Anoniem2 Geplaatst: 24 september 2012 Delen Geplaatst: 24 september 2012 Ik heb een sony laptop waarvan de accu het al een tijd geleden heeft begeven, maar dat is niet echt een probleem omdat ik nu met netvoeding werk. De laptop gaat echter van de ene op de andere dag niet meer aan. Na een tip op internet waarbij ik zonder accu en netvoeding de aan/uiitknop 20 seconden indruk en vervolgens de netvoeding aansluit, gaat de laptop aan, toont 1 a 2 seconden het sony opstartscherm en valt vervolgens weer volledig uit. Ik kom dus nergens waar ik iets aan instellingen kan aanpassen. Kan iemand mij zeggen wat hier aan de hand kan zijn ? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 24 september 2012 Auteur Delen Geplaatst: 24 september 2012 Ziet er niet goed uit. Heel soms helpt het op het bios batterijtje los te halen ( en gelijk te vervangen). Bij PB zit dat soms naast de harde schijf achter een klepje aan de onderzijde, maar bij de meeste laptops zit het diep binnen in, waardoor de hele laptop, moet worden gedemonteerd.\nIn het gunstigste geval is het dus een in de war zijnde bios.\nIn het ongunstigste geval is het moederbord overleden.\n\nNiek Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 24 september 2012 Auteur Delen Geplaatst: 24 september 2012 Je hebt niet toevallig pas geleden dingen in het BIOS aangepast of een nieuw BIOS geflashed? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 24 september 2012 Auteur Delen Geplaatst: 24 september 2012 Powerbutton 30 sec ingedukt gehouden zonder netvoeding en accu al geprobeerd?, laatste zal weinig uitmaken maar toch. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 24 september 2012 Auteur Delen Geplaatst: 24 september 2012 Het betreft een Sony vaio vgn-NR11Z met windows vista en core 2 duo processor. Intel GM965. IK heb inderdaad geprobeerd met powerbutton 30 seconden ingedrukt houden zonder accu en netwerkvoeding. Dat leverde op dat na aansluiten netvoeding de laptop even opleefde, maar na 2 seconden weer weg viel. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 24 september 2012 Auteur Delen Geplaatst: 24 september 2012 Dat is te kort.:p\r\n\r\nHaal het geheugen eruit en de harde schijf, krijg je bij opstarten nu biosbeeps? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 24 september 2012 Auteur Delen Geplaatst: 24 september 2012 In het BIOS heb ik niets aangepast. Echt van de ene op de andere dag stopt de laptop ermee. Geen aanleiding te vinden. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 24 september 2012 Auteur Delen Geplaatst: 24 september 2012 ik weet niet precies wat bios-beeps zijn, maar het enige geluid dat gemaakt wordt, is volgens mij dat de cd-speler opstart om te kijken of daar iets in zit. Zodra dat heel kort gebeurt en het sony startscherm even oplicht, stopt de laptop weer. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 24 september 2012 Auteur Delen Geplaatst: 24 september 2012 Bios -beeps die hoor je als ze er zijn,\r\nVoordat Windows opstart, dus direct na het aanzetten . Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 24 september 2012 Auteur Delen Geplaatst: 24 september 2012 Zonder harde schijf en geheugen denk ik niet dat er überhaupt iets opstart en die biosbeeps, piepgeluiden, worden in een code van korte, lange, hoge en lagere tonen weergegeven.\r\n\r\nAls je niets hoort is of het speakertje kaduuk of iets enstiger maar als je even beeld krijgt lijkt het mij een ander probleem dan die met het moederbord, waarbij je als die overleden is geen beeld en biosbeeps krijgt bij opstarten zonder harde schijf en geheugen. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 24 september 2012 Auteur Delen Geplaatst: 24 september 2012 Zonder harde schijf en geheugen \r\n\r\nDat zal er vast wel inzitten. :o:) Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 24 september 2012 Auteur Delen Geplaatst: 24 september 2012 [QUOTE=Desperado;622588]Zonder harde schijf en geheugen \r\n\r\nDat zal er vast wel inzitten. :o:)[/QUOTE]\r\n\r\n[QUOTE=Lange Pier;622576]Dat is te kort.:p\r\n\r\nHaal het geheugen eruit en de harde schijf, krijg je bij opstarten nu biosbeeps?[/QUOTE]\r\n\r\nEffe alles lezen?:o Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 24 september 2012 Auteur Delen Geplaatst: 24 september 2012 En denk je dat een vraagsteller , als je iets roept gelijk de Laptop op de kop leggen,de schroevendraaier pakken en gaan demonteren,\r\nVaak weten ze niet eens waar ze moeten zoeken..:):o:s Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen