Ga naar inhoud

Geen netwerkverbinding

Anoniem2

Aanbevolen berichten

Sinds gisteren heb ik geen netwerkverbinding meer voor mijn laptop.\r\nHoe kan ik dit verhelpen? Als ik op FN F1 klik, staat de WLAN wel aan.\r\nAls ik probeer \"verbinding maken\" krijg ik de melding \"Er kunnen geen netwerken worden gevonden\".\r\nBij \"netwerkcomputers en apparaten weergeven\" staat niets. Als ik daar ga zoeken naar draadloze apparaten geeft hij aan \"Er zijn geen draadloze apparaten gevonden\".\r\nHoe kan ik toch weer (draadloos) verbinding met internet krijgen?\r\nIk ben een leek op dit gebied. Als je een oplossing hebt graag in simpele taal.
Link naar reactie
[QUOTE=JohnL;621576]Dan denk ik dat je eens moet proberen om je router te resetten. Een keer de stekker eruit, een minuutje wachten en dan weer aan, dat wil vaak al helpen. De Ubee modem/routers van Ziggo, bijvoorbeeld, hebben dat af en toe wel eens. Bedraad werkt dan alles prima, maar draadloos is niet te vinden.[/QUOTE]\r\n\r\n\r\nDat had ik (uiteraard) ook al geprobeerd. Maar helaas ook zonder resultaat.
Link naar reactie
Het is bekend, dat Microsoft op dit ogenblik wat updates verspreidt die ook de wifi kaart van sommige merken laptops beïnvloeden.\nAls je via systeemherstel je laptop eens een paar dagen terug zet, tot voor de laatste MS update, kan dat helpen.\nDaarna even de updates handmatig installeren en kijken welke zorgt voor het probleem. Die zou je dan verborgen kunnen zetten.\n\nAnders op de site bij de fabrikant van de laptop de laatste driver ophalen voor de wifi netwerkkaart en die installeren. \n\nNiek
Link naar reactie
[QUOTE=Niekie30;621582]Het is bekend, dat Microsoft op dit ogenblik wat updates verspreidt die ook de wifi kaart van sommige merken laptops beïnvloeden.\r\nAls je via systeemherstel je laptop eens een paar dagen terug zet, tot voor de laatste MS update, kan dat helpen.\r\nDaarna even de updates handmatig installeren en kijken welke zorgt voor het probleem. Die zou je dan verborgen kunnen zetten.\r\n\r\nAnders op de site bij de fabrikant van de laptop de laatste driver ophalen voor de wifi netwerkkaart en die installeren. \r\n\r\nNiek[/QUOTE]\r\n\r\nIk heb afgelopen woensdag alles opnieuw geïnstalleerd. Daarna is de eerste systeemherstel aangemaakt. Het lijkt er op dat de laatste windows update net daarvoor is geweest. Ik heb dus geen systeemherstelmogelijkheid vóór deze update.\r\nDaarnaast heb ik volgens mij de laatste driver geïnstalleerd, maar ik weet niet zeker of ik dit goed heb gedaan.\r\nIk heb op mijn laptop staan Atheros AR5007EG Wireless network adapter\r\n\r\nHeeft iemand nog tips om toch draadloos te kunnen internetten?
Link naar reactie
Misschien even inloggen in de router en kijken in de instellingen of je daar iets kan vinden.\r\nMisschien staat je draadloos netwerk ineens op onzichtbaar ingesteld of zelfs uitgeschakeld...\r\n\r\nMocht je nog nooit hier ingelogd zijn....\r\nVaak kom je daar via 192.168.1.1 of 192.168.2.1, maar dit kan verschillend zijn per merk router. Even in de handleiding kijken, daar staat ook username en password in.
Link naar reactie
Ga nooit draadloos naar je router om daar instellingen te veranderen, doe dat altijd met een kabel aangesloten op de router of router/modem.\nHet valt mij inmiddels op dat dit probleem zich voordoet bij veel wat oudere laptops met Windows XP en Vista, waarbij soms een hele reeks routers zijn te zien en de laptop een perfecte verbinding heeft maar geen internet. Waarbij het terugzetten of een verse installatie ook geen soelaas bied.\nWat wel helpt vaak en niet \"soms\" is de installatie van Windows 7 of Windows 8 Beta, het lijkt erop dat er bij de laatste XP en Vista updates iets is misgegaan met de netwerkinstellingen binnen Windows. Dit gebeurt altijd van de ene op de andere dag ofwel je zet de laptop avonds uit en morgens is het raak zonder dat er een reden voor is.\nEen perfecte verbinding maar kan geen IP adres krijgen is de meest voorkomende zin na de herstel mogelijkheid binnen Windows.\nIk heb zelf nog geen oplossing voor Vista en XP kunnen vinden op het internet.\n\nEn nee MBam en virusscanner kunnen er ook niets aan doen noch een Hijackthis logfile.
Link naar reactie
[quote]Ga nooit draadloos naar je router om daar instellingen te veranderen, doe dat altijd met een kabel aangesloten op de router of router/modem.[/quote]\r\nHoezo? Ik zie daar niet echt een probleem in, tenzij jij iets weet waar ik nu niet aan denk.\r\nHet enige wat je nooit moet doen is draadloos een firmware upgraden van je modem, router of welke apparatuur dan ook. Maar instellingen maakt niet uit.\r\n\r\nAlleen heb je pech als het met de instellingen niet lukt of ergens iets mis gaat, dan moet je alsnog een kabel gaan zoeken.:)
Link naar reactie
[QUOTE=BlackTiger;621620]Hoezo? Ik zie daar niet echt een probleem in, tenzij jij iets weet waar ik nu niet aan denk.\n:)[/QUOTE]\n\nEnkel al het gewoon even restten van een modem (al zo vaak aanbevolen op dit en andere fora) is vaak al voldoende om de draadloze verbinding te verliezen, om dan over een harde of zachte reset nog maar te zwijgen.\nOok bij een zachte reset verlies je de ingestelde WEP of WPA/WPA2 code en krijg je geen verbinding meer via het draadloze apparaat.\n\nOverigens kan ook de draadloos netwerkkaart het begeven hebben bij TS.
Link naar reactie
[quote]Enkel al het gewoon even restten van een modem (al zo vaak aanbevolen op dit en andere fora) is vaak al voldoende om de draadloze verbinding te verliezen[/quote]\r\nBij herstarten gebeurt dat vaak ook met een kabelverbinding, maar die verbindingen komen normaliter ook weer terug.\r\nJa tuurlijk als je een fabrieksreset doet waarbij je de router codes reset, krijg je geen verbinding meer, tenzij hij dan onbeveiligd is of je de originele code weet. Dus dat valt reuze mee. Maar daarvoor schreef ik ook dat als je pech hebt je alsnog een kabel moet gaan zoeken.\r\nMaar om te adviseren nooit draadloos te gebruiken, is mij toch wat teveel van het goede.;)\r\n\r\nNatuurlijk kan de draadloze netwerkkaart het ook begeven hebben bij Rvo\r\n\r\nWat ik me afvraag is of TS wel nagekeken heeft of Rvo al gekeken heeft of de Microsoft Wireless Zero Configuration service wel draait, omdat hij geen draadloze netwerken kan vinden?\r\nIk heb daar ook nog niemand naar zien vragen.
Link naar reactie
Ik had het op een XP laptop vorige week precies hetzelfde verhaal van de een op de andere dag geen internet ondanks een zeer goede verbinding, met de router wat later bleek.\nDe verbinding is ook na de herinstallatie van Windows XP en de harde reset van het router en het bekabeld opnieuw instellen van de WPA/WPA2 code in de router en de Laptop een perfecte verbinding (weer draadloos met de router) overigens zonder dat de updates zijn gedaan voor Windows XP, dus ligt het daar ook niet aan.\nEr worden wel 10 signalen opgepikt van routers in de buurt waarvan sommige onbeveiligd, ook daarmee kan verbinding gelegd worden zonder toegang tot internet.\n\nEn zoals ik al opmerkte is het niet de enige laptop die dat probleem heeft hier in de buurt.
Link naar reactie
Onderstaande programma\'s heb ik gedownload en geïnstalleerd. Maar helaas zonder resultaat.\n\nMiss even proberen met de driver update util?\n[url]http://support.ts.fujitsu.com/DeskUpdate/Index.asp[/url]\n\nOf eventueel de driver ervoor hier even opzoeken.\n[url]http://support.ts.fujitsu.com/Download/ShowFiles.asp[/url]\n\nWe hebben nog een aantal laptops in huis (met windows7). Die hebben geen problemen. Alleen deze ene laptop met Windows Vista heeft sinds een paar dagen geen draadloos internet meer. Daarvoor werkte hij steeds goed.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...