Ga naar inhoud

Oude interne harde schijf toewijzen als externe harde schijf op nieuwe laptop?


Aanbevolen berichten

Hallo allemaal, Een tijdje geleden is mijn oude laptop er mee gekapt (moederbord kapot). Nu heb de interne harde schijf eruit gehaald en ervoor gezorgd dat ik deze kan aansluiten als externe harde schijf op een nieuwe laptop. Echter kan ik deze niet openen en in schijfbeheer kan ik deze niet toewijzen aan een stationsletter. Krijg alleen de optie nieuwe eenvoudige formule als ik er met rechts op klik. Hoe kan ik ervoor zorgen dat ik bij deze schijf kom? Staan veel foto's op de schijf die ik graag wil hebben. De nieuwe laptop draait op windows 10 mocht dat belangrijk zijn. Groetjes, Tom
Link naar reactie
Klinkt alsof de schijf geformatteerd is, of geen bestandssysteem meer heeft. je zal dan een nieuwe moeten aanmaken, en bestanden herstellen met een programma als Recuva (https://www.ccleaner.com/recuva). NB: Zorg dat je in de tussentijd niks meer naar de schijf schrijft, anders worden je bestanden overschreven!
Link naar reactie
Als de schijf geformatteerd zou zijn zou je volgens mij wel een schijfletter kunnen toewijzen. Werkt Recuva ook op een schijf zonder schijfletter? En wat is "nieuwe eenvoudige formule". Heb er nooit van gehoord en kan niets er over vinden. In het laatste geval zal hij een live Linux-dvd moeten maken en daar vanaf opstarten. Linux doet namelijk een HEEL stuk minder moeilijk dan Windows 10. Mogelijk kan hij daarmee zijn foto's redden.
Link naar reactie
  • 4 weken later...

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...