Anoniem2 Geplaatst: 13 september 2012 Delen Geplaatst: 13 september 2012 Hallo\r\n\r\nIk heb een nieuwe externe hardeschijf gekocht (poort 3.0),mijn pc heeft 2.0 en hij doet het helaas niet,terwijl het wel zou moeten kunnen heb ik eens gehoord.\r\n\r\nHet merk en type is een Lacie Porsche Design P9230 met 1TB die ik o.a. wil gebruiken voor al mijn muziek,in deze computer staat trouwens 0 bytes van de 750 mb beschikbaar terwijl mijn externe hardeschijf 1 TB is hoe kan dat?.\r\n\r\nIk sluit hem aan op de (HP) computer met Windows 7 64 bit en dan komt er een setup en dan blijft die hangen bij Lacie Setup Assistant wordt geopend,een ogenblik geduld.\r\n\r\nNou die ogenblik is inmiddels veel langer geworden waardoor hij het nog niet doet.\r\n\r\nIk heb wel iets gelezen over formateren maar ik weet niet precies wat ik moet doen,wie heeft hier een oplossing voor?.\r\n\r\nPascal Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 13 september 2012 Auteur Delen Geplaatst: 13 september 2012 Klik met rechts op \"Deze Computer\" en kies \"Beheren\". Kies daar \"Schijfbeheer\" \nZoek de nieuwe 1TB schijf, klik er met rechts op en kies \"formatteren\" En kies voor \"snel\" in één van de volgende schermen. \n\nNiek Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 14 september 2012 Auteur Delen Geplaatst: 14 september 2012 is gebeurd hij ziet de 1TB niet. in deze computer in de j schijf van externe hd staat 753 mb van 753 mb beschikbaar. ik zit nu in zak en as wat nu wie kan mij helpen? is mijn externe hd wel 1TB of niet?. Mijn usb is 2.0 die van nieuwe externe hd is 3.0,normaal moet hij hem dan overnemen op mijn 2.0 toch? Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 14 september 2012 Auteur Delen Geplaatst: 14 september 2012 USB 2 en USB 3 zijn backwards compatibel. Zie je nergens een \"niet toegewezen\" partite staan, die je nog een schijfletter moet toekennen? \nVerwijder anders alle partities op de externe schijf bij schijfbeheer en kijk of je er dan 1 van 1 TB aan kunt maken.\n\nNiek Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 14 september 2012 Auteur Delen Geplaatst: 14 september 2012 [url]http://www.lacie.com/nl/support/support_manifest.htm?id=10587&article=1200[/url]\r\n\r\nIs de schijf wel geïnitialiseert is windows?\r\nEn staat er niet een stukje software op voor de eventuele beveiliging?\r\nKijk eens met Testdisk of je de partities en mbr ervan kunt herstellen, ziet windows die ook na een heraansluiting.\r\n[url]http://www.cgsecurity.org/wiki/TestDisk[/url] Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 15 september 2012 Auteur Delen Geplaatst: 15 september 2012 andere usb poort gebruikt om te proberen, zit er een usb hub op je usb aansluiting (verdeelblokje)? die ertussen uit halen. er staat in de gebruiksaanwijzing inderdaad dat je de assistant moet gebruiken om hem te initialiseren, zal wel een reden hebben.heb je de setup als administrator gestart of gewoon geklikt. als administrator starten.rechtsklikken op setup en in pulldown menu kiezen voor \'als administrator uitvoeren\' Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 15 september 2012 Auteur Delen Geplaatst: 15 september 2012 De Lacie assistant werkt niet blijft aldoor hangen. Het probleem is door iemand anders gelukkig opgelost. Die heeft een nieuwe volume K schijf toegevoegd in de computer en daar zit de nieuwe externe hardeschijf nu op en het werkt perfect. Bedankt voor alle reacties. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen