Anoniem2 Geplaatst: 24 september 2012 Delen Geplaatst: 24 september 2012 Goedemorgen allen,\r\n\r\nMijn naam is Martijn ik woon in omgeving rotterdam ik ben 25 jaar,\r\nik zit met het volgende probleem ik heb sinds 4 weken een nieuwe pc van HP,\r\nik heb hier nog een videokaart van Nvidia GT120 liggen,\r\nmijn vraag is:\r\n\r\npast een Nvidia GT120 1GB, in mijn HP Pavilion P6 2107 ED i3 3.30 Ghz met een totaal vermogen van 300 watt.\r\n\r\nIk hoor het graag,\r\nMvG,\r\nMartijn. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 24 september 2012 Auteur Delen Geplaatst: 24 september 2012 Dat is een heel licht kaartje, stroomvoorziening zou geen probleem moeten zijn. Zo te zien ook een normale breedte kast, een pci-e x16 slot, zou dus moeten werken.\n\nMaar wat wil je ermee bereiken? Het is een heel licht kaartje, dat het waarschijnlijk slechter zal doen dan de aanwezige onboard video. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 24 september 2012 Auteur Delen Geplaatst: 24 september 2012 [QUOTE=couch_potato;622531]Dat is een heel licht kaartje, stroomvoorziening zou geen probleem moeten zijn. Zo te zien ook een normale breedte kast, een pci-e x16 slot, zou dus moeten werken.\r\n\r\nMaar wat wil je ermee bereiken? Het is een heel licht kaartje, dat het waarschijnlijk slechter zal doen dan de aanwezige onboard video.[/QUOTE]\r\n\r\nHoi,\r\nbedankt voor je reactie,\r\nde onboard is juist nog slechter met bepaalde spellen,\r\nik heb deze kaart in me oude pc gehad en daar waren de spellen beter dan nu met de onboard kaart. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 24 september 2012 Auteur Delen Geplaatst: 24 september 2012 Probeer het dan uit, zou ik zeggen. Wellicht is het een idee er bijvoorbeeld een ati 6670 bij aan te schaffen. Deze zijn nog licht genoeg voor de voeding en je kunt crosfirex draaien met de onboard video. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 24 september 2012 Auteur Delen Geplaatst: 24 september 2012 crosfirex? Hoe doe ik dat dan? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 24 september 2012 Auteur Delen Geplaatst: 24 september 2012 Of een Radeon HD7750, verbruikt ongeveer hetzelfde als een HD6670, maar presteert nog wat beter. HP heeft het wel over slechts 300W voeding in die PC, maar die zijn bij HP doorgaans wel van goede kwaliteit.\r\n\r\nCrossFireX met deze onboard video gaat volgens mij niet:\r\n[url]http://h20000.www2.hp.com/bizsupport/TechSupport/Document.jsp?objectID=c03336733&lang=en&cc=us&taskId=101&contentType=SupportFAQ&prodSeriesId=5187028&prodTypeId=12454[/url]\r\n\r\nTrouwens wel vreemd dat je een dergelijke PC koopt als je van games houdt ... Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 24 september 2012 Auteur Delen Geplaatst: 24 september 2012 Ik gebruikte eerst nog mijn oude pc voor te gamen maar die heeft een paar dagen geleden de geest gegeven gaat niet meer aan.\nEn deze pc was eigenlijk voor alleen internet. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 24 september 2012 Auteur Delen Geplaatst: 24 september 2012 Wat van die game-PC is er dan kapot? Als de videokaart (toch niet die GT120?) het nog doet, dan loont het wellicht de moeite om die over te zetten en de 300W voeding te vervangen door een wat zwaardere. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 24 september 2012 Auteur Delen Geplaatst: 24 september 2012 [QUOTE=obi-wan-kenobi;622543]Wat van die game-PC is er dan kapot? Als de videokaart (toch niet die GT120?) het nog doet, dan loont het wellicht de moeite om die over te zetten en de 300W voeding te vervangen door een wat zwaardere.[/QUOTE]\r\n\r\nMe moederbord is kapot,\r\nok, dus ik kan niet gewoon die videokaart op de 300 watt voeding zetten? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 24 september 2012 Auteur Delen Geplaatst: 24 september 2012 Als je met die kaart die GT120 bedoelt, moet dat zeker wel lukken, ook met je 300W voeding.\r\n\r\nMaar een videokaart voor gaming is dat dus absoluut niet. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 24 september 2012 Auteur Delen Geplaatst: 24 september 2012 [QUOTE=obi-wan-kenobi;622547]Als je met die kaart die GT120 bedoelt, moet dat zeker wel lukken, ook met je 300W voeding.\r\n\r\nMaar een videokaart voor gaming is dat dus absoluut niet.[/QUOTE]\r\n\r\n\r\nJa die kaart bedoel ik ook,\r\nmaar ik kan er wel Scania Truck Simulatie mee spelen en dat kan met de onboard niet. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 24 september 2012 Auteur Delen Geplaatst: 24 september 2012 Het wel of niet kunnen spelen van een game is helaas allang niet meer alleen afhankelijk van een grafische kaart, ook moet de rest van het systeem aangepast zijn aan het spelen van games, de HP Pavilion P6 2107 ED i3 3.30 Ghz is niet een specifieke game pc het is zelfs al geen standaard middenklasser meer.\nJe schrijft dat je de PC sinds 4 weken hebt, als je hem hebt gekocht als game pc dan hebben ze je niet goed voorgelicht, en als ik zo de prijzen bekijk op het internet dan zijn er meer \"specifieke\" game PC\'s voor die prijs te koop.\nJe kunt natuurlijk altijd terug naar de Winkel en daar je klacht voorleggen (ik persoonlijk zou dat doen) Sommige winkels zijn ook nogal zeurderig over het openen van PC kasten, de garantie zou vervallen enz, nou dat is wettelijk geregeld dus daar hoef je niet bang voor te zijn, maar om gezeur te voorkomen zou ik hem niet openen maar gewoon terugbrengen en een andere Computer nemen of mijn geld terug vragen. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 24 september 2012 Auteur Delen Geplaatst: 24 september 2012 [QUOTE=stroke33;622551]Het wel of niet kunnen spelen van een game is helaas allang niet meer alleen afhankelijk van een grafische kaart, ook moet de rest van het systeem aangepast zijn aan het spelen van games, de HP Pavilion P6 2107 ED i3 3.30 Ghz is niet een specifieke game pc het is zelfs al geen standaard middenklasser meer.\r\nJe schrijft dat je de PC sinds 4 weken hebt, als je hem hebt gekocht als game pc dan hebben ze je niet goed voorgelicht, en als ik zo de prijzen bekijk op het internet dan zijn er meer \"specifieke\" game PC\'s voor die prijs te koop.\r\nJe kunt natuurlijk altijd terug naar de Winkel en daar je klacht voorleggen (ik persoonlijk zou dat doen) Sommige winkels zijn ook nogal zeurderig over het openen van PC kasten, de garantie zou vervallen enz, nou dat is wettelijk geregeld dus daar hoef je niet bang voor te zijn, maar om gezeur te voorkomen zou ik hem niet openen maar gewoon terugbrengen en een andere Computer nemen of mijn geld terug vragen.[/QUOTE]\r\n\r\nHij was ook niet echt bedoeld als een game pc, maar gewoon voor het internetten totdat me game pc het niet meer deed maar als ik 200 euro uit geef aan deze pc heeft hij een i7 inplaats van een i3 en 8GB werkgeheugen inplaats van 4GB (via een vriend) Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 24 september 2012 Auteur Delen Geplaatst: 24 september 2012 [QUOTE=martijn0001;622550]maar ik kan er wel Scania Truck Simulatie mee spelen en dat kan met de onboard niet.[/QUOTE]Ah ok, dat verklaart een hoop. Het heeft dus niet te maken met grafische kracht, maar met compatibiliteit: Intel\'s GMA op dat H61 moederbord heeft geen 256MB of meer \"dedicated video RAM\" en dan wil die simulator gewoon niet. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 24 september 2012 Auteur Delen Geplaatst: 24 september 2012 [QUOTE=obi-wan-kenobi;622556]Ah ok, dat verklaart een hoop. Het heeft dus niet te maken met grafische kracht, maar met compatibiliteit: Intel\'s GMA op dat H61 moederbord heeft geen 256MB of meer \"dedicated video RAM\" en dan wil die simulator gewoon niet.[/QUOTE]\r\n\r\nDe onboard heeft een geheugen van 1.7GB video maar dat zegt natuurlijk niks, en dat spel kan ik wel spelen maar dan alles op low en als ik alles op high zet dan happert hij maar de processor die werkt nauwlijks gaat onder het spelen nier hoger dan 3% procent gebruik ook al staan andere programma\'s aan op de achtergrond. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 24 september 2012 Auteur Delen Geplaatst: 24 september 2012 [QUOTE=martijn0001;622558]dan happert hij[/QUOTE]Happert? Zit PacMan soms achter het stuur van die truck? :mrgreen: Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen