Ga naar inhoud

standaard gateway verbinding niet beschikbaar

Anoniem2

Aanbevolen berichten

Mijn laptop, doet de laatste tijd erg vreemd, elke 15 minuten valt de internet verbinding (via wifi) weg. als ik dan op probleem oplossen druk werkt het weer voor 15 minuten en geeft hij de melding dat de standaard gateway niet beschikbaar is. bij andere computers op het netwerk werkt het wel goed. \r\n\r\ngeen idee wat voor info van belang is dus stel gesust vragen.
Link naar reactie
Is dit ook zo als je met de laptop dichter bij het accespoint aan het werk bent?\n\nDoor de toename van het aantal wifi netwerken in de buurt, kan dit verschijnsel zich plotseling voor gaan doen.\nMet ssider [url]http://nl.softonic.com/s/ssider[/url] kan je grafisch in beeld brengen welke netwerken op welk kanaal uitzenden in de buurt. Je kunt dan je eigen router op een ander kanaal zetten. \n\nNiek
Link naar reactie
Er is ook nog een grafisch overzicht in het programma wat een iets betere blik geeft op het geheel. Maar als het rond kanaal 5 meer ruimte is inderdaad.\n\nJe moet daartoe met kabel met de router verbonden zijn. In het boekje van je router staat welk ipadres je in moet tikken om de setuppage van de router te bereiken.\nHier moet je inloggen met (meestal admin en ww admin zie handleiding router). Daarna zoek je naar de wifi instellingen en verandert het kanaal. \nOp de pc\'s en laptops hoef je niets te wijzigen, tenzij je de naam en netwerksleutel wijzigt in je router. \n\nNiek
Link naar reactie
[QUOTE=Joman;622436]Een kwestie van leasetime? [url]http://forum.computeridee.nl/showthread.php?p=543671&posted=1#post543671[/url][/QUOTE]\r\n\r\nDenk dat dat een ander probleem is, dan zou het toch ook andere computer/mobieltjes op het netwerk moeten treffen?\r\n\r\nIK hoop dat ik er vandaag aan toe kom om even het netwerk op een ander kanaal te zetten en dan zal ik het laten weten.
Link naar reactie
Nu zie je dat in de hogere channels de belasting gering is. Ik zou het ding op 11 of 12 zetten. (13 en 14 bestaan volgens mij niet in elke router). \nKijken of dat het probleem oplost.\nMijn is eerste vraag: [QUOTE]Is dit ook zo als je met de laptop dichter bij het accespoint aan het werk bent?[/QUOTE]\nis nog niet beantwoord overigens.\n\nNiek
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...