Anoniem2 Geplaatst: 29 september 2012 Delen Geplaatst: 29 september 2012 Mijn Dell Latitude D61O geeft regelmatig een HD-error. Wacht ik een tijdje of neem ik de batterij of de harde schijf er even uit dan doet hij het weer prima. Ik moet zeggen dat de computer in de computerwinkel (Compufoon) er eerder een nieuwe (tweedehands) schijf heeft gekregen en dat ik daar nu het antwoord krijg dat het geen fout is van de HD maar van de elektronica en dat er best geen geld meer aan de laptop gespendeerd wordt. (Dit antwoord had ik best eerder gekregen.) De laptop draait op XP. Ik blijf het gek vinden dat hij het soms prima doet en dan weer niet. Zo kan het uiteraard niet verder. Toch een hopeloos geval? Dank voor het antwoord. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 29 september 2012 Auteur Delen Geplaatst: 29 september 2012 Als je zeker weet ?? dat het de Harddisk is, dan toch gewoon een nieuwe schijf aanschaffen.\r\n\r\nDe Computerwinkel wil natuurlijk graag een nieuwe verkopen. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 29 september 2012 Auteur Delen Geplaatst: 29 september 2012 Klinkt alsof de harddisk controller (hitte?) problemen heeft. Ik zou ook eens in de event viewer kijken op gekke meldingen. \n\nHang de harddisk eens met een usb adapter aan een pc, en kijk of hij daar ook problemen geeft. \n\nMaar de laptop is van rond 2004(?) , Ik zou daar inderdaad geen kosten meer aan gaan maken. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 29 september 2012 Auteur Delen Geplaatst: 29 september 2012 Je kunt met Crystal DiskInfo de conditie van je HDD zien.\r\n\r\n[url]http://crystalmark.info/software/CrystalDiskInfo/index-e.html[/url] Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 2 oktober 2012 Auteur Delen Geplaatst: 2 oktober 2012 Ik kreeg er wel white smoke en zijn toolbar bij. Om die terug weg te krijgen ... geen eenvoudige zaak maar toch gelukt. Hoe dat kan ik niet met zekerheid zeggen. Ondertussen doet mijn laptop het weer goed. Opstarten verloopt trager; wellicht draaien er nu een aantal programma\'s waar ik nu geen kijk en geen zicht op heb. Windows taakbeheer opent niet op het moment dat hij opstart; later wel. Ik heb ook geen idee wat er eventueel weg mag en hoe ik het dan ook effectief weg gaat. Voorlopig (en anders ook) ben ik tevreden dat mijn oud bakje het weer doet. Misschien toch nog vermelden dat White Smoke eerder ook cc-cleaner en systeemherstel uitschakelde. Het lijkt mij wis en waar dat er nog wat draait waar ik geen vat op heb. Iets waar elke computergebruiker van overtuigd kan zijn zeker? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 3 oktober 2012 Auteur Delen Geplaatst: 3 oktober 2012 Controleer dat ding anders een met HDTune: [url]http://www.hdtune.com/[/url] de volledige error scan. \nMaak een print als je rode blokjes ziet en lever het in bij de computer zaak.\n\nNiek Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen