Ga naar inhoud

Acer 6920g valt random uit

Aanbevolen berichten

Hallo mensen,\r\n\r\nBen nieuw hier dus ik weet niet of mijn bericht op de juiste plek staat. zo niet alvast mijn excuses.\r\n\r\nik zit met het volgende probleem en weet niet wat ik er mee aan moet. het probleem is als volgt: \r\n\r\nIk heb al circa 5 jaar een Acer 6920G 2.4Ghz , 320gb HD etc etc. Heb al een aantal jaar er windows 7 op staan wat zonder problemen functioneert. Geregeld opnieuw geinstalleerd om de laptop snel en fris te houden. Nou valt de laptop zins een aantal weken zo ineens uit.\r\nuitvallen in de zin van echt compleet uit, branden geen lampjes, helemaal niks meer.\r\nwaarna de laptop dan vervolgens gewoon weer automatisch opnieuw opstart.\r\n\r\nDit euvel deed zich eerst 1 per week voor of zo, maar werd steeds erger. kon de laptop op een gegeven moment niet eens meer opstarten omdat ie dan tijdens het opstarten al weer uitviel.\r\n\r\naf en toe hield de laptop het eens 5 min vol zonder uit te vallen en kreeg ik via opstart herstel van windows de volgende foutmelding in beeld (voordat windows opstart DOS-achtige omgeving). foutmelding betrof: 0xc000000e\r\n\r\nna beetje gegoogle bleek het iets met een fout in een windows bestand(???) kortom opnieuw installeren die handel. zo gezegd zo gedaan, windows 7 cd er in formatteren die handel en opnieuw installeren. Maar tot mijn grote verbazing viel de laptop tijdens het opnieuw installeren van windows 7 weer uit!! na 3 a 4x deze procedure te hebben herhaald viel de laptop pas uit nadat alles opnieuw geinstalleerd. Nu heb ik dus een laptop met alleen kale windows 7 zonder drivers te hebben geinstalleerd die nog steeds uit valt.\r\n\r\nToen heb ik de laptop maar eens los gehaald. hele laptop vol stof dus geen koeling. aha probleem gevonden dacht ik(I). nja niet dus, na de hele laptop stofvrij gemaakt te hebben van binnen nog steeds zelfde probleem. (koel fan draait wel). zelfs zonder kappen de laptop opstarten had geen effect.\r\n\r\nvervolgens pc in \"veilige modus opgestart met network acces\" nu heeft de laptop nergens last van! toen maar eens een diagnostic tool van Western digital gedownload en laten draaien (mischien HD kapot/beschadigd dacht ik) maar geen foutmeldingen gevonden. de temperatuur vd hd is wel 50 gr. weet niet of dit hoog is? 320GB ATA schijf\r\n\r\ndus om een lang verhaal kort te maken, ik weet nu niet meer wat ik verder moet doen:\r\n-pc valt uit\r\n-hd schijnt heel te zijn\r\n-in veiligmodus geen problemen\r\n-er staat alleen kale windows op verder helemaal niks, geen drivers helemaal niks.\r\n\r\nIemand enig idee wat dit kan zijn of wat ik verder moet doen om er achter te komen wat er fout is? (ben geen computer freak maar kom wel een heel eind op pc gebied)\r\n\r\nplease help!!\r\n\r\nalvast bedankt,\r\n\r\ngr Bart
Link naar reactie
Mijn eerste gedachte was ook vuil, toen ik het verhaal aan het lezen was. Vaak zit er een hele rand tussen radiator en koelvin, die je pas ziet als je de koelvin loshaalt. Ik neem aan dat je die gevonden hebt.\n\nDe temp van de harde schijf is redelijk normaal voor een laptop.\n\nIk zou de cpu koeling los halen en de (mogelijk) verdroogde koelpasta vervangen door nieuwe.\nHet lijkt toch veel op een hitte probleem. \n\nNiek
Link naar reactie
In veilige modus wordt een heel beperkt deel van de video gebruikt; lagere resolutie.\nEen laptop van die leeftijd kan wel eens vol stof zitten. Waarschijnlijk is het nauwkeuriger om te zeggen dat een gebruikte laptop van die leeftijd vol stof zit ;)\nIk denk daar vooral ook aan omdat die tijd voor uitval zo netjes korter is geworden.\n\nMaar.... die 0xc000007 fout wordt inderdaad in verband gebracht met de harde schijf (of bootdevice), en een \'normale\' oververhitting geeft geen BSOD. Je hebt daarom kans dat warmte wel de boosdoener is, maar er ook iets anders op het randje presteert en door een warmere laptop net iets eerder de geest geeft.\n(50 graden voor een HDD is inderdaad niet lekker)\n\nSchoonmaken lijkt mij toch actie #1.
Link naar reactie
oke bedankt voor de reacties, zal hem nog eens een keer schoonmaken dan, je weet nooit waar het goed voor is. maar mocht het niet helpen; wat is het verschil tussen de veilige modus en normaal windows?\nworden er bepaald onderdelen in veilige modus niet gebruikt?\n\nen wat betreft een temperatuur probleem, als ik de laptop aanzet zonder hem uberhaupt de hele dag gebruikt te hebben valt ie soms ook meteen al uit na een een seconde of 5. zo snel bouwt die temperatuur toch niet op zou ik zeggen? voordat ik hem in veilige modus heb ( steeds F8 drukken) is ie soms al 3 a 4x uit gevallen. en als die maar eenmaal in die veilige modus zit is het blijkbaar ineens goed. heel vaag dus
Link naar reactie
