanneer je een account aangemaakt hebt bij Adobe. Dit doe je via het gratis programma Adobe Digital Editions. Ook het apparaat waarop je het ebook met Adobe DRM-beveiliging wilt lezen moet geautoriseerd zijn met hetzelfde Adobe-account.[/QUOTE]
Link naar reactie
  • 0
Het verwijderen of omzeilen van DRM is in Nederland illegaal, en op dit forum uit den boze. Je kunt hooguit proberen of je dat andere apparaat ook kan autoriseren bij Adobe, maar als dat niet lukt dan mogen we je verder ook niet helpen.\n\nWat DRM betreft, dat is vrijwel per definitie klantonvriendelijk. Het doel ervan is immers de producent ervan controle geven over wat jij met dat product kan doen, meer niet. De belangen van de producent staan doorgaans lijnrecht tegenover de wensen van de klant - vandaar dat Brein en co het zo druk hebben.\n\nEr is een vrij eenvoudige oplossing voor dit probleem, however. Boeken op dooie-bomen-spul zijn volledig DRM-vrij...\n\n:mrgreen:
Link naar reactie
  • 0
Lekker belangrijk ik vind nu eenmaal dat je het recht heb om met je betaalde product te doen wat je wilt en de producent hoort dat niet voor te schrijven werkt alleen maar illegale praktijken in de hand.\r\nDan horen de huisregels ook eens te veranderen is te makkelijk om het op de huis regels te gooien en dan overal vanaf te zijn
Link naar reactie
  • 0
@ 666,\r\n\r\nWellicht eerst goed te verdiepen in het onderwerp van eBook die beveiligd zijn met DRM voordat je reactie\'s plaats?\r\n\r\n[QUOTE]Wat een onzin met niet verder helpen rebo heeft gelijk drm is misdadig een schande\r\n[/QUOTE]\r\n\r\nAls men een e-book aanschaf, krijg men vooraf goed informatie er over.\r\n[url]https://www.bol.com/nl/m/klantenservice/klantenservice-digitale-boeken/index.html[/url]\r\n\r\nAdobe geeft goed informatie over DRM\r\n[url]http://www.adobe.com/nl/products/digitaleditions/faq/[/url]\r\n\r\nMag je de DRM van eBooks kraken - Arnoud Engelfriet\r\n[url]http://blog.iusmentis.com/2012/01/19/mag-je-de-drm-van-ebooks-kraken/[/url]\r\n\r\n[QUOTE]Natuurlijk heb je het recht om kopieën voor eigen gebruik te maken van werk. Maar a) dat geldt niet voor boeken en b) artikel 29a maakt geen uitzondering voor het geval dat je dat recht zou willen uitoefenen. Oftewel, het blijft onrechtmatig om een doeltreffende beveiliging te omzeilen als je dat doet voor een legitiem doel.[/QUOTE]\r\n\r\nJe bent niet verplicht om mee eens te zijn, dan koopt je toch geen e-Books?
Link naar reactie
  • 0
[QUOTE=666;623592]Lekker belangrijk ik vind nu eenmaal dat je het recht heb om met je betaalde product te doen wat je wilt en de producent hoort dat niet voor te schrijven werkt alleen maar illegale praktijken in de hand.\nDan horen de huisregels ook eens te veranderen is te makkelijk om het op de huis regels te gooien en dan overal vanaf te zijn[/QUOTE]\n\nJe bent er mee akkoord gegaan en dan hoor je je daar op een forum naar te gedragen.\nDat heet fatsoen en dat is bij jou ver te zoeken als ik zo de rest van je reacties lees.\n\nDaarnaast zijn die regels er om een heel goede reden en dat is omdat Computer Idee al eens behoorlijke juridische problemen heeft gehad vanwege het openbaar maken van een kraakmethode.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Antwoord op deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...