Anoniem2 Geplaatst: 10 september 2012 Delen Geplaatst: 10 september 2012 steeds vaker zie ik bij software en/of programma\'s die ik download de melding: \"dit programma probeert scherminhoud vast te leggen\".\r\n\r\nDit gebeurde ook bij MDC toen Computer Idee aangaf dat dit een goede downloader is voor het downloaden van muziek.\r\n\r\nLigt dit aan mijn beveiliging (Online Armor) of moet ik me ongerust maken?\r\n\r\nmvg: alard Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 10 september 2012 Auteur Delen Geplaatst: 10 september 2012 Het kan een simpele uitwas zijn van de functie van dat programma - veel mass downloaders die bijvoorbeeld de optie hebben om in één klap alle foto\'s van een webpagina te downloaden zullen inderdaad de inhoud van het scherm analyseren en daar de links of foto\'s uit filteren die je (mogelijk) wilt downloaden. Een overactief beveiligingsprogramma zou dat kunnen zien als het \"vastleggen van scherminhoud\".\nDe reden dat ze hier überhaupt naar kijken is uiteraard om keyloggers te detecteren, en aangezien ik de melding nooit zie, en ik geen \"Online Armor\" gebruik, zou het daaraan kunnen liggen.\n\nThen again, Online Armor is alleen maar een firewall, en dat is dan wel weer vreemd. Dat filteren van de webpagina op linkjes zou geheel lokaal moeten zijn, daarvan hoort niets naar een andere computer te gaan. Dat geeft wel te denken.\n\nJe zou moeten kunnen zien waar die melding vandaan komt. Pas als je dat weet kun je echt verder gaan kijken. Als het Online Armor of andere beveiligingssoftware is, dan zou je op zijn minst verwachten dat de melding ook aangeeft wát de melding geeft. Quote Link naar reactie
Anoniem2 Geplaatst: 11 september 2012 Auteur Delen Geplaatst: 11 september 2012 [QUOTE=JohnL;621661] \nThen again, Online Armor is alleen maar een firewall, en dat is dan wel weer vreemd.[/QUOTE]\n \nAleen maar...? :o\n \nDe HIPS c.q. programmabewaking van Online Armor detecteert een techniek die gebruikt wordt om scherminhoud vast te leggen. Een heleboel goede programma\'s doen dit, en natuurlijk zijn er ook slechte programma\'s die dit doen.\n \nWanneer je zeker weet dat het programma waarvoor gewaarschuwd wordt een vertrouwd programma is, geef dit dan ook aan in Online Armor > Programma\'s.\nHeel veel programma\'s worden automatisch al vertrouwd door Online Armor en als zo\'n programma een techniek gebruikt om scherminhoud vast te leggen zal Online Armor géén popup tonen. Het betreft immers een vertrouwd programma. Het is echter niet mogelijk om alle goede programma\'s automatisch te vertrouwen. Wanneer er niet voldoende informatie beschikbaar is, het MDC setupbestand is niet voorzien van een digitale handtekening, zal de gebruiker zelf moeten kiezen of een programma vertrouwd is of niet. Daarvoor zijn verschillende hulpmiddelen aanwezig in Online Armor.\n \nKijk eens bij de FAQ op [URL]http://www.online-armor-firewall.nl/[/URL] \n \nOok voor alle andere vragen over Online Armor kun je terecht op die website. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen