Ga naar inhoud

Firefox spellingcontrole?

Anoniem2

Aanbevolen berichten

Weet iemand dit toevallig?\r\n\r\nIk was op een ander forum een bericht aan het intypen. Dat is een Nederlandstalig forum, ook vBulletin net als hier.\r\nDaar is ook een ander (kleiner) lettertype te zien als hier op dit forum.\r\n\r\nHet vreemde verschil is dat het daar lijkt alsof er een automatische spellingcontrole plaats vindt, waardoor ik allemaal rode lijntjes krijg eigenlijk onder Nederlandse woorden, niet onder de Engelse.\r\n\r\nNa enige controle blijkt dat Firefox dat met die rode lijntjes alleen doet als ik de standaard taal van het forum op Engels zet en dan Nederlandse tekst begin te typen.\r\nDus Firefox doet schijnbaar met op Engels ingestelde forumsoftware automatische taalcontrole (spelling of grammatica) maar niet als de forumsoftware op Nederlands staat ingesteld.\r\n\r\nIs het ook mogelijk middels een module of addon zo\'n spellingcontrole voor het Nederlands in Firefox in te bouwen?
Link naar reactie
Er is op zich niets mis met de spellchecker van OpenTaal, hoor. Die werkt prima. Misschien een handige tip - de add-on \"Dictionary Switcher\" ([url]https://addons.mozilla.org/nl/firefox/addon/dictionary-switcher/[/url]) zal op basis van de website waar je momenteel in zit te typen, zelf detecteren welke taal hier gevoerd wordt en het bijbehorende woordenboek (indien beschikbaar) activeren.\n\nOp deze site detecteert hij dus dat er in het Nederlands getypt wordt, en zet het NL woordenboek aan. Als ik naar een Engelse site ga, schakelt hij automatisch om naar het GB woordenboek. Hij zit ook in het context-menu voor het geval dat niet goed gaat, maar meestal pakt hij wel de goede.
Link naar reactie
[quote]Er is op zich niets mis met de spellchecker van OpenTaal, hoor. Die werkt prima.[/quote]\nNee dat klopt, ik doelde meer op het woordenboek van OpenTaal wat een aantal normale Nederlandse woorden niet herkent en andere woorden als goed ziet terwijl ze fout zijn. Die ervaring heb ik opgedaan met een scrabble spelletje waarbij OpenTaal meespeelde. De Van Dale is toch stukken beter.:)\n\nMaar oke. Ik heb die Dictionary switcher ook gezien, maar die wilde ik juist niet hebben. Met name omdat ik bijv. veel forums op de Engelse taal ingesteld heb staan o.a. omdat de commando\'s dan duidelijker zijn. Daarnaast zijn er een paar die gewoon een NL taalmodule erin hebben.\nHeb je echter de forumtaal op Engels en wordt er verder op het forum in het Nederlands getypt, dan krijg je vreemde dingen en kun je die automatische switcher niet gebruiken want die zou dan naar Engels wisselen.\n\nDaarom heb ik die Quick Locale Changer addon geinstalleerd. Da\'s handiger, kun je zelf aangeven wat je wilt en die onthoudt dat ook.\nDaarna heb ik Firefox standaard ingesteld op Nederlands via about:config. Eens zien hoe dat bevalt.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...