Anoniem2 Geplaatst: 20 september 2012 Delen Geplaatst: 20 september 2012 Heb in de bios de volgende ide configuratie staan:\r\nOnboard IDE Operate mode: Enchaned model\r\nOnboard IDE Controller: Both\r\nPrimary IDE Master: not detected\r\nPrimary IDE Slave: Hard Disk\r\nSecundary IDE Master: Atapi CD rom (blijkt te zijn: dvd rom)\r\nSecundary IDE Slave Atapi CD rom (blijkt te zijn: Optiarc DVD RW)\r\nSATA 1: not detected\r\nSATA 2: not detected\r\n\r\nDe harde schijf is een Maxtor (STM380211A van 80GB) waar geen jumper in zit. Windows XP werkt goed. Er is dus geen brand, maar ik heb het idee dat deze configuratie toch niet kan kloppen.\r\nIemand enig idee?:confused: Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 20 september 2012 Auteur Delen Geplaatst: 20 september 2012 En waar Windows op staat is dat een SATA harddisk.\r\n\r\nEn zit er wel een tweede harddisk in deze computer Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 20 september 2012 Auteur Delen Geplaatst: 20 september 2012 Desperado ik kan je even niet volgen. Er zit één schijf in, die maxtor ata, en daar staat windows op Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 20 september 2012 Auteur Delen Geplaatst: 20 september 2012 Zo te zien zit er maar 1 harde schijf in, je hebt eerst een verwijzing naar de controllers en eronder staat wat er aan de primaire en secundaire aanhangt.\r\n\r\nAlleen die term enchaned kan ik niet thuisbrengen, mist die mooi het avondeten.:p Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 20 september 2012 Auteur Delen Geplaatst: 20 september 2012 correctie: enchaned bij IDE Operate Mode moet zijn: enhanced. Bij deze operate mode zijn er 2 opties. Enhanced of Compatible Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 20 september 2012 Auteur Delen Geplaatst: 20 september 2012 hoop dat ie z\'n avondeten nog haalt Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 20 september 2012 Auteur Delen Geplaatst: 20 september 2012 Ik ga zo \'m ophalen.:p\r\n\r\nDie optie is om de sata controller die erin zit op IDE modus te laten werken, dus op compatible, op enhanced meten de sata drivers zijn geladen in windows. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 20 september 2012 Auteur Delen Geplaatst: 20 september 2012 En ja die ide [ pata ] harddisk staat op slave zo te zien ??\r\n\r\nZitten de optische drives op de juiste plek op het moederbord dus ide 2 vaak op Zwart\r\n\r\nEn de harddisk op ide 1 Blauw . Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 20 september 2012 Auteur Delen Geplaatst: 20 september 2012 1 schijf als slave werkt ook en er zitten geen jumpers op, so what. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 20 september 2012 Auteur Delen Geplaatst: 20 september 2012 Ik zou een jumpertje erin prikken, om er master van te maken. Maar ook alleen, omdat het \"zo hoort\". Als het werkt, kan je het zo laten, tot iemand er nog een ide schijf bij hangt.\n\nNiek Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 20 september 2012 Auteur Delen Geplaatst: 20 september 2012 oke, dus samenvattend: het kan dus allemaal geen kwaad. Hooguit (zoals Niekie opmerkt) een jumpertje er bij doen als je er en tweede schijft bij hangt. Bedankt allemaal voor het meedenken. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 20 september 2012 Auteur Delen Geplaatst: 20 september 2012 [QUOTE=Lange Pier;622231]1 schijf als slave werkt ook en er zitten geen jumpers op, so what.[/QUOTE]\r\n\r\nTotdat zoals hierboven in post 10 een extra disk word aangesloten :rolleyes::(\r\n\r\n En jumpertje wel op de juiste plek zetten. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen