Anoniem2 Geplaatst: 18 september 2012 Delen Geplaatst: 18 september 2012 Ik krijg bij het gebruik van Outlook 2010 een foutmelding:\n\nKan script-engine VBScript voor script C:\\USERS\\MoKo\\AppData\\Local\\temp\\7ZipSfx.000\\ospp.vbs niet vinden.\n\nWel iets m.b.t. probleem gelezen, maar kom er verre van uit. \n\nIemand misschien die hier meer over kan zeggen? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 18 september 2012 Auteur Delen Geplaatst: 18 september 2012 Heeft het wel gewerkt? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 18 september 2012 Auteur Delen Geplaatst: 18 september 2012 Bijna een jaar, voortreffelijk :) Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 18 september 2012 Auteur Delen Geplaatst: 18 september 2012 Op welk moment krijg je die melding?\nBij het starten van Outlook?\n\nEn wat staat er in dit bestand?\n[CODE]C:\\USERS\\MoKo\\AppData\\Local\\temp\\7ZipSfx.000\\ospp.vbs [/CODE]\n\nDie kun je met Kladblok openen om dat te bekijken. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 18 september 2012 Auteur Delen Geplaatst: 18 september 2012 Dat is juist, bij het opstarten. Ik kan het wegklikken en dan werkt alles ok totdat ik het programma weer start (na het afgesloten te hebben).\n\nZit nu op \'n andere comp, kom op je 2e vraag terug.. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 18 september 2012 Auteur Delen Geplaatst: 18 september 2012 [QUOTE=Edmoor;622092]\nEn wat staat er in dit bestand?\nC:\\USERS\\MoKo\\AppData\\Local\\temp\\7ZipSfx.000\\ospp.vbs[/QUOTE]\nIs er juist niet, kan niet gevonden worden volgens de melding.\n\nAls je op het laatste deel zoekt\n\"[B]7ZipSfx.000\\ospp.vbs[/B]\" (zonder die spatie voor de extensie zoals jij in de tekst zette) dan blijkt het volgens een paar beveiligingssites te gaan om een onderdeel van een Trojan Dropper. Mogelijke spyware dus. Omdat het volgens de foutmelding niet gevonden kan worden, lijkt het alsof je eigen Anti-Virus het al verwijderd heeft, maar niet de opdracht in het register om dat vbs script op te starten heeft verwijderd.\nKlopt het dat je AV iets heeft gevonden en verwijderd ?\n\nIk heb het idee dat als je CCleaner je register zou laten opschonen (WEL eerst een herstelpunt maken graag, en desnoods alleen dat ene item laten verwijderen) dat je dan de melding kwijt bent.\nJe zou met wat lef zelf ook in je register kunnen zoeken op die term, misschien dat je een overzicht krijgt van wat er zoal is achter gelaten. Maar niets verwijderen waar je niet zeker van bent. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 18 september 2012 Auteur Delen Geplaatst: 18 september 2012 ik zou aanraden eerst een scan met malwarebytes te doen, want het is niet zelden dat de av overslaat wat mbam wél vindt. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 18 september 2012 Auteur Delen Geplaatst: 18 september 2012 [QUOTE=erikdenhouter;622105]Is er juist niet, kan niet gevonden worden volgens de melding.\n[/QUOTE]\n\nErik,\n\nEr staat dat de script engine voor dat bestand niet gevonden kan worden.\nVBS is een Visual Basic Script. Iets dat normaliter niets in Outlook te zoeken heeft omdat Outlook zelf VB aan boord heeft.\nVoor het uitvoeren van een .VBS bestand is er normaal gesproken in Windows de VBS Engine aanwezig en kennelijk kan deze niet worden gevonden.\nIk ben dus benieuwd naar de opdrachten die in dat bestand staan.\nMaar omdat het in de temp map staat zou het bestand zelf inmiddels ook weg kunnen zijn. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 18 september 2012 Auteur Delen Geplaatst: 18 september 2012 Konijn,\n\nDruk in Outlook eens op de toetscombinatie ALT-F11\nJe bent nu in de VB Editor van Outlook.\nDubbelklik in het bovenste schermpje aan de linkerkant op Project1.\nVervolgens hetzelfde op Microsoft Outlook -objecten en daarna op ThisOutlookSession.\n\nIk ben benieuwd wat er dan in het grote scherm rechts staat.\nDit bijvoorbeeld:\n\nPrivate Sub Application_Startup() Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 18 september 2012 Auteur Delen Geplaatst: 18 september 2012 Je hebt zeker gelijk Edmoor, de script-engine kan niet gevonden worden, niet het script zelf. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 18 september 2012 Auteur Delen Geplaatst: 18 september 2012 Nuance verschil ;-)\nEn die spatie kwam door de forum software, ik heb het nu in een code tag gezet. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 18 september 2012 Auteur Delen Geplaatst: 18 september 2012 Ok, m.b.t. het verzoek van Ed: ik heb de instructie gevolgd en via het \'naaldje\' gekozen voor application.\n\nDit krijg ik te zien (wel opnieuw geïnstalleerd en backup van Outlook teruggezet):\n\n[QUOTE] Private Sub Application_ItemSend(ByVal Item As Object, Cancel As Boolean)\n \n End Sub\n [/QUOTE] Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 18 september 2012 Auteur Delen Geplaatst: 18 september 2012 Ok, dat is dus niet belangrijk.\nWat ik wilde weten is of daar niet toevallig iets in zou staan dat het opstarten van een VB Script uitvoert.\nDaar hoef je dus nu niet meer de oorzaak te zoeken.\n\nEven voor de zekerheid, het gaat dus om dit gedeelte in VBE van Outlook:\n[ATTACH]17110[/ATTACH] Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 18 september 2012 Auteur Delen Geplaatst: 18 september 2012 Kee, thx. Ja, Algemeen was leeg en alleen bij Application zag ik dus dat regeltje tekst staan. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 18 september 2012 Auteur Delen Geplaatst: 18 september 2012 Dat we er maar even zeker van zijn ;-) Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen