Ga naar inhoud

USB poorten blijven onder spanning staan

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal,\r\n\r\nIk heb een Medion Akoya P6631 van een jaartje oud.\r\nVan oudsher gebruik ik een laptopstandaard met een tweetal ventilators erin, die aangesloten wordt op een usb-poort.\r\n\r\nBij mn vorige laptop was t zo dat als ik die dicht klapte, het ding in slaapstand ging en de ventilatortjes ook uitgingen. De Medion echter, gaat wel netjes naar de slaapstand, maar de USB-poorten blijven blijkbaar spanning leveren (want de ventilators blijven draaien) en dus stroom verbruiken. \r\n\r\nWeet iemand of ik dat in Windows (7 64bit) of in de BIOS kan aanpassen?\r\nComputer is voorzien van de meest recente drivers uiteraard.\r\n\r\nEn een tweede vraagje, steeds als de laptop opnieuw opstart of uit stand-by komt, moet ik het wifi opnieuw aanzetten (Fn-F2 in dit geval). \r\nValt t niet in te stellen dat wifi gewoon \"aan\" blijft?\r\n\r\nAlvast bedankt!
Link naar reactie
houd er wel rekening mee dat \'uitschakelen om energie te besparen\' nogal eens voor ellende zorgt, in die zin dat aangesloten apparaten niet willen mee ontwaken.... \r\n\r\nhint mbt die wifi-adapter: meestal zit in dat soort merk-laptops een eigen management-applicatie waarmee je kan instellen of de wifi in beginsel uit of aan moet staan.
Link naar reactie
Bij mijn laptop was, voor alle USB-poorten, al aangevinkt dat de computer ze mag uitschakelen om stroom te besparen. \r\nIk heb t eens uitgevinkt, opnieuw opgestart, deksel gesloten, maar geen resultaat.\r\nVervolgens weer aangevinkt, opnieuw opgestart, deksel gesloten, en nog steeds geen resultaat. \r\n\r\nEnige dat ik in de BIOS kan aan of uitzetten is \"Legacy USB Support\", dit staat standaard \"aan\". Wie kan me uitleggen wat dat is?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...