Ga naar inhoud

Sony laptop gaat niet meer aan

Aanbevolen berichten

Ik heb een sony laptop waarvan de accu het al een tijd geleden heeft begeven, maar dat is niet echt een probleem omdat ik nu met netvoeding werk. De laptop gaat echter van de ene op de andere dag niet meer aan. Na een tip op internet waarbij ik zonder accu en netvoeding de aan/uiitknop 20 seconden indruk en vervolgens de netvoeding aansluit, gaat de laptop aan, toont 1 a 2 seconden het sony opstartscherm en valt vervolgens weer volledig uit. Ik kom dus nergens waar ik iets aan instellingen kan aanpassen. Kan iemand mij zeggen wat hier aan de hand kan zijn ?
Link naar reactie
Ziet er niet goed uit. Heel soms helpt het op het bios batterijtje los te halen ( en gelijk te vervangen). Bij PB zit dat soms naast de harde schijf achter een klepje aan de onderzijde, maar bij de meeste laptops zit het diep binnen in, waardoor de hele laptop, moet worden gedemonteerd.\nIn het gunstigste geval is het dus een in de war zijnde bios.\nIn het ongunstigste geval is het moederbord overleden.\n\nNiek
Link naar reactie
Zonder harde schijf en geheugen denk ik niet dat er überhaupt iets opstart en die biosbeeps, piepgeluiden, worden in een code van korte, lange, hoge en lagere tonen weergegeven.\r\n\r\nAls je niets hoort is of het speakertje kaduuk of iets enstiger maar als je even beeld krijgt lijkt het mij een ander probleem dan die met het moederbord, waarbij je als die overleden is geen beeld en biosbeeps krijgt bij opstarten zonder harde schijf en geheugen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...