Anoniem2 Geplaatst: 22 september 2012 Delen Geplaatst: 22 september 2012 Eerder vandaag meldde ik een probleem van een gecrashte externe harde schijf die via een netwerk-kabel aan de router hing. Nu een andere harddisk aangeschaft en deze met een USB-kabel verbonden met de splinternieuwe Netgear R6300 Router. \r\n\r\nInstallatie leek een fluitje van een cent met de gebruiksvriendelijke interface van de router. Na installatie zouden de pc\'s in mijn netwerk de harddisk moeten vinden en in hun verkenner gemakkelijk moeten koppelen aan een schijfnaam via //readyshare. Maar dat lukt dus niet. De schijf is via internet met http wel te benaderen maar via het eigen netwerk absoluut niet. Onvindbaar. Ik krijg steeds de mededeling \'Geen toegang tot Readyshare\'. Wanneer ik via netwerkbeheer contact probeer te maken komt de mededeling dat de netwerkpad ongeldig is. Maar via http loopt het als een trein. \r\n\r\nRara hoe kan dat nou? Ik doe exact wat in de manual staat. De schijf is keurig geïnstalleerd en via internet te benaderen, maar in het netwerk wordt hij nergens gevonden. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 23 september 2012 Auteur Delen Geplaatst: 23 september 2012 Dit haal ik uit het manual van de router: \n\nShare Name. If only one device is connected, the default share name is [B]USB_Storage. You can click the name shown, or you can type it in the address field of your web browser.[/B]\n\nGenie Basic Settings\n\nR6300 WiFi Router 802.11ac Dual Band Gigabit\nIf Not Shared is shown, the default share has been deleted, and no other share for the root folder exists. Click the link to change this setting.\n\nRead/Write Access. Shows the permissions and access controls on the network folder: All – no password (the default) allows all users to access the network folder. The user name (account name) for All – no password is guest. The password for admin is the same one that you use to log in to the router. By default, it is password.\nFolder Name. Full path of the network folder.\n\nVolume Name. Volume name from the storage device (either USB drive or HDD).\nTotal/Free Space. Shows the current utilization of the storage device.\n• Edit. Click the Edit button to edit the Available Network Folders settings.\n• Safely Remove a USB Device. Click to safely remove the USB device attached to your router.\nYou can click Refresh to update this screen.\nFor more information about USB storage, see Chapter 5, USB Storage.\n\nHeb je de router al een keer 1 minuutje zonder 220 gezet?\nHeb je het al geprobeerd, zoals de vet gemaakte tekst aangeeft?\n\nNiek Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 23 september 2012 Auteur Delen Geplaatst: 23 september 2012 @Niekie30\r\nJa, dat had ik ook al gevonden in de manual. Geprobeerd. Werkt niet. \r\nGekke is dat de harddisk wel via internet te vinden is, maar wanneer deze rechstreeks aan je netwerk hangt is dat natuurlijk een vreemde en tragere omweg. \r\nIk heb intussen bij netgear gevonden dat de harde schijf in sommige gevallen in Windows 7 problemen geeft om gevonden te worden in het netwerk. Ze geven drie bypass-oplossingen, maar geen van die drie werkt bij mij. :-( Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 23 september 2012 Auteur Delen Geplaatst: 23 september 2012 Je zegt via \"internet\". Maar probeer dat eens uit bij iemand anders in huis.\nWant volgens mij benader je dat ding gewoon via je eigen thuisnetwerk.\n\nIk kan werkend op mijn eigen thuis netwerk, nooit m\'n nas via internet extern benaderen, omdat Windows altijd het eigen netwerk kiest om de nas te benaderen.\nOm m\'n nas extern uit te testen, vraag ik altijd even een kennis om dat uit te proberen die elders woont. \n\nNiek Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 23 september 2012 Auteur Delen Geplaatst: 23 september 2012 Kan ook een ntfs/fat32 probleem zijn. Mogelijk ondersteunt je router alleen fat32 en is de schijf ntfs. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen