Ga naar inhoud

draadloze router maar niet draadloos

Anoniem2

Aanbevolen berichten

Ik heb een draadloze router, Linksys cisco, maar de laptop zit altijd met een kabel in de router, ik weet niet hoe ik dat moet instellen, wij vrouwen in dit huis moeten het computerwiel zelf steeds uitvinden! En bestaat er een kabel waarmee ik ook de laptop aan de printer kan aansluiten? Of anders een wifi/bluray dingetje dat in de ms/duo of sd sleuf past? Printer:HP Photosmart C4485.
Link naar reactie
Dus voor de duidelijkheid....\nJe hebt een router die draadloze verbindingen ondersteunt.\nDe laptop zit momenteel via kabel op internet, dus niet draadloos.\nHoe krijg je de laptop wel draadloos op internet zodat kabel niet nodig is?\nKlopt dat?\n\nEn printer kan vaak via draadloos netwerk of USB.\nIn dit geval denk ik dat deze printer geen BlueTooth ondersteund en geen LAN(Internet), dus dan zou het echt via USB moeten denk ik...
Link naar reactie
Het instellen van je draadloze internet zul je toch echt met behulp van de handleiding van die router moeten doen - dat is meestal niet zo ingewikkeld meer tegenwoordig, en vaak levert je provider ook al instructies mee om dat voor elkaar te krijgen. Vooropgesteld dat die router door je provider geleverd is, uiteraard.\n\nWat de printer betreft, die heeft alleen een USB aansluiting, en geen wifi, bluetooth of andere draadloze mogelijkheden. Je kunt dus alleen printen vanaf je laptop door het ding met een USB kabel aan te sluiten. Er kunnen wel geheugenkaartjes in, dus je foto op een SD kaart zetten en die dan in de printer stoppen is ook een optie.\n\nAls het per sé draadloos moet, dan kun je kijken of je router ook een printerserver optie heeft. Je kunt daarmee dan de printer op de router aansluiten, die dan als printerserver dienst doet. Alle printopdrachten worden dan door je router naar de printer gestuurd. Je hebt dan alleen wel kans dat alleen de basisfuncties werken, meestal alleen printen, dus niet scannen of wat je printer verder nog kan.\n\nEr zijn geen mogelijkheden om die printer draadloos te maken via de kaartlezer. Er zijn weliswaar SD kaarten die wifi ondersteunen, maar daarmee kun je alleen die kaart benaderen, niet het apparaat waar hij in zit. Bovendien heeft je printer geen idee van wat er dan in de kaartlezer zit - hij ziet alleen het SD deel en gebruikt dat als zodanig.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...