Ga naar inhoud
  • 0

Ukash virus

Anoniem2

Vraag

Ik heb een Ukash virus op mijn pc. Ik heb via Computeridee de AVG rescue CD/USB gebruikt. Volgens mij heb ik alles goed gedaan, het blokkeringsscherm is weg, maar de pc start nu op met een scherm waarin staat dat het programma de website niet kan openen, en wat misschien daarvan de oorzaak kan zijn. Ik kom niet verder en kan alleen afsluiten. Weet iemand wat er fout is gegaan en wat ik nog kan doen?
Link naar reactie

5 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

• 0
[QUOTE]Ik kom niet verder en kan alleen afsluiten. Weet iemand wat er fout is gegaan en wat ik nog kan doen?[/QUOTE]\r\nHet blokkeringsscherm is er nog wel maar die kan alleen geen verbinding meer maken, de AVG rescue CD heeft dus helemaal geen nut gehad.\r\n\r\nKijk even op de volgende pagina daar staat een werkende manual.\r\n[url]http://www.pcwebplus.nl/phpbb/viewtopic.php?f=222&t=6651[/url]\r\n\r\nAls je een andere versie hebt moet je die even in de lijst opzoeken bovenaan.\r\n[url]http://www.pcwebplus.nl/phpbb/viewforum.php?f=222[/url]
Link naar reactie
  • 0
Het is heel simpel op te lossen. Het virus is niets anders dan een klein programmaatje wat een schermpje laat zien. De PC werkt verder prima, alleen het scherm is niet meer te gebruiken. Wat je dus moet doen is zorgen dat het programmaatje niet meer opstart. ook dat is heel eenvoudig:\n1. start de pc in veilige modus\n2. kies voor START en vervolgens voor RUN (UITVOEREN)\n3. vul in in het venster: MSCONFIG en vervolgens op OK\n4. ga naar het tabblad STARTUP\n5. klik onderin op DISABLE ALL\n6. klik op OK\n7. herstart de PC\n\nHet virus start nu niet meer op, is inactief en alles werkt weer. Als je nu alles echt wilt verwijderen (wat niet perse hoeft want het is nu onschadelijk) herhaal je de bovenstaande stappen, alleen zet je steeds 1 vinkje aan. Op het moment dat het virus weer de kop op steekt weet je dus waar het zich verstopt en wat je moet verwijderen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Antwoord op deze vraag...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Populaire leden

Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

• Leden

Geen leden om te tonen

• Nieuwe aanmaken...