Ga naar inhoud

Laptop beeldscherm gaat op zwart

Aanbevolen berichten

Gisteravond heb ik op de normale manier mijn laptop afgesloten.\r\nVanmorgen bij het opstarten bleef mijn laptop-beeldscherm echter zwart.\r\nIk vermoedde een defect beeldscherm of een defecte videokaart.\r\nOm dit uit te testen heb ik een externe monitor op mijn laptop aangesloten.\r\n(Gelukkig had ik een tijdje terug al ingesteld dat mijn bureaublad ook naar een externe monitor moest worden gedupliceerd).\r\n\r\nOp de externe monitor heb ik wel beeld.\r\nAls ik gelijktijdig op Fn + F6 druk en daarna een willeurige toets aanraak, dan krijg ik 2 seconden beeld op mijn laptop, om daarna weer volledig op zwart te gaan.\r\n\r\nIk heb dit nog niet eerder meegemaakt.\r\nHeeft iemand suggesties of mogelijke oplossingen voor mijn probleem?\r\n\r\nDe laptop betreft een Acer 8930G met ingebouwde NVIDIA Geforce 9700M GT TurboCache.\r\nOS: Windows Vista Ultimate SP2, 32 bits.\r\nHet versie nummer van het Nvidia GeForce 9700M GT is: 8.17.12.8562 van \r\nLeverancier: NVIDIA 2011-10-15\r\n\r\nAls ik via het NVIDIA Control Panel iets wil aanpassen of bekijken krijg ik de melding dat de Control Panel Application niet meer werkt. Preventie van gegevensuitvoering (DEP) heeft het programma gesloten.
Link naar reactie
Met Fn + F6 kan ik de back light uitschakelen (net zoals energiebeheer dat doet), als ik daarna een willekeurige toets aanraak of de muis beweeg, dan schakelt back light zich weer in, om na een paar seconden weer uit te gaan. Als ik dit uit- en weer inschakelen van de back light een flink aantal keer achter elkaar herhaal, dan blijft uiteindelijk de back light wel branden. Mij is helaas nog niet duidelijk wat er dan defect is. Op een externe monitor blijft het beeld wel gewoon aan.
Link naar reactie
[QUOTE=Niekie30;621583]Dat zou een los contactje kunnen zijn. Daar moet de laptop dan wel helemaal voor uit elkaar.\r\nNiek[/QUOTE]\r\n\r\nEen los contact kan ik niet verklaren door de back light snel achter alkaar uit- en weer inschakelen. Het lijkt er op dat de lamp niet wil branden als hij \'koud\' is. Door de lamp meteen weer in te schakelen als hij uit gaat, lijkt het erop dat de lamp opwarmt en als hij warm genoeg is dat hij dan blijft branden. Ik heb nu een paar keer \'s avonds de back light uitgeschakeld (dit is hetzelfde wat energiebeheer ook doet). \'s Morgens is de lamp dan weer moeilijk op gang te krijgen (wel een keer of 30 - 40 de lamp inschakelen).\r\nIk heb geen idee wat de functie van een back-light-inverter is, maar als dit zoiets als een starter van een TL-buis is, dan lijkt mij dat dit onderdeel wellicht aan vervanging toe is.\r\nIk hoop dat hier iemand op het forum is met voldoende technische kennis die mijn vermoeden kan bevestigen of met een andere verklaring kan komen.
Link naar reactie
Inverter aan een ander scherm testen.:p\r\n[url]http://www.youtube.com/watch?v=2Yi6GNFcP3w[/url]\r\nDe grapjas.\r\n\r\n\r\nMiss dat deze wat meer die richting op gaat.\r\n[url]http://www.fonerbooks.com/test.htm[/url]\r\n\r\nOverigens zet een inverter gelijkspanning om in een wisselspanning.\r\n[url]http://en.wikipedia.org/wiki/CCFL_inverter[/url]
Link naar reactie
  • 6 maanden later...
Beste,\n\nIk heb momenteel hetzelfde probleem. Laptop is meer dan een maand binnen geweest in herstel, er is een nieuwe backlight ingestoken, een nieuw beeldscherm, softwarematig is er naar gekeken, en ik heb hem terug gekregen met de melding, \"hij is niet meer te herstellen er zit niets anders op dan een nieuwe te kopen. We hebben gekeken op forums en er zijn veel mensen die dit probleem hebben met Acer zonder oplossing\". Aangezien ik niet rap rap een nieuwe laptop wil kopen en op mijn gemak wil uitkijken gebruik ik nu de laptop met extern beeldscherm. Ik dacht om toch zelf nog eens te kijken op forums of er werkelijk geen oplossing is. Ik ben nogal gehecht aan mijn laptop en vind dat hij voor de rest prima werkt, is nog nooit vastgelopen.\nIk kan dus ook met Fn + F6 + een toets het beeld nog enkele seconden in werking zetten. Mijn vraag is nu, was het bij jou opgelost met een nieuwe backligt inverter ? Misschien ga ik naar een andere hersteller om het toch nog eens te proberen.\n\nAlvast bedankt voor reactie :)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...