Ga naar inhoud

Nieuwe pc Start halve seconde op zonder beeld

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal!\n\nIk zit met een probleem. Ik heb de afgelopen dagen mijn computer in elkaar gezet. Dit is niet me eerste keer dat ik dit doe dus heb wel wat ervaring, maar nu zit ik toch echt met een probleem. Als ik me computer opstart dan gaat hij ongeveer een halve seconde aan (alle fans en case light) daarna gaat alle stroom ongeveer 6 seconde van alles af. Na die tijd gaat de computer weer een halve seconde aan en weer uit. Dit gebeurt soms 2x en soms 3x ik hoor geen piepjes of een rood lampje op het moederbord of voor op mijn computer. \nof kijk de video \n[URL=\"http://www.youtube.com/watch?v=9zXHcpu_yVY\"]http://www.youtube.com/watch?v=9zXHcpu_yVY[/URL]\n(videokaart die ik hier gebruik is oude videokaart voor vga aansluiting lees hieronder)\n\n\n\nWat ook niet werkt is het beeld. In mijn moederbord zit geen vga of ander beeld aansluiting. Dus heb een video kaart XFX R7850 Core Edition die heeft alleen dvi of hdmi. Nu staat in me boekje van me moederbord dat je voor het eerst opstarten een vga aansluiting nodig heb. Die zit er niet in dus heb een oude Videokaart met een vga aansluiting gebruikt maar ook daar geen beeld...\n\nWat ik denk (maar weer ik niet zeker) is dat er iets fout is met me (nieuwe) moederbord. \n\nSpecs.\n\nProcessor: i5 3570\nMoederbord: ASRock p67 pro3 SE\nVideokaart XFX R7850 Core Edition\nVoeding: Coolermaster GX 650w
Link naar reactie
In de video zie ik geen extra voedingskabel naar je videokaart lopen. Zit daar geen aansluiting of heb je hem vergeten?\nHaal de stekker uit het stopcontact en uit de voeding. Druk een paar keer de startknop in. Schakel je voeding uit en haal de stroomkabel van je PSU uit je moederbord. Druk nog een paar keer op de aan-/uitknop. Laat em een minuutje nietsdoen. Zorg dat je de kabels van je aan-/uitknop en resetknop (headers) heb aangesloten volgens het moederbord, NIET volgens de handleiding.\nAls dit niet werkt probeer dan ook eens je bios batterij eruit te halen voor langer dan een minuut.
Link naar reactie
[QUOTE=xl3igplayer;621904]... Als ik me computer opstart dan gaat hij ongeveer een halve seconde aan (alle fans en case light) daarna gaat alle stroom ongeveer 6 seconde van alles af. Na die tijd gaat de computer weer een halve seconde aan en weer uit. Dit gebeurt soms 2x en soms 3x ik hoor geen piepjes of een rood lampje op het moederbord of voor op mijn computer. [/QUOTE]\nDit lijkt er op dat de kortsluitbeveiliging van de voeding inkickt, en de boel afsluit. Dit wilde vroeger wel gebeuren als er op een oude voeding een nieuwere 7200 toeren schijf werd aangesloten welke meer opstartstroom vroeg.\nJe kan eens opstarten zonder harde schijf, of zelfs alle apparaten afkoppelen behalve het moederbord.\nMaar ik denk in de richting van de voeding. Als je daar iets anders voor hebt (hoeft niet zwaar te zijn) dan ook die andere eens proberen.
Link naar reactie
Ook zonder hardeschijff/cd speler/caselight/extra fans(alles behalve cpu fan) start hij niet goed op... nog steeds volgens de video :(\n\nIk denk dat me moederbord kapot is omdat ik ook geen lampjes krijg bij het aansluiten van me voedings kabel of bij het booten van mijn computer. Het doorslag gevende is dat als ik de pc opstart zonder RAM modules er in dat ik geen piepjes of rode lampjes krijg. Ik ga morgen bellen naar me leverancier over garantie of eventuele fabrieksfouten. \n\nIk laat het morgen even weten!
Link naar reactie
[QUOTE=xl3igplayer;621980]Ook zonder hardeschijff/cd speler/caselight/extra fans(alles behalve cpu fan) start hij niet goed op... nog steeds volgens de video :(\r\n\r\nIk denk dat me moederbord kapot is omdat ik ook geen lampjes krijg bij het aansluiten van me voedings kabel of bij het booten van mijn computer. Het doorslag gevende is dat als ik de pc opstart zonder RAM modules er in dat ik geen piepjes of rode lampjes krijg. Ik ga morgen bellen naar me leverancier over garantie of eventuele fabrieksfouten. \r\n\r\nIk laat het morgen even weten![/QUOTE]\r\n\r\nDe enige optie die ik nog weet is een andere voeding proberen... Correct me if i\'m wrong, \r\nEen vriend van mij had exact hetzelfde en die had een andere voeding geprobeerd, vervolgens werkte de PC weer. Dus je kan het proberen
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Populaire leden

Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

• Leden

Geen leden om te tonen

• Nieuwe aanmaken...