Dat klopt inderdaad niet, tenminste als het vanuit echt koud opgestart wordt.\nDan lijkt toch de harde schijf stuk, of daar in de buurt.\n\nDat het in veilige modus na herhaalde pogingen wel werkt kan dan [I]juist zijn omdat[/I] de laptop warmer is geworden. Hoe weet je of het in normale modus dan niet net zo goed had gegaan.\n\nWarmte kan een fout veroorzaken, maar warmte kan ook een fout opheffen.\n\n\nTestje voor als het weer fout gaat bij koude boot, en je pauzetoets werkt:\nstart op, maar bij het eerste bootscherm druk je op pauze. Als het goed is werkt de pauze toets daar, en stopt de boot. Laat zo de laptop eens staan voor zeg meer dan een kwartier. Druk dan een toets zodat pause opgeheven wordt. Als de laptop dan wel doorstart, dan is door warmte het probleem juist opgelost. De onderdelen zetten wat uit, en een slecht contact wordt weer verbonden.
Link naar reactie
Het verschil tussen veilige modus en normaal is dat in de veilige modus alleen het meest noodzakelijke door Windows geladen wordt, dus alle hardware stuurprogramma\'s om de laptop te laten werken, maar niets meer dan dat. Vandaar ook de lage resolutie, alleen de standaard driver van Windows wordt gebruikt, \'[I]als er maar beeld is[/I]\' is het motto, en alleen met een driver waarvan Microsoft zeker is. Geen geluid, geen netwerk (in de gewone veilige modus dan) geen opstartitems van derden. Net genoeg om schichtig te manoeuvreren, en daarin reparaties uit te voeren.\nDit alles natuurlijk om bij een fout risico te verminderen dat iets de boot blokkeert.
Link naar reactie
zal de pause truck en de temp opschroeven in het bios is proberen. bedankt voor de tips!\n\n@ desperado: zodra ik die diagnostic tool kan starten is de temp al 47gr en stabiliseert dan op 50 gr.\nmaar als de harde schijf stuk zou zijn hoe kan het dan dat ik wel windows kan installeren en dat de diagnostic tool van WD niks vind?
Link naar reactie
Er zijn verschillende manieren van \'kapot\'.\n* zuiver meetbare slijtage. Vaak geconstateerd door de SMART gegevens in de disk vastgelegd uit te lezen (statistieken die de disk zelf bijhoudt over fouten en goeden).\n* Een totale uitval.\n* Een uitval door een net-wel contact, of een net-niet kortsluiting; zo\'n fout wordt vaak merkbaar wanneer de temperaturen veranderen, en er uitzetting en krimping van materialen plaatsvindt.\n\nEn zo zijn er denk ik nog wel meer vormen te vinden.\n\n\nAls de CMOS batterij leeg is zou je dat aan de tijd en datum ook moeten merken.
Link naar reactie
[QUOTE=Jeroentje94;623229]In het bios kan je instellen bij welke temperatuur hij moet afsluiten. Misschien kun je die wat ophogen, naar zo\'n 80 à 90 graden. Voor een desktop is 80 veel, voor een laptop niet zo heel erg.[/QUOTE]\r\n\r\nhoe pas ik dit aan bij een acer? ik kom wel in het bios met F2 maar kan daar niet veel veranderen op een paar wachtwoorden voor HD en een paar boot opties na dan.
Link naar reactie
[QUOTE=erikdenhouter;623227]\r\n\r\nTestje voor als het weer fout gaat bij koude boot, en je pauzetoets werkt:\r\nstart op, maar bij het eerste bootscherm druk je op pauze. Als het goed is werkt de pauze toets daar, en stopt de boot. Laat zo de laptop eens staan voor zeg meer dan een kwartier. Druk dan een toets zodat pause opgeheven wordt. Als de laptop dan wel doorstart, dan is door warmte het probleem juist opgelost. De onderdelen zetten wat uit, en een slecht contact wordt weer verbonden.[/QUOTE]\r\n\r\nIk heb de pause truck meerdere malen geprobeerd maar dit heeft geen effect. de HD wordt dan trouwens ook niet warm (omdat ie dan dus ook niks doet?). als ik de pause ongedaan maak start ie wel door maar valt daarna dood leuk weer uit.
Link naar reactie
Op een punt moet de schijf gaan draaien, en daarna pas gaat het BIOS aan de slag om deze te herkennen, wat best een paar seconden duurt. Als je dan op pause drukt direct nadat de schijf is beginnen te draaien ?\nZorg wel voor een echt koude start.\n\nMisschien allemaal wat te omslachtig.\n\n\nIn je F8 menu zit ook de volgende optie:\n[B]Enable low resolution video[/B] (640 × 480)\n\"[I]Starts Windows using your current video driver and using low resolution and refresh rate settings. You can use this mode to reset your display settings. For more information, see Change screen resolution and Correct monitor flicker (refresh rate).[/I]\"\n\nDan blijft je video in de lage resolutie zoals die is in safe mode (wel met de driver van de fabrikant), maar wel de volle Windows functionaliteit. Misschien laat dat zien dat de video adapter de boosdoener is ?\n\n\nVerder nog het automatische herstarten bij fouten uitschakelen, zodat je een eventueel BSOD kan lezen en zien of ze dezelfden zijn.\nRechtsklik daarvoor \'[I]Deze computer[/I]\', kies [I]Eigenschappen - Geavanceerd - Opstart- en herstelinstellingen[/I]\' en schakel \'[I]De computer automatisch opnieuw opstarten[/I]\' uit.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Populaire leden

Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

• Leden

Geen leden om te tonen

• Nieuwe aanmaken...