Ga naar inhoud

Welke videokaart?


Aanbevolen berichten

Ik wil de prestaties van mijn pc verhogen om beter video te kunnen bewerken en spellen beter te laten lopen. Ik ben ook voornemens om van 4gb ram naar 8gb te upgraden, maar tevens wil ik de videokaart upgraden (wel met passieve koeling). Huidig systeem: MSI k9n sli platinum, 4gb ram, Athlon X2 6000+ 3Ghz, Ati Radeon hd 5450 ddr3 1gb pci-e 16x Vraag 1: levert van 1gb naar 2gb me veel op? Vraag 2: levert van ddr3 naar gddr5 me veel op? Vraag 3: welke van onderstaande is aan te raden, of andere suggesties voor rond de 45 euro? Asus GT710-SL-2GD5 MSI NVIDIA GeForce GT710 2GD3H LP Silent Sapphire HD 6450 2GB DDR3 Bvd.
Link naar reactie
Het is allemaal niet eenvoudig te beantwoorden, ik denk dat je het beste kunt kijken bij: Hardware Info.nl. Zij testen regelmatig dergelijke hardware en er zitten zo veel kanten aan dat je zelf denk ik even door de talloze grafieken zult moeten struinen om dergelijke gedetailleerde vragen enigzins beantwoord te krijgen.
Link naar reactie
Om je vraag te kunnen beantwoorden, moet je eerst ff laten weten waar je je pc meestal voor gebruikt. Als je zware taken gaat uitvoeren, zoals games, maar ook dingen als foto/videobewerking, virtualisatie, enz.., zal een 2Gb ipv 1 zeker lonen (ik spreek uit ervaring). Of je DDR3 of GDDR5 moet kiezen, hangt hier ook vanaf. GDDR5 is nieuwer (en dus sneller, wat handig is als je zware games gaat spelen). Overigens zeg je dat je voor passieve koeling gaat, maar dat zou ik niet doen, al is het maar vanwege de variabele warmteproductie van de kaart. Als je kaarten gaat vergelijken, kijk dan ook even op https://tweakers.net/categorie/49/videokaarten/producten/#filter:Pc09CsMwDIbhu3yzC_6JiZ0DBDp06lgyBEeDi5sE23QJuXtlAl00PHqFDmx5oTxGSgsG7Dm-C8SFzy1XtrmEv-wU7tzdlGhpoEdcMUiBQolCpeUKCoZXb7TojZ14xzbGVCmzH1C-zU87hJadwymgpLZNv3PiU2jXdfzSO2_RltL3mDizxrRq3WqrlHeG-Tx_ Ik heb al wat filters aangezet (waaronder actieve koeling, kan je uitzetten als je wil), dus kijk maar even rond. (Sry, die smiley is URL-encoding, kun je gwn meekopiëren.)
Link naar reactie
@Jorrit Thx. Grappig dat dat gewoon werkt met zo'n smiley. En ook dat je linkt naar Tweakers, want had de vraag ook daar gesteld en daar zegt juist iemand dat van 1 naar 2gb te weinig oplevert. Daarnaast wil ik zo weinig mogelijk geluid van mijn pc, vandaar passieve koeling. Heb inmiddels het gevoel dat ik misschien beter een nieuwer tweedehands systeem met ddr3 ofzo kan kopen, ben ik net zo duur(/goedkoop) uit als met een redelijke videokaart en of andere upgrade. Als ik dan een goed moederbord vind kan ik daarop misschien weer meer upgraden. https://gathering.tweakers.net/forum/list_message/55039517#55039517 Overigens is het meeste gebruik fotobewerking, maar dat is geen probleem met het huidige systeem. Zie dus de 1e regel van mijn post ;)
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...